Kaikki eronneet vastailemaan!

  • Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti
Lapset on mun kans niin usein kuin mahdollista, mutta kun välimatkaa on n. 500 km niin ei niitä tapaamisia voi järjestää niin tiheään kuin haluais. Oon pyrkinyt käymään lasten luona suunnilleen joka toinen kuukausi, useamminkin toki jos on mahdollista. Nuo tapaamiset on sitten pitempiä tietysti, yhden tai kahden yön takia en tuota matkaa kulje.
 
Meilä niin miten parhaiten sopii.

Eli nyt lapset ovat mulla, tulevat taas keskiviikkona tai torstaina (kuopus ehkä keskiviikkona, loput torstaina) sitten ovat viikonlopun äijällä, mulla taas alkuviikosta ja seuraavan viikonlopun mulla.

Jos toisella on menoa, hoitaa toinen ja toisinpäin.
 
vieras
Miten lapset ovat sopeutuneet paikanvaihtoon? Onko kavereita molemmissa paikoissa? Onko toisessa arki ja toisessa aina erikoisempaa tekemistä? Jaksavatko lapset aina lähteä?
 
Tumpula
Meillä lukee sopimuksessa että lapset on puolet kuukaudesta molempien vanhempien luona. Ei lasketa päiviä turhan tarkkaan eikä tuijotella kalenteriin, sovitaan tilanteiden mukaan. Toivottavasti tulee toimimaan, uskon kyllä että tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Meillä lukee sopimuksessa että lapset on puolet kuukaudesta molempien vanhempien luona. Ei lasketa päiviä turhan tarkkaan eikä tuijotella kalenteriin, sovitaan tilanteiden mukaan. Toivottavasti tulee toimimaan, uskon kyllä että tulee.

Miksei tulisi.

Meillä käytännön pakosta (koulukuljetukset) lapset vain kolmanneksen kuusta mulla.
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Miksei tulisi.

Meillä käytännön pakosta (koulukuljetukset) lapset vain kolmanneksen kuusta mulla.
Totta. Vaikka muuten meillä on isoja erimielisyyksiä niin lasten asioista ollaan vedetty yhtä köyttä hyvin. Eiköhän vedetä tulevaisuudessakin.
Asiaa helpottaa se että mun uusi kämppä on ihan tuossa lähellä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Miksei tulisi.

Meillä käytännön pakosta (koulukuljetukset) lapset vain kolmanneksen kuusta mulla.
Totta. Vaikka muuten meillä on isoja erimielisyyksiä niin lasten asioista ollaan vedetty yhtä köyttä hyvin. Eiköhän vedetä tulevaisuudessakin.
Asiaa helpottaa se että mun uusi kämppä on ihan tuossa lähellä. :)
Mä myös yritän etsiä kämppää lähempää. Ikävää tää näin on. :|

 
uusperheellinen
mun poika käy isällään jokatoinen vkonloppu pe-illasta su-iltaan. lomilla isä ottaa viikoksi pariksi. joulu ja uusivuosi vuorotellaan.
nykyinen mies tapaa lapsiaan kerran kuussa tai jopa harvemmin, koska lapset muuttivat äidin mukana 500 km päähän, ovat sitten kerrallaan viikon. nämä lapset ovat meillä kesällä yleensä noin 2vkoa-kuukauden. ja joulu/uusivuosi vuorottelussa.
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Mä myös yritän etsiä kämppää lähempää. Ikävää tää näin on. :|
Varmasti on.
Mulla kävi tuuri tuon kämpän suhteen. Yksi ainoa vuokrakämppä sattui tältä alueelta vapautumaan ja sain sen. Kannatti perustella asuntotoimistossa hyvin miksi juuri mä tarvin sen asunnon. :)
 
papereissa lukee et jokatoinen vl ja sit arkisin miten sovitaan.

viikonlopuista on pidetty kiinni ihan siks et osaa sit aina suunnitella omat menonsa kun tietää et vaik parittomat on isiviikonloppuja.
asutaan exän kanssa tosi lähekkäin ja ollaan todella hyvissä väleissä, joten poika on siellä tosi paljon arki-iltoinakin.
lomilla iskä pitää poikaa viikon tai kaks ja jos iskee ikävä, niin saan sen välillä sit kotiin :D

ollaan mietitty sitä viikko ja viikko systeemiä, mut tää on nyt parempi näin tällä hetkellä kun mun työt alkaa 3h myöhemmin kun exällä, niin poika saa nukkua pidempään :D
 
meillä
Meillä isällä on oikeus ottaa lapset joka keskiviikkoilta luokseen ja lisäksi joka toinen viikonloppu 2 yöksi.
Ei toimi, ei kiinnosta ottaa, ei vastaa puhelimeen jne. Alussa jaksoi nähdä lapsia joka viikko. Nykyään ottaa luokseen vaan jos haluaa käyttää jossain sukujuhlissa, eli oikeasti ei itse halua nähdä vaan näytellä sukulaisille että tällaisia mulla on :(
Yötä eivät pitkilleen ole siellä olleet, vierastavat jo isäänsä. Enkä ihmettele. Itsekin jaksoin alussa laitella esim. tekstarina kuulumisia mutta kun toista ei kiinnosta niin lopetin väkisin yrittämisen.
Lapset on 2v. ja 3v.
 
Sirkkeli
Meillä tytär on yöt kotona arkena, muuten tuppaa olemaan kaikki ajat mitä koulunkäynnilta jää isällään. Meneehän tää näinkin, ei oo hirvee yksinhuoltaja-fiilis.
Ja joo, ei muuta lapsi isän luo...kukaan meistä ei sitä halua.
 
Sopimuksessa lukee; -kun isälle hänen työnsä puolesta sopii-(vuorotyö)
Ja hyvin on mennyt. Lapsi on isällään n 2pv viikossa,Kesällä pitemmän ajan... joustavuutta molemminpuolin! Ei ongelmia tapaamisista. :)
 
muumimamma
Meillä lapset joka toinen vkl isällään ja taas joka toinen minulla. Samaten jos tarvitsen vappata viikolla ,yleensä isä tulee aina hoitamaan...tosin niitä on harvoin. Samaten nyt olivat lapset 2 vkl minulla kun isällä oli menoa mutta nyt ovat sitten 2 vkl isällään vastaavasti...kaikki olemme onnistuneet sopimaan. Myös viikolla isä näkee lapsiaan usein, ja lapsia 5. Niin ja ensi kesän olemme sopineet että kun minulla on kesäkuussa lomaa ,pidän minä(vkl pyörii normaalisti), ja kun isällä on loma ,pitää hän...tämä siksi etteivät pienemmät joutuisi olemaan kesällä paljon hoidossa eivätkä isommat yksikseen.Hyvin toimii kun on lapsilla fiksu isäjokaoikeasti ajattelee lasten parasta....
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja karloss:
njoo, just kuulin, että lapset muuttaa VIELÄ kauemmas, nyt menny matkoihin tunti/suunta. Kesästä lähtien meneekin sit 3h suuntaansa... Tosi *itun kivaa... :|
:( *hali*

Me tehtiin lastenvalvojalla paperit niin että kummankaan ei ole kovin helppo kauemmas muuttaa...
 

Yhteistyössä