Kaikki eivät tiedä, että on olemassa vedenpitäviä toppahaalareita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mun siskoni, joka ei koskaan palstaile ja jolla on jo 8 v ja 6 v lapset. Tänä syksynä oli puhetta toppahaalareista. Hän ei meinannu uskoa, että nykypäivänä on olemassa toppahaalareita, jotka pitävät vettä. Hänelle uutena juttuna tuli myös goretex kengät, joiden vedenpitävyydestä sai multa tiedon vasta viime vuonna.

[QUOTE="vieras";22071421]Ja kappas: lapset voivat hyvin, vai? eivät ole kuolleet esim. hyppykuppaan tai muuhun avaruustautiin?[/QUOTE]

Kyllä, mitä nyt olivat märkiä aina ku vaatteet ei pitäny eikä hanskat. Nyt sisko ei vois elää ilman goretex kenkiä. :)

Kummaa kettuilua ap:lle joka varmasti ihan vilpittömästi halusi tulla tänne jakamaan, että on ihmisiä, jotka eivä ko. asioista tiedä. Minusta taas on jotenkin sääli, jos joku äiti tuskailee joka päivä, kun lapset tulevat kylmissään ja märissä vaatteissa pihalta sisälle, eikä tiedä että olisi olemassa myös vaatteita, jotka tosiaan vettä pitävät. Ei, eivät kaikki ole "lastenvaatefriikkejä" eikä tarvitse ollakaan, mutta jos näistä vaateasioista ei koskaan keskustella, niin voi jäädä moni asia pimentoon toisilta äideiltä. Jos kukaan nyt ymmärsi mitä pointtia ajan takaa...

[QUOTE="vieras";22071408]Mun siskoni, joka ei koskaan palstaile [/QUOTE]

Sinun siskosi ei koskaan sitten myöskään lue lapsiperheille suunnattuja lehtiä eikä keskustele muiden äitien kanssa...? Ekan kerranko sinäkin otit siskosi kanssa puheeksi lasten vaatteet?

Tuo goretex-juttu on kyllä ihme, sillä sen tiedon saadakseen ei tarvitse edes lukea mitään tiettyjä lehtiä vaan ulkoiluvaatetietoutta tulee ihan joka tuutista. Saa tosiaan olla aika tietopimennossa, ettei vedenpitävistä ulkoilukengistä tiedä...

mä muistelen, että olen kyseisen tiedon löytänyt paljon ennen lasten saantia, että on goretex-kenkiä ja -ulkoilupukuja. niitä kun on ihan aikuisellekin. mutta suuri ihmetyksen aihe oli se, että kirppikseltä ostetut peukalopotti-hanskat pitivät vettä! :D (tää siis siinä vaiheessa kun sain lapsia). myöhemmin palsta vahvisti suuren "löytöni".

Yhteistyössä