kaikki 24v mutsit ja vähän siitä läheltä!!

mitä ihmettä teette kuin olette lastenne kanssa? millä tavalla vietätte vapaa aikaa? alkaa itellä olla identiteetti kriisi, kun ei oikeen tiedä miten olis ja kun lähtee viihteelle ei oikeen osaa ottaa lungisti, tai en ainakaan samalla tavalla kuin lapsettomat. :(
 
Mulla on viihteellä ollessa aina vähän jarrut päällä, kun seuraavana aamuna pitäisi kuitenkin jaksaa herätä lasten kanssa. Kaverit jaksaakin aina nauraa, että mamma taas jarruttaa. Ehkä tajuavat itse sitten, kun on omaa jälkikasvua...
 
MySelene
jaa..en osaa sanoa...en kyllä minäkään enää osaa olla muiden aikuisten kaa. tuntuu ettei oo mitään puhuttavaa. :snotty: taitaa johtu eniten siitä että oon ollu yli 6v kotona. :whistle: :xmas:
 
...
Oon 22v(eli en ihan täytä kriteereitä)mut mä käyn päivittäin(lähes)koiran kans juoksulenkillä tai kävelyllä. Joskus aniharvoin lähen ostelee vaatetta tms.(yleensä kyl on perhe mukana..)ja sit hmm.viihteelle en oo lähteny ku pari kertaa ja molemmat ollu just sellasia tympeitä, etten oo osannu enää revitellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rima Riina:
mitä ihmettä teette kuin olette lastenne kanssa? millä tavalla vietätte vapaa aikaa? alkaa itellä olla identiteetti kriisi, kun ei oikeen tiedä miten olis ja kun lähtee viihteelle ei oikeen osaa ottaa lungisti, tai en ainakaan samalla tavalla kuin lapsettomat. :(
Mä ajattelin ensin että ei koske mua mutta sitten muistin että hyvänen aika, mähän täytän jo ensi kuussa... eikun tässä kuussa 25 :D
Muistin taas muka että oon 21 :LOL: :saint:

Mitä tarkotat? No mä en ole ikinä ollut bilehile-tyyppiä, eikä me ennen pojan syntymääkään olla baareissa pyöritty. Eipä semmoista ole kaivannut nytkään. Mä pidän ihan arjesta, ja rakastan tuppereita, maustekutsuja, kynttiläkutsuja, meikki-iltoja yms kinkereitä. Tai sitte vaan tykkään OLLA. Kattella kun poju keinuu keinuheposella ja leikkiä sen kanssa:D Ja käydä shoppailemassa joko kaverin kanssa tai ilman.
 
qi
Niin mitä vapaa-aikaa? No ainakin minä nypin pihasta rikkaruohoja, jos kukaan ei juuri sillä hetkellä vaadi välitöntä huomiotani. Tai istun tässä tietokoneella, tai lojun poreammeessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Mulla on viihteellä ollessa aina vähän jarrut päällä, kun seuraavana aamuna pitäisi kuitenkin jaksaa herätä lasten kanssa. Kaverit jaksaakin aina nauraa, että mamma taas jarruttaa. Ehkä tajuavat itse sitten, kun on omaa jälkikasvua...
näin se menee :xmas:
 
23v äiti*2
luulen että siitä äidin huolesta, tai miksi sitä nyt sanois ei pääse koskaan eroon...käytiin tuossa ½ vuotta sitte hotellissa yötä miekkosen kanssa kaksin ja päätettiin lähtiessä että nyt otetaan rennosti ja nautitaan yhdessä olosta...pjaskat! minä kiersin ku kissa kuumaa puuroa ympyrää ja laitoin lasten hoitajalle varmaan 10 viestiä että miten siellä pärjätään, onko ollu muksut ihmisiksi, miten teillä meni yö, heräsin yöllä sen 5 krt ja aattelin että itkeeköhän muksut siellä...että se siitä laatuajasta...
 
Mä23v
Lasten kans kotona ollaan, teen hommia ja lapset leikkii tai ollaan ulkona tms. Vapaa-aikaa ei juurikaan ole. En käy baareissa, eli oma aikani on jotai shoppailua tms. Enkä osaa olla rauhassa :/ mulla myös joku kriisi menossa. Olen tähän asti ollu tyytyväinen mutta nyt tuntuu ettei mulla ole paikkaa täällä. Olen vaan aina kotona. En kaipaa mitään ryyppäämistä, vaan aikaa ystävien kanssa - joita minulla ei ole. Lapsettomille olen liian tylsä, lapsellisille tylsä ku en käy baareissa tai ku olen niin nuori. Huoh.
 
Sillon kun mie lähen viihteelle niin osaan kyllä revitelläkin ;) se riippuu ihan seurasta..joskus tympii ja aikasi kotiin mut yleensä pilkkuun asti ollaan tanssilattialla.
Mulla mies jää yleensä poitsun kanssa kotiin,
. todella harvoin käydään yhes ku ei oikee haluta/viitsitä poitsua yökylään laittaa...
meillä päteee hyvin vuoroin vieraissa :) tosin mies ei ole koskaan ollu mikään bilehirmu et viihtyy paremmin kotona.
muutenki vapaata pidän shoppailemalla, kavereiden kanssa hilluen ymym.. iltaisin lasten oltua nukkumassa monesti joko kavereita tulee meile tai sitte miä meen niille..jompskis kumpksis. Tosin olis ihan kiva jos nuita kamuja kävis enemmän myös päivisin... :whistle: tuppaa oleen aika iltapainotteista ku oon kamuporukan ainoa perheellinen niin..
 
Normaalisti käyn salilla/jumpassa 3-5krt viikossa. Nyt rv26 enkä enää kykene edes kävelemään ilman kipuja |O |O |O

Opiskelen, tarkoitus lähteä lukemaan venäjää kotiäiteilyn ohella :)

Ja käyn silloin tällöin bilettämässä ja nautin siitä ihan yhtä paljon kuin ennen lapsiakin =) En ryyppää, joten olen virkeä aamullakin bileillan jälkeen.
 
noora 23v
Alkuperäinen kirjoittaja Mä23v:
Lasten kans kotona ollaan, teen hommia ja lapset leikkii tai ollaan ulkona tms. Vapaa-aikaa ei juurikaan ole. En käy baareissa, eli oma aikani on jotai shoppailua tms. Enkä osaa olla rauhassa :/ mulla myös joku kriisi menossa. Olen tähän asti ollu tyytyväinen mutta nyt tuntuu ettei mulla ole paikkaa täällä. Olen vaan aina kotona. En kaipaa mitään ryyppäämistä, vaan aikaa ystävien kanssa - joita minulla ei ole. Lapsettomille olen liian tylsä, lapsellisille tylsä ku en käy baareissa tai ku olen niin nuori. Huoh.
siis tarkoitatko että tarvitsisit jotain "muuta elämää" esim opiskelemista tai työssä käymistä? minulle opiskeleminen on oikeaa luxusta ja aivojen tuulettelemista (sekä jumppaamista), teki tosi hyvää lähteä koulun penkille kotona olon jälkeen...
 
Aika pitkälti vapaa-aikanani teen samaa kuin ennen: silloin tällöin käyn baarissa, ja oon kyllä melki pilkkuun asti silloin, sillä aamulla mulla on tällöin lupa nukkua. Toki sellainen yletön sekoilu ja hullut ideat on vähän jäänyt. Käyn salilla, piipahdan kaverin luona, käyn kaverin kanssa lenkillä, leffassa, syömässä...

Vielä kotonaollessani pyrin joka päivä tekemään jonkun "ohjelmanumeron" vauvan kanssa. Käytiin keskustassa siskoni kanssa kahvilla, mentiin johonkin ilmaisnäyttelyyn, kokeiltiin eri puistoja ja mitä nyt ikinä mieleen sattui tulemaan. Jotain pientä melkein joka päivä, niin ei päässyt niin pahasti seinät lähenemään (en ole oikein kotiäiti-tyyppiä...).

Ja koita tosiaan nähdä niitä kavereita, yksin ja vauvan kanssa! Mun kaverit on tyyppiä trendikäs uranainen, asuu helsingin keskustassa, mutta silti jokaikinen heistä on kyennyt olemaan osa mun uutta elämää ja mä edelleen olen osa heidän elämää. Musta on surullista, jos oikeat ystävät jää kun vauva tulee.
 
Mä23v
Alkuperäinen kirjoittaja noora 23v:
Alkuperäinen kirjoittaja Mä23v:
Lasten kans kotona ollaan, teen hommia ja lapset leikkii tai ollaan ulkona tms. Vapaa-aikaa ei juurikaan ole. En käy baareissa, eli oma aikani on jotai shoppailua tms. Enkä osaa olla rauhassa :/ mulla myös joku kriisi menossa. Olen tähän asti ollu tyytyväinen mutta nyt tuntuu ettei mulla ole paikkaa täällä. Olen vaan aina kotona. En kaipaa mitään ryyppäämistä, vaan aikaa ystävien kanssa - joita minulla ei ole. Lapsettomille olen liian tylsä, lapsellisille tylsä ku en käy baareissa tai ku olen niin nuori. Huoh.
siis tarkoitatko että tarvitsisit jotain "muuta elämää" esim opiskelemista tai työssä käymistä? minulle opiskeleminen on oikeaa luxusta ja aivojen tuulettelemista (sekä jumppaamista), teki tosi hyvää lähteä koulun penkille kotona olon jälkeen...
Juu, sitä mä taidan kaivata. Ammatti mulla on, mutta olen miettinyt opiskelua. Hainkin jo, ja olisin päässyt, mutta peruin sen. En saatakaan vielä laittaa nuorempaa hoitoon :/ eli kotona vielä kökin... Mä kaipaan ehkä eniten seuraa, muitakin ihmiskontakteja kuin lapset ja miehen. Kavereita. Ja ajattelen että esim. Koulusta vois saada kavereita, sais opiskella jotain mielenkiintoista ja olis muutakin elämää kuin koti ja lapset.
 
Huomenna tulee 24v :) Mä käyn koulua kerran viikossa ja se onkin ainut aika mitä vietän ilman poikaa.Ennen raskautta kävin n. puolen vuoden välein viihteellä ja sillon kyl onnistui ihan hyvin unohtaa kotiasiat kotiin.Nyt siis toinen lapsi tulossa ja missään en oo pitkään aikaa ollu ilman poikaa, sen kans käydään kaupoissa, kavereilla, treffataan mun kavereita jne..kyl joskus tietenkin olis kiva olla ihan sitä "omaakin" aikaa muutaki kun iltasin se tunti et poika on mennyt nukkuun ja ite vasta menossa...vapaa-aikaa ei oikeestaan oo, jos vapaa-ajalla tässä tarkotit aikaa ilman lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mä23v:
Lasten kans kotona ollaan, teen hommia ja lapset leikkii tai ollaan ulkona tms. Vapaa-aikaa ei juurikaan ole. En käy baareissa, eli oma aikani on jotai shoppailua tms. Enkä osaa olla rauhassa :/ mulla myös joku kriisi menossa. Olen tähän asti ollu tyytyväinen mutta nyt tuntuu ettei mulla ole paikkaa täällä. Olen vaan aina kotona. En kaipaa mitään ryyppäämistä, vaan aikaa ystävien kanssa - joita minulla ei ole. Lapsettomille olen liian tylsä, lapsellisille tylsä ku en käy baareissa tai ku olen niin nuori. Huoh.
kuin minun suustani, kävisin mieluusti kutsuilla jos minut kutsuttaisiin, kaikki kaverit on jääny bile vaiheelle, eipä semmosten kanssa ole oikeen juteltavaa, käyn joskus kuuntelee hyviä keikkoja jos sattuu koto kulmilla olemaan, mutta kun aamulla pitää nousta lasten kanssa niin eipä sitä viitti paljoa juoda, niin kuin joku sanoi jarru päällä. oman ikäisiä mutseja en oikeen tunne vaikka kaipa niitäkin tässä pikkukaupungissa on. olisi vaan ihanaa nähdä aikuisia ihmisiä, muitakin kuin omaa miestä, sillä kun on aina samat jutut.
 
vieras
olen 26-vuotias ja lapsne kanssa nähdään paljon ystäviä, lapsellisia sekä lapsettomia. viihteellä käyn kerren kuukuadessa tai välillä parin kuukauden välein. juuri olin kolme päivää pääkäupungissa kavereiden kanssa viettämässä vapaata. lapsi (9kk) oli isän kanssa kotona. minulla oli super hauskaa, ikävä oli tietysti lasta välillä, mutta tiesin että isän kanssa kaikki hyvin kotona joten osasin myös nautti vapaastani täysin siemauksin:) eli siis tiivistettynä, lapsi ei estä minua viettämästä kivaa vapaa.aikaa yksin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Normaalisti käyn salilla/jumpassa 3-5krt viikossa. Nyt rv26 enkä enää kykene edes kävelemään ilman kipuja |O |O |O

Opiskelen, tarkoitus lähteä lukemaan venäjää kotiäiteilyn ohella :)

Ja käyn silloin tällöin bilettämässä ja nautin siitä ihan yhtä paljon kuin ennen lapsiakin =) En ryyppää, joten olen virkeä aamullakin bileillan jälkeen.
onnea opiskeluun, sain itse yo hatun viime keväänä koko oppimäärän olin kotiäiti, kriisailen omaa juttuani nyt kun ei ole koulua pako paikkana, noh syksyllä lapset hoitoon :( on ollut kova paikka myöntää että töihin on mentävä, oon ollu kotona 4,5v
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rima Riina:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Normaalisti käyn salilla/jumpassa 3-5krt viikossa. Nyt rv26 enkä enää kykene edes kävelemään ilman kipuja |O |O |O

Opiskelen, tarkoitus lähteä lukemaan venäjää kotiäiteilyn ohella :)

Ja käyn silloin tällöin bilettämässä ja nautin siitä ihan yhtä paljon kuin ennen lapsiakin =) En ryyppää, joten olen virkeä aamullakin bileillan jälkeen.
onnea opiskeluun, sain itse yo hatun viime keväänä koko oppimäärän olin kotiäiti, kriisailen omaa juttuani nyt kun ei ole koulua pako paikkana, noh syksyllä lapset hoitoon :( on ollut kova paikka myöntää että töihin on mentävä, oon ollu kotona 4,5v
Juu minäkin kävin äsken koulun loppuun verkko-opiskeluna.. ihan kivaa tekemistä kotona olemisen lisäksi.

Nyt on tosi tylsää kun on kesä, muskarit ym kiinni eikä itsellekään mitään harrastuksia kummemmin ja etenkin kun ei kykene liikkumaan, se ahdistaa :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Rima Riina:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Normaalisti käyn salilla/jumpassa 3-5krt viikossa. Nyt rv26 enkä enää kykene edes kävelemään ilman kipuja |O |O |O

Opiskelen, tarkoitus lähteä lukemaan venäjää kotiäiteilyn ohella :)

Ja käyn silloin tällöin bilettämässä ja nautin siitä ihan yhtä paljon kuin ennen lapsiakin =) En ryyppää, joten olen virkeä aamullakin bileillan jälkeen.
onnea opiskeluun, sain itse yo hatun viime keväänä koko oppimäärän olin kotiäiti, kriisailen omaa juttuani nyt kun ei ole koulua pako paikkana, noh syksyllä lapset hoitoon :( on ollut kova paikka myöntää että töihin on mentävä, oon ollu kotona 4,5v
olen jo miettinyt pääni puhki minne kursseille vois hakee syksyksi, ihana kansalaisopisto :) no muutama vuosi työtä ja päivähoitoa jos vaikka sit tekis kolmannen ;) kunhan nämä koti muistot kultaantuu
Juu minäkin kävin äsken koulun loppuun verkko-opiskeluna.. ihan kivaa tekemistä kotona olemisen lisäksi.

Nyt on tosi tylsää kun on kesä, muskarit ym kiinni eikä itsellekään mitään harrastuksia kummemmin ja etenkin kun ei kykene liikkumaan, se ahdistaa :|
 
RR

Edelliseen - heh, tänään oltiin miehen kanssa kahdetaan Raxissa syömässä ja siellä paria perhettä katsellessani, jossa toisilla oli vielä n. 1v ikäinen, toisilla taas lähemmäs kouluikäisiä, ajattelin että innolla odotan kun omatkin lapset ovat niin isoja :D Eli kunhan kuopus on syntynyt ja kasvanut siihen 2-3-vuotiaaksi, odotan sitä aikaa nautinnolla että "pääsee" töihin.. ei enää kolmatta kiitos :D Tosin muuttuuko ajatukset sitten kun on siellä töissä? Njääh.. en tiedä. Tämä on kyllä nautinnollista kun kotona on omat rauhalliset aikataulut. Toisaalta isommat lapset ja työelämä tuo enemmän ns. vapautta ja helppoutta olemiseen. Enemmän rahaa, helpomaa käydä perheen kanssa ravintoloissa yms..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
RR

että "pääsee" töihin.. ei enää kolmatta kiitos :D Tosin muuttuuko ajatukset sitten kun on siellä töissä? Njääh.. en tiedä. Tämä on kyllä nautinnollista kun kotona on omat rauhalliset aikataulut. Toisaalta isommat lapset ja työelämä tuo enemmän ns. vapautta ja helppoutta olemiseen. Enemmän rahaa, helpomaa käydä perheen kanssa ravintoloissa yms..
Eihä sen tartte olla joko tai;) Voi tehdä vaikka keikkaa tai vajaata tuntimäärää tai muutamaa päivää sillon tällön tai... Saa rahaa muttei tartte unohtaa kotiarkea;)
 

Yhteistyössä