Kaikkein vaikein työhaastattelu-kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terhikki

Aktiivinen jäsen
27.12.2004
2 662
0
36
Kerropas näin alkuun itsestäsi (lyhyesti)? :whistle:

Oikeasti, mä en koskaan osaa vastata tarpeeksi fiksusti, nasevasti ja persoonallisesti tuohon. :ashamed:

Mites Sinä vastaisit - kertoisitko ikäsi, mitä työtä olet tehnyt yleensä / viimeisimmäksi, lapsista...?

( mie tykkään täsmäkysymyksistä )

Minä en ole ollut kuin kerran oikeassa työpaikkahaastattelussa. Minusta kauhea kysymys olisi; miksi juuri sinä olisit oikea valinta tähän tehtävään? En osaisi vastata riittävän itsevarmasti, mutta realistisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minä en ole ollut kuin kerran oikeassa työpaikkahaastattelussa. Minusta kauhea kysymys olisi; miksi juuri sinä olisit oikea valinta tähän tehtävään? En osaisi vastata riittävän itsevarmasti, mutta realistisesti.

just tuo! :ashamed: :/

Tämä juuri :|

Iloinen, pirtsakka hedelmäpommi, joka tuo valoa työyhteisöön, mutta osaa tarvittaessa olla myös syvällinen... Perheeseeni kuuluu kaksi poikaa ja mies, olen 27 vuotias, mutta elämää nähnyt ja kokenut. Jäin reilu 4 vuotta sitten leskeksi ja se on tuonut ajatusmaailmaan syvyyttä ja näkemystä siitä, mikä elämässä on tärkeää.. Työkokemusta minulla on siitä tästä ja tuosta, lisäksi olen halunnut kokeilla tuollaista ja tälläistä työtä toisella puolen suomea. Mielestäni moniosaaminen on rikkautta ja kehittää ihmisen luovuutta.. Jne jne.. Emmie tiiä..Mitä sylki suuhun tuo mie sanoisin, sen ihmeemmin "ajattelematta"..Silleen tulee kaikkein luonnollisinta tekstiä... :D

Nimi, ikä, koulutus, työpaikat ja mitä niissä on tehnyt, ja mitkä vaikuttaa haettavan työn sopivuuteen juuri sinulle.Perheen koko, ympäri pyöreästi, ei selittelyitä siitä minkä väriset silmät lapsilla on tai muutakaan..harrastuksista voi kertoa ja sitten kerrot kuinka innokas olisit ottamaan tämän työn vastaan.Ja lopuksi voit vielä kysyä, et olisiko jotain mitä he haluavat kuulla, vastaat mielelläsi jos kysyvät.

Tää on kyllä paha tai sitten Kehu itseäsi - mä en osaa ainakaan haastattelussa itteäni kehua

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Joo, kertokaas mullekin...mulla on työhaastattelu tänään kello 13 :|

Mulla huomenna :whistle:

Mitäs paikkaa haet? =)
Mua haastatellaan hotellin vastaanottovirkailijan hommia varten. Tässä olis nyt sitte muutama tunti aikaa opetella sujuvaa asiakaspalveluruotsia :whistle:

Minusta vaikein kysymys aikoinaan kun minut valittiinkin nykyiseen työhöni oli se, että "Mitkä ovat heikkoutesi". No mie vastasin sitten, että kuvittelen joskus pystyväni vaikuttamaan kaikkeen ja auttamaan kaikkia ihmisiä kaikissa.. Oman rajallisuuden myöntäminen on minulle vaikenta ja sen kanssa tulen painimaan jatkossakin.. B)

Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:

Tää on kyllä paha tai sitten Kehu itseäsi - mä en osaa ainakaan haastattelussa itteäni kehua

Ajattele, jos pyytäisivät haukkumaan itseään, onnistuisikohan se? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Iloinen, pirtsakka hedelmäpommi, joka tuo valoa työyhteisöön, mutta osaa tarvittaessa olla myös syvällinen... Perheeseeni kuuluu kaksi poikaa ja mies, olen 27 vuotias, mutta elämää nähnyt ja kokenut. Jäin reilu 4 vuotta sitten leskeksi ja se on tuonut ajatusmaailmaan syvyyttä ja näkemystä siitä, mikä elämässä on tärkeää.. Työkokemusta minulla on siitä tästä ja tuosta, lisäksi olen halunnut kokeilla tuollaista ja tälläistä työtä toisella puolen suomea. Mielestäni moniosaaminen on rikkautta ja kehittää ihmisen luovuutta.. Jne jne.. Emmie tiiä..Mitä sylki suuhun tuo mie sanoisin, sen ihmeemmin "ajattelematta"..Silleen tulee kaikkein luonnollisinta tekstiä... :D

Mutta tuo ei olis kauhean lyhyesti esitetty :whistle:

Jos siis otetaan esimerkkitilanne: On ryhmähaastattelu alkamassa, pöydän ympärillä noin kymmenen haastateltavaa joista jokaista on vuoronperään pyydetty kertomaan lyhyesti itsestään.

Mitä silloin vastaisit?

Joo, kertokaas mullekin...mulla on työhaastattelu tänään kello 13 :|

Mulla huomenna :whistle:

Mitäs paikkaa haet? =)
Mua haastatellaan hotellin vastaanottovirkailijan hommia varten. Tässä olis nyt sitte muutama tunti aikaa opetella sujuvaa asiakaspalveluruotsia :whistle:

Sellainen palveluneuvojan paikka.

Heii mehän ollaan vähäs niinku samalla alalla, mie oon kans tehnyt pisimmän työrupeamani aikanaan hotellin vastaanottovirkailijana :D .

...nyt en niinkään niitä hommia hae, kun en viitsis vielä vuorotyöhön alkaa..

Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:

Ajattele, jos pyytäisivät haukkumaan itseään, onnistuisikohan se? :D

Ainakin tosi nopeesti osaa kertoa sen mitä ei osaa (kun niitä on niin vähän :whistle:

Jos siis otetaan esimerkkitilanne: On ryhmähaastattelu alkamassa, pöydän ympärillä noin kymmenen haastateltavaa joista jokaista on vuoronperään pyydetty kertomaan lyhyesti itsestään.

Mitä silloin vastaisit?

Iloinen, eläväinen ja tomera työntekijä, ikää 27 vuotta, lapsia ja mies löytyy kotoa. Olen halukas oppimaan uusia asioita ja osaamisen, luovuuden ja maalaisjärjen avulla pärjään pitkälle.

Vaikkapa noin. En ikinä ole ollut semmoisessa tilanteessa, paitsi kouluun hakiessani, että oli ryhmä haastattelu.. Mie oonkin sosiaalialalla töissä ja vähä erilaista varmaan kuin siun alallasi. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Nimi, ikä, koulutus, työpaikat ja mitä niissä on tehnyt, ja mitkä vaikuttaa haettavan työn sopivuuteen juuri sinulle.Perheen koko, ympäri pyöreästi, ei selittelyitä siitä minkä väriset silmät lapsilla on tai muutakaan..harrastuksista voi kertoa ja sitten kerrot kuinka innokas olisit ottamaan tämän työn vastaan.Ja lopuksi voit vielä kysyä, et olisiko jotain mitä he haluavat kuulla, vastaat mielelläsi jos kysyvät.

Tuokaan ei ole sellainen oikein lyhyt ja naseva vastaus :/ .

Multa kysyttiin, että kerrotko huonoista puolistasi... Mä käänsin ne hyviksi puoliksi ja sain paikan =). Pomo sanoi, että osasit kääntää huonot asiat hyviksi ja sitä hän arvostaa (siis jälkeenpin kertoi tän).

Mitä silloin vastaisit?

Iloinen, eläväinen ja tomera työntekijä, ikää 27 vuotta, lapsia ja mies löytyy kotoa. Olen halukas oppimaan uusia asioita ja osaamisen, luovuuden ja maalaisjärjen avulla pärjään pitkälle.

Vaikkapa noin. En ikinä ole ollut semmoisessa tilanteessa, paitsi kouluun hakiessani, että oli ryhmä haastattelu.. Mie oonkin sosiaalialalla töissä ja vähä erilaista varmaan kuin siun alallasi. :whistle:

No tuo kuulosti jo hyvältä.

Ei mulla varsinaisesti ole 'alaa', kaikenlaisia paikkoja hakenut ja yhdessä ryhmähaastattelussa aiemmin ollut - ihan erilainen paikka kuin tämä johon huomenna menen. Jotkut yritykset tuntuu suosivan näitä ryhmätilanteita, ehkä enemmän just asiakaspalvelualalla - näkevät heti miten toimii kun on enempi ihmisiä ympärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Multa kysyttiin, että kerrotko huonoista puolistasi... Mä käänsin ne hyviksi puoliksi ja sain paikan =). Pomo sanoi, että osasit kääntää huonot asiat hyviksi ja sitä hän arvostaa (siis jälkeenpin kertoi tän).

Vähän noin miekin yleensä koitan vastata kun kysytään heikkouksista... Eli välillä turhankin tunnollinen, otan kaikki annettavat työt vastaan enkä osaa sanoa 'ei' jne. :whistle:

satoja tyohaastatteluja tehneena sanoisin etta juuri niin kun hmm, eli tyon kannalta olennaisimmat
- tyokokemus edellisista tyopaikoista tai jos ei sita ole niin minka alan opiskelut takana
- miksi haluat juuri taman tyon
- mita tiedat tasta tyosta
- mita ominaisuuksia sinulla on, sellaisia joita tarvitaan tassa tyossa
- valmistaudu kysymykseen sinun parhaat ja heikoimmat ominaisuutesi
- itse en kerro mitaan perheesta enka harrastuksista jos ne eivat suoranaisesti liity tyonkuvaan, mutta tarkeinta on antaa itsestaan positiivinen ja reipas vaikutelma
- itsevarmat ihmiset uskovat itseensa ja niinpa myos haastattelijat uskovat heihin
- valmista einakin yksi vastakysymys joka osoittaa tietamyksesi tyonkuvan haasteista

Alkuperäinen kirjoittaja Koiranilma:
Mie just tuskailen täällä työhakemuksen kans, kun en haluis mitään perusjuttuu laittaa. Ideoita?

Kannattaa kuitenkin pysyä ihan tiiviissä hakemusmuodossa, tulee helpommin työnantajan luettua ja herättää mielenkiinnon.

Se on aina vähän hankalaa saada sitä persoonallisuutta mukaan, täytyy kauhean tarkkaan miettiä kyseessä olevaa firmaa - jos joku virallinen tapaus niin kannattaa unohtaa liiat persoonallisuudet.

Tuossa ainakin nuo pääkohdat: http://www.celectus.com/index.php?lang=1&id=576&child_to=574&show=549,574,576

Mie oikeestaan tykkään työhaastatteluista. Harmillisen vähän on tullut käytyä noissa, minut on yleensä valittu paikkaan, jonne olen halunnutkin. (joka sekin voi olla "harmi"). Kumpa mulla ei ois jo pysyvää työtä ja en olisi hoitovapaalla, niin ois ihana käydä terästämässä taitojaan ja lähteä haastateltavaksi jonnekin. :ashamed: :ashamed: :ashamed: Jos vaikka kurkkaisin mol.fi sivut.. B)