Kaikkein paras eli se teillä tehtävä juhannussalaatti?

Meidän juhannussalaatti on perinteinen savukalasalaatti.

Savusiikaa, munalohkoja, paria laatua salaattia, retiisiä, tomaattia, kurkkua, tilliä, persiljaa, sellerinvarsi pienenä silppuna ja sipulinhäntäsilppua. Ja keralle se etikasta kirpeä, keltuaista ja kermavaahtoa sisältävä isoäidin salaatinkastike.

Mitä katat teidän pöytään?

vieras
Meillä muuten sama, mutta laitan keitettyjä uusia perunoita joukkoon sekä kirsikkatomaatteja. Usein myös tuoretta ruohosipulia. njam.

salaatinkastike vaihtelee. joskus teen itse, joskus ostan kaupasta sopivinta...

Rollolainen
meillä se taitaa ola ihan vaan viheralaatti tai kaupasta ostettu sienisalaatti :p

Vihersalaattiin laitan luultavasti: kiinankaalta,kurkkua, herne-maissi-paprika-sekoitusta, tomaattia, raejuustoa tai fetaa

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä on ollut tylsästi italiansalaatti ja perinteinen perunasalaatti, itse tehden toki.

Mutta tuon salaatinkastikkeen ohjeen haluaisin, jos vaan mahdollista.
Vatkaa 1,5 dl kermaa vaahdoksi. Sekoita kermaan hienonnetut keltuaiset (2 kpl), 1 rkl etikkaa, 1 tl sinappia, 2 tl sokeria sekä ripaus suolaa ja valkopippuria.

Arkisin kermaviiliin, juhannuksena kermaan...

:saint:

Perunasalaattia eli keitettyjä, pieniksi kuutioiksi pilkottuja pottuja, sipulia, suolaa, tilliä ja kermaa :p

Toiseen salaattiin (mun lemppari) tulee rapeaa ruukkusalaattia, punasipulia, tummia viinirypäleitä, sinihomejuustoa ja kastikeeksi sekoitetaan hedelmäistä vinaigrettea (makuna mansikka, luumu tms), öljyä, paljon mustapippuria, valkosipulia.

Rohmu
Itsetehty perunasalaatti, johon tulee perunan lisäksi omenaa, sipulia, kermaviiliä, kevytmajoneesia, ruohosipulituorejuustoa, suolakurkkua ja mausteeksi viher- ja mustapippuria & suolaa.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä on ollut tylsästi italiansalaatti ja perinteinen perunasalaatti, itse tehden toki.

Mutta tuon salaatinkastikkeen ohjeen haluaisin, jos vaan mahdollista.
Vatkaa 1,5 dl kermaa vaahdoksi. Sekoita kermaan hienonnetut keltuaiset (2 kpl), 1 rkl etikkaa, 1 tl sinappia, 2 tl sokeria sekä ripaus suolaa ja valkopippuria.

Arkisin kermaviiliin, juhannuksena kermaan...

:saint:
Kiitos ohjeesta!

Yhteistyössä