Kaikista ällöttävintä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

memmu

Jäsen
18.05.2004
777
0
16
Mikä oli miehenne mielestä (siis jos mies oli mukana synnytyksessä) kaikistä ällöttävintä synnytyksessä tapahtunut asia. Meillä kuulemma se kun petidinin jälkeen oksensin lattialle :whistle:

Meillä ei ukon mielestä ollut mitään hirmu etovaa tms... vauvan syntymänkin kun tahtoi kuitenkin katsoa aitiopaikalta vaikka ennen synnytystä sanoi muuta...Jälkeisiä ei kuulemma halua nähdä nytkään, viimeeksikin kun se vietiin heti pois, kait, ei muista enää...

Silloin kun eka vaavimme tuli sektiolla,niin kirurgi tietenkin otti istukan kanssa pois,johon meidän ukko totesi kauhuissaan että "ne taisi juuri ottaa sun maksan pois"..sitä jäi itekin miettimään ennekuin lekuri sanoi ettei mitään hätää,tää on vaan istukka :laugh: ..

Me ei törmätty mihinkään ällöttävään. Me jopa miehen kanssa katosiitin kun kätilö esitteli meille istukkaa. Niin että mikä kohta on vauvalla ollut ja mistä se on muhun kiinnittynyt. Semmoinen pieni bilsan oppitunti siinä samalla.

Ällöttävintä oli se, että vauvavietiin aika pien keskolaan ja ei saatu kunnolla tutustus...

Eipä ole meillä tullut puheeksi mikä siinä olisi ollut ällöttävintä. Tapahtumasta aikaa jo 6 vuotta, eikä mies ole kertaakaan sanonut että olisi mikään vaihe ollut ällöttävää. Täytyypä kysäistä kun kotiutuu... Osataan sitten varautua ensi kerralla, että pistää sitten silmät kiinni =)

Munkin mies (joutui) kätilön avuksi jalkopäähän, mutta ei ole muuta jälkeenpäin "kitissyt" kuin että istukka oli aika iso...ja omituisen näkönen :x

Oli muuten tosi reippaasti ja kannustaen synnytyksessä, ja mun yllätykseksi leikkasi napanuorankin! :heart:

Ei ole sanonut minkään ällöttäneen, mutta ihmeteli kauheesti, kun kätilö käski sen pois sen peräruiskeen antaimsen ajaksi.
Olin vielä kyljelläni niin, että mies näki mun naaman, ei ruisketta..
En mäkään kyllä tajunnut, että just se olis se synnytyksen pahin juttu, koska kyllähän mä ne ruisskeen vaikutuksetkin vessassa pois päästin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 15:42 Angie K kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2005 klo 23:43 Neponen kirjoitti:
Vauvan jälkeen alapäästä tiirasi sormenvahvuinen verikaari piiiiitkälle. Kyllä sitä kätilökin katseli mietteissään.

...miks sitä silleen tuli?
Oisko ollu jotain kalvoriekaleita tai hyytymiä mitkä tuli sitten oikein reippaasti ulos. Kalvot puhkesi sen verran ylhäältä ettei vedetkään päässeet kerralla ulos ja lapsen päässä oli "huppu".

Ällöttävintä mun mielestä oli se kun piti alkaa ponnistamaan, mun mies ryntäsi mun jalkoväliin katsomaan..kun komensin sitä pois se sanoi että häntä kiinnostaa kun on vaan aikaisemmin nähnyt lampaiden synnyttävän....
Mie siihen en hei.. mä en ookkaan mikään lammas !!
Kätilöä vähän nauratti :laugh:

Miehelllä oli taju lähteä pikkukakkosen synntyksessä, kun lääkäri piteli käsissään miehen sanojen mukaan puolimeristä neulaa ja ruiskua, ja kyseli, että:"Puudutetaanko?". Kohdunkaulan puudutusta siinä tuumailtiin, muttei lopulta ehdittykään enää antaa...

Yhteistyössä