kaikille pph.lle kysymys!!

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
onko teidän työ aivan älyn rankkaa?monta lasta saa olla hoidos jos itellä kaks pikkusta?kertokaa muutakin työstänne,oon harkinnu joa alottasin kyseisen työn.Mies oli kyllä sitä mieltä et ei kannata!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
onko teidän työ aivan älyn rankkaa?monta lasta saa olla hoidos jos itellä kaks pikkusta?kertokaa muutakin työstänne,oon harkinnu joa alottasin kyseisen työn.Mies oli kyllä sitä mieltä et ei kannata!!!
Kyllä tämä aika rankkaa on, mutta tästä saakin paljon itselleen, jos vaan osaa nauttia lapsista ja heidän seurasta. Saisit 2 oman lapsen lisäksi 2 kokopäivästä + 1 puolikkaan hoitoon.
 
pph
eli jos sulla on kaksi omaa voit ottaa 2 ja puolikkaan eli eskarin.

rankkaa on,tulot eli palkka pieni,työajat välillä persiistä suoraan sanottuna, et saa palkkaa jos ja kun omasi sairastaa ja sairastaahan ne kun tuodaan hoitoon sairaana lapsia kun URA on niin tärkeä.....

päivät saat toimimaan kun teet ruokalistan,suunnittelet päivän hyvin toimimaan päikyt,ulkoilut jne. jne.

ja oikeassa miehesi on tämä ei kannata MUTTA ne

+ saat hoitaa omasi kotona eli ei päikkärimaksuja +400ekee ;)
+ työt tulee esim. pakksella kotiisi: ei jäätyneellä autolla töihin bensakulut eli taas +
+ aina mieleistä ruokaa: itse kun teet ;)


tässä muutamat :) :)
 
vieras
En ole pph, mut lapsia saa olla lisäksi 2,5. Eli kaksi täyspäivästä ja yksi osa-aikainen. Testaa työtä jos lapsillasi on pitkä pinna esim. näin. Puet lapsesi, riisut ja puet uudestaan. Ulkoa tullessa teet saman uudestaan. Tuo ylimääräinen riisuminen ja pukeminen vois korvata ulkona vaaditun lisävalppauden. Syötät lapset ja tiskaat astiat muutamaan kertaan. Päiväunien jälkeen taas pukemis ja riisumisoperaatio. Eihän tuo tietenkään vastaa työn todellista raskautta ja jos mies ei ole tukena niin vielä raskaampaa.
 
Tavallaa raskasta on joo.Annat kotisi käyttöön,saatat joutua siivoamaan tod.huolellisesti joka päivä,tai siis siivotahan pitää päivittäin,mutta esim.mulla on ollut niin allerginen hoidokki,että lattiat oli pestävä ja pölyt pyyhittävä päivittäin.Vastuu on todella suuri ja lisäksi työ on yksinäistä.Toisaalta,työ on myös itsenäistä,päiviään voi suunnitella aika vapaasti.Meillä esim.oli leivonta-maalaus-ym.päiviä,jotka toistuivat säännöllisesti.Työ vaatii pitkää pinnaa ja hyviä keskustelutaitoja sekä herkkää korvaa vanhempien suuntaan.
Palkka on mielestäni ihan naurettava,ateriakorvaukset saa palkan lisäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vitminen:
Tavallaa raskasta on joo.Annat kotisi käyttöön,saatat joutua siivoamaan tod.huolellisesti joka päivä,tai siis siivotahan pitää päivittäin,mutta esim.mulla on ollut niin allerginen hoidokki,että lattiat oli pestävä ja pölyt pyyhittävä päivittäin.Vastuu on todella suuri ja lisäksi työ on yksinäistä.Toisaalta,työ on myös itsenäistä,päiviään voi suunnitella aika vapaasti.Meillä esim.oli leivonta-maalaus-ym.päiviä,jotka toistuivat säännöllisesti.Työ vaatii pitkää pinnaa ja hyviä keskustelutaitoja sekä herkkää korvaa vanhempien suuntaan.
Palkka on mielestäni ihan naurettava,ateriakorvaukset saa palkan lisäksi.
Saatko sä erillistä korvausta tästä lisätyöstä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vitminen:
Tavallaa raskasta on joo.Annat kotisi käyttöön,saatat joutua siivoamaan tod.huolellisesti joka päivä,tai siis siivotahan pitää päivittäin,mutta esim.mulla on ollut niin allerginen hoidokki,että lattiat oli pestävä ja pölyt pyyhittävä päivittäin.Vastuu on todella suuri ja lisäksi työ on yksinäistä.Toisaalta,työ on myös itsenäistä,päiviään voi suunnitella aika vapaasti.Meillä esim.oli leivonta-maalaus-ym.päiviä,jotka toistuivat säännöllisesti.Työ vaatii pitkää pinnaa ja hyviä keskustelutaitoja sekä herkkää korvaa vanhempien suuntaan.
Palkka on mielestäni ihan naurettava,ateriakorvaukset saa palkan lisäksi.
Saatko sä erillistä korvausta tästä lisätyöstä?
Oisko siitä tullu joku 2%palkanlisä,eli enpä juuri.
Ja se piti vielä lisätä,että työajat todella usein aika persiistä,monille kello viis tai kello seitsemän on aika liukuva käsite..

 

Yhteistyössä