Kaija

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karvaton

Vieras
Pitkällisen harkinnan tuloksena ajoin pimpsakarvat pois. Onko kokemusta, kun herkkäihoisena alapää on nyt näppyjä täys? Olen nyt reilun viikon ajan ajanut joka toinen päivä sänkeä. Kauanko menee, että iho tottuu, eikä kutise enää? Kun rasvasin erisan voiteella, iho ärtyi entisestään. Vinkkejä?

Karvat kuuluu aikuisuuteen. Ja sitä paitsi ne suojaavat alapäätä tulehduksilta, aivan kuten silmäripset suojaavat silmiä. Ei ne karvat siellä turhaan ole, kyllä niillä on oma tehtävänsä.

Siisti kolmio on minusta ainakin parempi vaihtoehto eikä tarvitse kärsiä näpyistä.

Ostapas apteekista bepanthenia tai jostain ihan tavallisesta kaupasta vauvahyllyltä talkkia tai sinkkivoidetta (siis jotka on tarkoitettu vauvojen pepuille). Kumpikin on tietysti vähän sotkuisia, mutta auttavat. Itse käytän jälkimmäistä, iho jää valkoiseksi voiteesta, mutta näppyjä ei tule edes nivustaipeisiin, kun laittaa rasvaa heti ajamisen jälkeen tai silloin kun kutittaa. Sitten pärjääkin pari päivää ilman rasvaa muakavasti. Oma ihoni ei ole tottunut ajamiseen ollenkaan ilman tuota rasvaa. Kannattaa kokeilla, eikä pitäisi mennä noista vararikkoonkaan.

No, juu! Nyt olen ensin rasvannut perusvoiteella, ja ajon jälkeen pepanteenilla. Jo alkaa pikkuhiljaa rauhoittumaan. Vaan on niin vekkuli tunne, etten raatsi ihan heti kasvattaa takaisinkaan tämän parin viikon kärsimyksen jälkeen.

ajat? Jos käytät höylää niin varmasti tuleekin näppyjä. Itse ajan ladyshaverilla, jossa on erikseen herkän ihon ""ohjelma""(tarkoittaa mm. kainaloa). Ei tule näppyjä.

Ihan bic merkkisillä, millä kainalot aina. 2teräinen ja voidenauha. Tosin ajan suihkus, liekö sillä väliä? Nyt muutama näppy, ja kutina rauhoittunut sekä rasvausta vähentänyt. Kyllä tämä tästä, oppia ikä kaikki.

Kiitos neuvoista! :-D

Yhteistyössä