Kaija Koo / "Vapaa"- kappale

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 321
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

321

Vieras
Kaija Koohan on jo ns."aikuinen" nainen, avioliitot ja lapset takana ja tehnyt äskettäin tämän ymmärtääkseni kohtuullisen suositun kappaleen.

Niin jot, hmm, useampikin nainen > 40v eronnut, karannut, ja kaiken nähnyt ja kokenut, on minulle (mies;50v) selittänyt kuinka he samaistuvat tähän Kaija Koon lauluun jossa lauletaan vapauden tunteesta kun on päässyt eroon perheenäidin rooolista ja äijäst ja lapsista kun niitä on 20v katseltu. Viimeinkin on aikaa olla oma se todellinen itse.

YouTube - Vapaa - Kaija Koo (lyrics)

Niin että teille hieman vanhemmille naisille kysymys: Tältäkö se tuntuu ?

(joillekin on, joillekin ei, haluttaa katsoa jos joku vastaa, ja mikä on jakauma)

Miksi ei säilyisi vapaana koko ajan. Ei mies tai lapset vangitse jos sitä ei halua. Vapaus ja vastuu kulkevat käsikädessä. Kun on vapaa tekemään mitä haluaa niin ei voi vierittää vaikeuksiaan kenenkään muun syyksi.

[QUOTE="mamm";23753220]niin, se menee "ei oo pakko tuntee pelkoo, mutta pelkään et se ei oo musta kii.."[/QUOTE]

Okei, olen siis kuullut väärin ja ihmetyllikin tota. :D

[QUOTE="milla";23753263]Olin juuri tulossa korjaamaan ap:tä että Se on Wirtasen Tonin kipale, mutta olit nopeampi.[/QUOTE]

En nyt edes tiedä josko minun tulkintani tekstistä on edes sinnepäin...

Ja ihan ok, jos on nuoremman miehen teksti vanhemmalle naislaulajalle.

Kunhan nyt itse kuvittelen kappaleen kertovan tästäniin, ja muutama vanhempi lady myös.

Voihan se kertoa jostain aivan muustakin ?

[QUOTE="mä";23753318]Kukin tulkitsee tavallaan!?
mä sillain, et olen vihdoinkin vapaa, elän elämääni ilman ex:ää.... antanu ittelleneni uuden alun :)[/QUOTE]

ja mulla kohta 2v lapsi jonka kanssa jatkan :)

Minä olen kolmekymppinen, lapseton ja eronnut pitkästä parisuhteesta ja samaistun kappaleeseen todella paljon!! Niin..eikä minun exäni ollut lainkaan paha, päinvastoin! Kappaleen sanoissa vain kuvastuu se ahdistus ym. mistä pääsin eroon ja kuinka onnellinen nyt olen yksin, VAPAANA. :)

Olenko ihan yksin ajatukseni kanssa....?
Olen ymmärtänyt sanat niin että henkilö on pakoillut tunteitaan ja pelkojaan ja kääntyy niitä vastaan nyt rohkeana, ts. nujertaa omat pelkonsa ja hyväksyy tunteensa. En löydä tuosta mitään eroon liittyvää...

"Mä valitsin juosta, koska luulin etten osaisi muuta. En tunnista itseeni tuosta, se ihminen on jäänyt menneeseen aikaan"

On siis aika muuttua. Iskee muhun tällä hetkellä täydellisesti, opettelen hyväksymään tunteeni, vaikka se olisi kuinka vaikeaa.
Näin ajateltuna sanat sopii kelle tahansa joka kamppailee itsensä kanssa...

Mun mielestä laulu ei kerro siitä, miten on päästy eroon perheenäidin roolista yms. Päin vastoin, siinähän puhutaan siitä, miten aiemmin juoksi ja pakeni, ei niinkään ollut jämähtänyt johonkin kuvioon. Ehkä se on enemmän sitä itsensä löytämistä, arvostamista ja hyväksymistä.

Yhteistyössä