Kai se on pakko lähteä lasten kanssa näytille terkkariin.. ihme ihottumaa ja näppylää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Oon yrittänyt tutkia nyt kaikenlaisia rokko, ontelosyylä, syyhy, atopia ym. vaihtoehtoja netistä mutta en vaan löydä mitään vastaavaa.. Syyhy sopis muuten mutta ei ole mitään "käytäviä" havaittavissa, lievästi atooppiseksi on pojan iho todettu mutta noi pienet finnimäiset näppylät ei sovi siihenkään, ei oo lintukirpun puremia ja vesirokon tartuntamahdollisuus olis ollut mutta ei oikein sovi siihenkään, parvorokko muuten juu mutta ei ole kyllä sitä poskien punotusta ollut... Ontelosyylistäkin löytyy vaan kuvia joissa ne on oikein villiintyneet, ja pojalla on yhteensä joku 4 näppylää ja nekin siellä sun täällä... Juhuu, ens viikonloppuna olis ollut lasten eka vähän isompi synttärikemukerta ever, ja nyt sit tätä...

Missäpäin ihoa ne on? Ja kuinka laajalla alueella? Käsivarsissa ainakin on sellaista punaista pientä näppylää yhdessä sairaudessa, mut en vaan sitä nimeä muista.

Ontelosyylä kyllä lähtee aika pienestä liikkelle. Meillä vaiva on ollut riesana jo yli vuoden. Välillä kuviteltiin sen lähteneen, mutta ei kun taas tuli uusia näppyjä. Näpyn kasvaminen saattaa kestää viikkokausia.

mulla oli joskus syyhy, ja mulla ei näkyny käytäviä ollenkaan.. siskolla ja äidillä näky, mut mulla, isällä ja veljellä ei. mut syyhy kyl kutiaa pirusti.. siinä raapii ittensä aivan vereslihalle.

[QUOTE="vieras";26906738]Piti googlettaa, keratosis pilaris, voisiko olla tuollaista?[/QUOTE]

Tiiätkö? Mulla ja miehellä on molemmilla tollasta, tosin lievemmän näköstä kuin noissa kuvissa.. Mutta oliskohan sitten vaan niin että poika on perinyt tuon ihon meiltä... Ja mulle tulee kanssa välillä sellasia finnin oloisia näppylöitä ihoon, ihan muutamia, yks tai kaks, sinne sun tänne ja joskus vaan..

Hitsi tää nyt helpotti!

Lisään, ja toi ihottuma on siis just olkavarsien ulkopuolella ja reisissä lähinnä..

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä