kai se on mentävä nukkumaan, että jaksaa huomisen päivän tehdä jouluruokia.. onko kellään muulla samassa jamassa asiat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
vielä pitää tehdä katkarapusalaatti, savukalasalaatti, savuporosalaatti ja salaatin kastikkeet. ja oli kai jotain muutakin vielä. vaan kun en jaksa. väsyttää, ei huvita, ei yhtään. teen huomenna. herään kuudelta kokkaamaan..

:(

kaikilla muilla on tietysti kaikki jo valmiina, ja saa vain olla.. ?

Mulla oli tuo kiirepäivä tänään, kello soi aamulla, mutta suljin sen vahingossa ja nukuin tunnin liikaa. Ehdin tehdä hommani, kun oikein rutistin. Väsyttää turkasesti, vauva päästi mut yöunille vasta puoli kolmelta...

No hyvinhän on asiat jos vaan ruuat on tekemättä. Meillä on paketit laittamatta ja siivouskin vielä aloitusvaiheessa. Puhumattakaan ruuista. Mutku ollaan kotona oman perheen kesken ni ollaan vaikka siivoamatta jos ei inspis pikkuhiljaa tule. Eikä ruokakaan tartte olla sen seitsemän sorttia kun ei syöjiäkään ole. :D

Kinkku on nyt uunissa ja perunalaatikon perunat kiehumassa.
Peruna imeltyy yön yli ja huomenna on laatikoiden vuoro, peruna-, porkkana- ja lanttulaatikot pitäis tehdä.
Ja rosolli, sekä luumurahkaa jälkkäriksi.

Rosolli, italiansalaatti, katkarapusalaatti ja sienisalaatti valmiina, kalatkin jo tarjoiluvadeilla. Laatikoiden tuunaus, kalkkunan paisto+kastikkeen teko huomisen heiniä. Sekä aamulla riisipuuron. Nou hätä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei kiirettä:
Rosolli, italiansalaatti, katkarapusalaatti ja sienisalaatti valmiina, kalatkin jo tarjoiluvadeilla. Laatikoiden tuunaus, kalkkunan paisto+kastikkeen teko huomisen heiniä. Sekä aamulla riisipuuron. Nou hätä! :)
Niin ja hedelmäinen juustosalaatti myös tekemättä, mut isäntä auttaa!

Mulla nyt riisipuuro uunissa, klo 23 törkätään sinne kinkku, klo 9 sen saa ottaa pois jolloin sinne tärkätään pottulaatikot jotka pitää aamulla, ennen sitä työstää. Ja sitten rosollin väsään josakin vaiheessa ja eikun syömään :p

En tee puoliakaan noista mitä täällä ihmisillä on listalla, joten ei mee huominen päivä ruoanlaitossa. Ostin kinkun valmiiksi paistettuna (minä pahis!). Samoin lanttulaatikon ja rosollin.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
No hyvinhän on asiat jos vaan ruuat on tekemättä. Meillä on paketit laittamatta ja siivouskin vielä aloitusvaiheessa. Puhumattakaan ruuista. Mutku ollaan kotona oman perheen kesken ni ollaan vaikka siivoamatta jos ei inspis pikkuhiljaa tule. Eikä ruokakaan tartte olla sen seitsemän sorttia kun ei syöjiäkään ole. :D

Just näin. Ei ole stressiä kun on oman perheen kanssa omassa kodissa. Siivoaa mitä viitsii. vessan vois tässä pestä kun jaksaa. Mies paistaa kinkun. lahjat paketoin kun nuo ipanat nukahtaa, mies on nyt lukemassa niille.

Ei meillä kukaan edes syö jouluruoista muuta kuin kinkkua. mies ehkä osti savukalaa tänään. se kyllä menee alas. ja punaviiniä särpimeksi.

Töissä molemmat painamma pää kolmantena jalkana. vapaaehtoisesti en ala kotona stressata jostain ruoasta, jonka joutuu pakottaa lasten kurkusta alas (laatikot) ja josta rehellisesti ottaen en itsekään piittaa.
tehdään sitä mitä syödään ja ylimääräinen pois. Ei ole aikaa eikä ylimääräisiä voimia ylimääräiseen.

Mä pääsin tänään töistä klo 18, jonka jälkeen kävin jakamassa viimeset lahjat, kaupassa, siivoilin vielä, ja tein loput ruuat (siis ne joita saarioinen ei meille valmistanut:)). Ja just sain valmiiks, kävin suihkussa ja nyt en tee enää mitään (paitsi aamulla riisipuuro ja munavoi). Kinkkukin on jo paistettu, eli eipä muuta kuin joulua odottamaan :). Mä en koskaan jätä aatoksi mitään isompia hommia, koska se on sellanen päivä että haluan vaan olla ja nauttia!

Yhteistyössä