Kai se nyt riittää että huuhtelen vauvan pullon ja tutin juoksevalla vedellä enkä aina keitä niitä?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
kysymys
Kyse viikon vanhasta vauvasta..kun lypsän maitoa pulloon, niin pitääkö se pullo aina käytön jälkeen huuhdella vai riittääkö vesipesu? Tuttejakin huuhtelen juoksevalla vedellä ja keitän ehkä joka toinen päivä. Onko ok? Eihän missään ole puhtaampaa raanavettä kuin suomessa!
 
"vieras"
Kyllä mä ne aina keitin, kun vauva oli pieni. Sitten myöhemmin kun alkoi syömään kiinteitä ja muuta ruokaa niin laitoin pesukoneeseen.

Miksi sä itse peset astiat käytön jälkeen? Eihän sitä nyt muillekaan perheenjäsenille tarjoilla ruokaa likasista astioista?
 
Mut neuvottiin vaan pesemään. Enkä mä pahemmin keitelly. Eihän moni muuta kun pesee muidenkin astiat. Ja koska se vauva nuoleskeli kaiken jo kauan enne kiinteitä niin mitä sillä pullojej keittämisellä ois ollu merkitystä?
 
Viimeksi muokattu:
En minä joka aterian jälkeen keittäisi.
Viikon vanhalle ehkä kerran päivässä pullot kattilaan ja muutaman viikon - kuukauden iästä tms. eteenpäin riittää kyllä pelkkä pesu.

Neuvoloiden ja synnäreiden ohjeet tuossa asiassa vaihtelevat melkein vuosittain, joten jää aika pitkälti oman terveen järjen varaan päätös siitä, miten toimia.

:)

PS: Onnittelut pienokaisen syntymän johdosta.
 

Yhteistyössä