Kai grillikylki onnistuu ilman sitä esikeittämistäkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antikokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

antikokki

Vieras
Laitan sen uunissa, en siis grillaa sitä. Ajattelin laittaa sen 150 asteiseen uuniin useammaksi tunniksi. Haluan siitä ylikypsää, murenevaa ja mehevää. Onnistuuko? Pitäiskö uuniin laittaa vettä johonkin kippoon myös, vai pysyykö se mehevänä? Vai laitanko folioon/paistopussiin?

Auttakaas nyt, ettei mun ainoa juhannusruokani mene ihan pilalle :)

Marinoi haluamassasi marinadissa. Kuivaa kylki. Ota väri 220 lämmössä molemmin puolin. Pensselöi marinadilla tai grillauskastikkeela. Vettä vuoan pohjalle desi-2. Folio tiukasti astian ympärille. Lämpö 125, aika 1tunti. Avaa folio ja pensselöi jälleen kylki. Lisää vettä/olutta pohjalle jos edelliset on häipyneet. folio jälleen tiukasti kiinni. Lämpö edelleen 125, aikaa vielä tunti lisä. Kokonaispaistoaika värinottoineen 3tuntia. Takuumureaa ja herkullista.

Jos ei itse halua väsätä marinadia niin vallan mainio lopputulos tulee seuraavilla.
"Kuivamarinointi" perus grillimausteella. Pensselöintiin erinomaisia grillauskastikkeita Pirkka, Caj P's orginal tai Santa Marian Allaround.

Makeat ja sakeat Jenkkityyliset kastikkeet, varsinkin Hickory aromiset, ei minun suuhun istu. Tekevät mausta raskaan ja yksiulotteisen.

Yhteistyössä