kahvista!

Okei tiedän että saan luultavasti aika paljon p....aa niskaan kun laitan tän tänne mutta on ihan pakko!!

Annatko taaperollesi kahvia lusikallistakaan??

Tuossa luin jotain vanhaa juttua jossa sain jo hieman sitä p...aa niskaan koska laitoin sinne että annoin pojalle jo joskus kun hän oli 6kk ekan kerran kahvia lusikallisen...ja että nykyään se tulee itse sitä ruikuttaan parikin lusikallista! meillä ei päiväsaikaan pannu ole kuumana ellei satu vieraita tulemaan joten ne makutipat jäävät kertaan tai kahteen/ viikko!!
Lisätiedoiksi kaikille jotka asiaa kauhistelivat..
meillä alettiin lisäruokailla jo 2.5kk ikäsenä ja muutenkin vaihdettiin normi maitoon ja ruokaan jo ennen 1 ikävuotta. syykään tähän ei ollut laiska äiti vaan se että tein pojalle alusta asti itse ruuat ja niitä pikku hiljaa alettiin maustamaan koska ne menivät paremmin alas kuin suolaton ja maustamaton ruoka!!
Mutta takaisin kahviin!!!

Annatko lapsesi tai oletko antanut maistaa kahvia? ja miksi?`
tai miksi et anna?
(Antakee tulla sieltä sydämen pohajsta asti kaikki mitä asia saa sinne liikkeelle...ehkä mää kestän ne!!!)

En anna. Kahvi on keskushermostoa stimuloiva aine.

Kofeiinia sisältäviin juomiin lisättävä varoitusmerkinnät
http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/kotimaa/44205.html

Kofeiini
http://www.paihdelinkki.fi/tietopankki/400_huumelinja/433.htm

Meidän poika on ainakin maistanut silloin tällöin lusikallisen kahvia. Eihän kahvi mikää lastenjuoma ole, mutta lusikallinen silloin tällöin ei ole vaaraksi. Meillä on myös tytöt tuon ikäisenä halunneet maistaa kahvia, eikä heitä se kahvin juonti nyt isompina(8v.6v.) kiinnosta. Kaipa sitä pitää kokeilla ja tehdä samoja asioita kuin äiti ja isä. Meillä poika pitää hyvin huolen, että pääsee ruokapöytään, jos sillä muutkin istuvat. Utelias on muutenkin ruokien suhteen....haluaa esim. marinoituja valkosipuleita. Eli meillä on sitten valkosipulilta löyhkäävä taapero....

Kyllä meillä saa lapset kahvia maistaa!

Esikoinen varsinkin oli tosi perso pienenä kahville, oisko ollu vähän alle vuosikkaana. Mun piti mennä aina piiloon juomaan kahvia kun muuten kiipesi väkisin syliin ja tarrasi mukiin ja joi kuin vettä vaan.

Maistaa kuitenkin annan, jos haluavat. Isommalta tää kahvinmaistelu-himo meni aikas pian ohi, mutta tää kuopus (nyt reilu 1-v) haluaa vieläkin aina kastaa kieltä äitin kahviin ja olen kyllä antanut.

Anoppi haluaisi oikein laittaa pikkuiseen kuppiin lapsille tilkan kahvia ja maitoa ja sokeria päälle, mutta sitä en oikein hyväksy. Ei sitä juomalla tarvitse opettaa juomaan. Maistaminen on ihan eri juttu.

Tottakai kahvi on myrkkyä, mutta mikä nykyaikana ei olisi jollain tapaa pahaksi todettu? Kaikestahan nykyään syöpääkin saa...

Meillä kahvittelusta on tullut viikonloppuaamujen rituaali. Poika 2, 5 vee saa omaan mukiin pari ruokalusikallista kahvia, paljon maitoa ja ripauksen sokeria. Toteaa aina "kahvi on pahaa" mutta hörppii tyytyväisenä pienen mukillisensa.
Tämä lähti maistamisesta, nyt on siis "koukussa" =) Tärkeintä ko jutussa tuntuu olevan että "olen jo iso poika ja juon kahvia niin kuin toisetkin".
Kylässäkin saa tippasen maistaa. Oiskos tuo nyt niin kamalaa...siunailijoita tosin riittää. Itse vaahtoan makkarasta ( en anna !! ) ja kaveri nakkaa parivuotiastaan puolikkaalla lenkkimakkaralla...
Tiedän ettei kahvi ole hyväksi, mutta ei nyt kaikkein kauheinta myrkkyäkään kuitenkaan.

Olen antanut maistaa, mutta eivät ole innostuneita sitä juomaan/maistelemaan saatuaan joskus maistaa mitä se äiti juo.

Minä kiusaan meidän isompaa (6v) että nyt keitetään eskarilaiselle päiväkahvit!

Ja häntä naurattaa.

On maisteltu kahvia. Meillä ainakin kaikki mikä on vanhempien kupeissa se on hyvää. Vissyvettä juotiin silmät sikkaralla ja myös todella paha palautumisjuoma on hyvää koska isä sitä juo. Neiti 1v.

Miili harmaana
Kyllä meillä kaikki halukkaat saa kahvia, mut tää pieni vaan jotain tippoja silloin tällöin. Ei se kahvi nyt niiiiin kovaa myrkkyä oo, ollaanhan mekin hengissä ja hyvissä voimissa =) .

MissKitty
En anna kahvia; enpä antaisi siideri- tai viinihörppyäkään pikkuiselle, jos pyytäisi. Tai sipsejä / karkkia / suklaata / karkkia.

Epäterveellisiä ja täysin tarpeettomia tuonikäisille, vaikka ei kai tee/ruokalusikallinen kahvia haittaa sinänsä tee.

Mutta en vaan ymmärrä, miksi jonkun parivuotiaan pyyntöjä pitäisi totella? Eihän lapsi tajua mikä on hänelle hyväksi ja mikä ei. Lapselle voi keksiä omia terveellisiä juttuja, jos haluaa tehdä ruokailuhetkistä yhteisiä kivoja juttuja (isi syö yhtä, äiti toista ja lapsi kolmatta juttua).

kyllä meillä poika 1v5kk saa viikonloppuisin isin mukista hörppiä kahvia aamuisin ja muutenkin jos vieraita on niin saa maistiaisia kahvi mukista, on "juonut" jo alle vuosikkaana pieniä hörppöjä, ja kyllä meillä tuon ikänen saa jo sipsiä ja suklaata, jos sattuu kotona olemaan, ne semmosia pieniä makupaloja, ei se pienenkään suu tuohesta oo tehty, eikä pienet palat/hörpyt ketään tapa, mutta kukin tyylillään =)

Annoin maistaa siemauksen kahvia kun poitsu 2v 4kk väitti että kahvi on nam. ;) Ei ole sen jälkeen väittänyt moista. Tosin laitoin varmaan puolet kahvia ja puolet maitoa, joten oli kylmää ja ei niin "kirpakkaa". En näe mitään hyvää syytä antaa kahvia säännöllisesti lapselle.

kiiks
maistaa on saanut ja käy kyllä vaivihkaa kupin pohjat hörppäämässä, jos äitiltä on kuppi pöytään jäänyt. Ihan juomaksi en kyllä ole ajatellut antaa, mutta eihän siitä tässä ollutkaan kyse. On tainnut lapsi jo äidinmaidossa tottua kahvin makuun ja siksi kai se maitokahvi niin hyvältä maistuisi...

Kahvia lapselle!!!hahaa! Hyvä juttu, taidan heti tarjota meijän pojalle nokkamukista...ei vais, en ehkä kuitenkaan, en ole edes ajatellut tollasta. Aika mielenkiintoista. Kai sitä saa antaa maistaa pikkasen kunhan ei rupee kupeittain juomaan.
Teetä meillä kyllä on juotu (lähinnä kun on vatsatauti tai kurkku kipee)
B)

Maistattaa ken tahtoo. Mutta miksi pitäisi antaa? Itse juon kahvia tosi harvoin ja mies ei ollekaan.

Sen verran vielä, että lapset tottuu nopeasti jos saavat kerran maistaa. Tuttavan tuttavan tyttö maisteli taaperona iskän saunakaljaa ja se minusta on jo vähän liikaa. Oppi nimitäin kaljan makuun ja halusi joka kerta.

meilla on poika kerran juonu tipan mukin pohjasta ja totes etta pahaa on.meilla on kanssa vahempi ruoka aikaisin koska poika ei millaan tahtonut tayttya. velleja sai jo 2kk ja soseita 3kk.ja maisteita pitaa olla ei syö maustamatonta.nyt tayttaa nelja ja syö kaikkea hyvalla halulla. salaatti on yksi herkuista.ei mun mşelesta voi kaljan antoa ja kahvin antoa verrata toisiinsa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 01:12 vieras kirjoitti:
Maistattaa ken tahtoo. Mutta miksi pitäisi antaa? Itse juon kahvia tosi harvoin ja mies ei ollekaan.

Sen verran vielä, että lapset tottuu nopeasti jos saavat kerran maistaa. Tuttavan tuttavan tyttö maisteli taaperona iskän saunakaljaa ja se minusta on jo vähän liikaa. Oppi nimitäin kaljan makuun ja halusi joka kerta.
Lapsethan tunnetusti rakastaa olutta. Samoin koirat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 10:11 ansku kirjoitti:
En anna. Ite olen saanu litkiä kahvia ihan pienestä pitäen ja täytyy sanoa et hermot ei oo kaikkein parhaimmas kunnos ja paljon on rytmihäiriöitä!!! En halua omille lapsilleni samaa.
en kyllä ymmärrä miten noi rytmihäiriöt kahvista johtuisi... :whistle:

Kiitos kaikille vastanneille ja hauska kuulla että on muitakin jotka antavat kahvia...siis niitä makuhörppujä vaan.. isompana annan oman kupin jos sitten enää tahtoo....
meillä myös saa karkkiakin maistella mutta kyllä se voileipä pullan on meillä voittanut ja karkkia saa vain juhlapäivinä jos sattuu olemaan...aika harvoin niitä ostellaan!!
ja jos ostellaan niin minähän ne sitten syön... :ashamed:

kaukomaija harmaana
Joo....ruokalusikan saa viikossa kahvia maistaa. Sanoo nam ja tykkää =) Kahvileipää esim pullaa saa maistaa silloin kun mekin vanhemmat syödään eli n. kerran pari viikossa. Tietty maistiaisannokset ei päätä huimaa.

bibo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 11:48 vinci kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 10:11 ansku kirjoitti:
En anna. Ite olen saanu litkiä kahvia ihan pienestä pitäen ja täytyy sanoa et hermot ei oo kaikkein parhaimmas kunnos ja paljon on rytmihäiriöitä!!! En halua omille lapsilleni samaa.
en kyllä ymmärrä miten noi rytmihäiriöt kahvista johtuisi... :whistle:

Kiitos kaikille vastanneille ja hauska kuulla että on muitakin jotka antavat kahvia...siis niitä makuhörppujä vaan.. isompana annan oman kupin jos sitten enää tahtoo....
meillä myös saa karkkiakin maistella mutta kyllä se voileipä pullan on meillä voittanut ja karkkia saa vain juhlapäivinä jos sattuu olemaan...aika harvoin niitä ostellaan!!
ja jos ostellaan niin minähän ne sitten syön... :ashamed:
Mäkin olen kyllä kuullut tuon rytmihäiriö jutun - mutta siihen siis saattaisi vaikuttaa tämän hetkinen kahvin juonti. Ei tosiaan se että joskus lapsena olisi maistellut. Joillakin ihmisillä kun tulee rytmihäiriöitä, niin saattavat loppua kahvin juontia vähentämällä tai sitten esimerkiksi niska-hartiajumpalla. Vakaviin häiriöihin taidetaan sitten tarvita jo lääkitystä.

RPM
Antaa tulla....Arvata saatoi että olit oikein varustautunut vastauksiin.
Meidän poika on 1,8v ja varsinkin iskän kupista on kiva lusikalla ottaa kahvia, olen kyllä antanu sille oman pienen kahvikupin ja sinne pari lusikallista silloin tällöin kun sattuu haluamaan, ei se sitä joka päivä mankua. Saahan se maistaa kaikkea muutakin niin miksei kahvia, mun mielestä on typerää sanoa että meidän lapsi ei saa karkkia , mehua, yms, yms ... ja sitte itte syödään posket pullottaen kyseisiä tuoteita :LOL:
Ja lisätään nyt tähän vielä että ei meidänkään lapsi alkoholia tai tupakkaa saa maistaa, että ei jää ketään vaivaamaan!

Yhteistyössä