Kahvin keittämisestä.. (älkää naurako! )

ei voi olla 4-6 mukillista... vai tarkotatko niin että siellä toisella reunalla on 4 (isoa) ja toisella puolella 6 (pientä) kuppia?

Kuusi lusikallista mä laittaisin, niin oon aina keittäny. On parempi että kahvi on liian väkevää, sitä voi sitte jatkaa kuumalla vedellä. Laihalle kahville ei ole tehtävissä enää mitään :x
 
K
Mikä kahvinkeitin sulla on?

Miulla Moccamaster ja laitan aina neljään kupilliseen 2 tasamittaa poroja, kuuteen kupilliseen 4 tasamittaa ja kahdeksaan kupilliseen 6 tasamittaa.
Mutta se riippuu täysin siitä minkävahvuisesta kahvista tykkää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
ei voi olla 4-6 mukillista... vai tarkotatko niin että siellä toisella reunalla on 4 (isoa) ja toisella puolella 6 (pientä) kuppia?

Kuusi lusikallista mä laittaisin, niin oon aina keittäny. On parempi että kahvi on liian väkevää, sitä voi sitte jatkaa kuumalla vedellä. Laihalle kahville ei ole tehtävissä enää mitään :x
Juu siis niin juuri että 4 isoa, 6 pientä, 6 isoa, 9 pientä jne.
Kun pohdin tässä että millaista myrkkyä siitä tulee jos laittaa vaikkapa sen 6 mitallista..
 
Alkuperäinen kirjoittaja K:
Mikä kahvinkeitin sulla on?

Miulla Moccamaster ja laitan aina neljään kupilliseen 2 tasamittaa poroja, kuuteen kupilliseen 4 tasamittaa ja kahdeksaan kupilliseen 6 tasamittaa.
Mutta se riippuu täysin siitä minkävahvuisesta kahvista tykkää...
:eek: Tuostahan tulee ihan tamman kusta!
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja K:
Mikä kahvinkeitin sulla on?

Miulla Moccamaster ja laitan aina neljään kupilliseen 2 tasamittaa poroja, kuuteen kupilliseen 4 tasamittaa ja kahdeksaan kupilliseen 6 tasamittaa.
Mutta se riippuu täysin siitä minkävahvuisesta kahvista tykkää...
:eek: Tuostahan tulee ihan tamman kusta!
Ei tule, kun hyvää kahvia.

Tee on erikseen, samoiten semmoinen myrkky, jossa seisoo lusikka pystyssä =).
 
Alkuperäinen kirjoittaja K:
Mikä kahvinkeitin sulla on?

Miulla Moccamaster ja laitan aina neljään kupilliseen 2 tasamittaa poroja, kuuteen kupilliseen 4 tasamittaa ja kahdeksaan kupilliseen 6 tasamittaa.
Mutta se riippuu täysin siitä minkävahvuisesta kahvista tykkää...
Tässä käytetään varmaan sitä Moccamasterin omaa mittaa joka on isompi kuin se sellainen tavallinen.

Ite laitan siis yksi sellainen pikkumitta per pikkukuppi. Ja aina voi laittaa kuumaa vettä joukkoon laimentamaan, sellanen laiha litku on aivan yököttävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Itte laitan sen pienemmän numeron (isot kupit) mukaan puruja saman verran, joskus kukkurallisia mittoja tai jopa yksi mitallinen enemmän.
Laiha kahvi on pahaa.
Juu niin mäkin olen käsittänyt. :x
Mutta siis, suunnilleen mitallinen per (iso) kuppi, eiköhän onnistu. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Mie laitan yhden mitallisen per iso kuppi. Ja mun kahvia mollataan laihahkoksi :eek:
Niin se onki. Ite laitan mitta per pikkukuppi ja sopivaa on :)

Mutta tässäki on taas se että mittaajia on yhtä monta ku juojia ja kukin tykkää yhdenlaisesta. Eli voitas antaa Illusialle ehkä ohje nyt että laittaa viisi mitallista kahvia jos vettä on 4-6 :saint:
 
x
Ei näistä vastauksista taida olla ap:lle paljon iloa... Ja vielä yksi variaatio lisää: katson itse vesisäiliön mittarista montako kupillista on vettä, ja sit laitan puruja puolet tästä määrästä. Jos vettä 10 kuppia, niin laitan puruja 5 mitallista.
 

Yhteistyössä