Kahviastiasto vinkkiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulta puuttuu kahviastiasto. Olen ihastunut Iittalan KoKo sarjaan, mutta onko niillä "järkevän" kokoisia kahvikuppeja olemassakaan? Entä asetteja?
Olen kaupassa nähnyt vain mukeja ja isompia kuppeja vet. yli 3 dl ja sitten sellaisia xs kokoa, lähinnä expressokupeiksi sopivia. Onkohan siinä sarjassa ollenkaan normi kahvikuppi kokoa?

Entä osaako kukaan antaa vinkkiä jostain muusta kivan näköisestä sarjasta? Ei siis mitään romanttista juttua, vaan hiukan tuon KoKon tyylistä, modernia sarjaa.

kiitti Hörhölä linkistä. Tuo Teema on vaan niin yleinen, "joka toiselta" perheeltä sitä löytyy....
oiskohan jotain - ei niin joka perheestä - löytyvää sarjaa? Harmi ku siinä KoKossa ei oo oikean kokoisia kuppeja, se ois ollut kiva sarja muutoin.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Meillä on Teemaa,mut miusta ne kahvikupit on liian pienet.Ne teekupit on paremmat sen kahvinkin juomiseen:)

Meillä on itsellämme Muumi-mukit kans käytössä ja ne on ihan sopivat kahville, mutta kun tulee vieraita, niin ois kiva, että on sellainen kunnon astiasto. Meillä kävi pappi vierailemassa, pikkusen hävetti Muumi-astiastosta kahvit tarjoilla. Silloin päätin,että nyt pitää saada tähän kämppään kunnon astiasto.

Meillä on Arabian Lumi

Lumi_teekuppipari.jpg

ja siihen väriä antamassa punainen Illuusia

Illusia_pun_laut18.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Meillä on juhlapäivinä Pentikin vanilja ja arkena teema-mukit.

Häälahjaksi saatiin paljon tuota vanilijaa, mutta näin se maku vuosien varrella muuttuu ja mulla ei sitä täällä etes enää ole - jäi miehelle erossa ko. asitiasto.

Mulla on valkoisia perusastioita, joita on helppo yhdistellä joihinkin sarjoihin tai keskenään. Iittalan Taika on se, mitä alan kerätä. En niin perusta astiastoista, jostain syystä.

Meilläkin tuota Teemaa,sukulaiset ostaneet joulu ym.lahjaksi.Tällä hetkellä vasta 4 sinistä,4keltasta ja 4 vihertävää kahvikuppia tasseineen + ruokalautasia ja leipälautasia.
Mää tykkään tosta sarjasta,kun se on niin yleinen ja melkein joka vuosi tulee uusia värejä,saatika jos mukulat saa rikki niin saa tilalle samaa väriä =)
Kattauksen kun laittaa vielä niin että on esim.sininen tassi+keltanen kuppi ja vihertävä lautasliina,keltanen tassi+vihertävä kuppi ja sininen lautasliina jne. eli sekottaa värejä keskenään ja pöydälle kukkapuska missä samoja värejä!!
Mutta kaikki ei tollasesta tykkää.Löytyy kaapista myös perinteisiä valkosia joissa kullatut reunat,mutta mää oon niin kyllästynyt niihin!
Makukysymyksiähän nää on.. =) Pentikin vaniljasta tykkään myös!!!

Yhteistyössä