kahvakuulan koko aloittelijalle!?!

[QUOTE="viiru";24656721]Enpä osaa sanoa, kun kahvakuulatunneilla kahvaa vaihdellaan liikkeiden mukaan. Lantiosta lähteviin liikkeisiin iso kuula, käsivoimia vaativiin pienempi jne.[/QUOTE]

Pitänee varmaan sitten hommata kaksi kuulaa, pienempi ja isompi :)
Kiitos vastauksesta
 
"viiru"
Pitänee varmaan sitten hommata kaksi kuulaa, pienempi ja isompi :)
Kiitos vastauksesta
Joo kyllä mä kahta suosittelisin. Mutta ne koot taas kannattaa miettiä tarkkaan.

Itse käytän rääkkiohjaajan kanssa 4 ja 6 kilon kuulia.
Vähän kevyemmän ohjaajan kanssa 6 ja 8 kilon kuulia. Toisaalta kehitykseenkin kannattaa satsata, eli isompi voisi ehkä olla hyvä. Meidän salilla ei tosin ole 10-kuulia ollenkaan, vaan kasin jälkeen seuraava on 12 kiloa, ja se on kyllä mulle liian painava.
 
[QUOTE="viiru";24656760]Joo kyllä mä kahta suosittelisin. Mutta ne koot taas kannattaa miettiä tarkkaan.

Itse käytän rääkkiohjaajan kanssa 4 ja 6 kilon kuulia.
Vähän kevyemmän ohjaajan kanssa 6 ja 8 kilon kuulia. Toisaalta kehitykseenkin kannattaa satsata, eli isompi voisi ehkä olla hyvä. Meidän salilla ei tosin ole 10-kuulia ollenkaan, vaan kasin jälkeen seuraava on 12 kiloa, ja se on kyllä mulle liian painava.[/QUOTE]

Kauppaan siis mars! :)
 
Aloittelevalla naiselle suositellaan 4 kg ja 8 kg kuulia. Isompi suuriin liikkeisiin , esim. heilautuksiin, pienempi tasapainoliikkeisiin (esim. yhden käden kulmasoutu yhdellä jalalla seisoen) ja käsivarsien lihaksiin. Sitä mukaa kun voimat kasvaa voi sitten ostaa isompia.

Ostin omani halpahallista, 4 kg kuula oli muistaakseni 15 euroa ja 8 kilon jotain 20 euroa - puolet halvempi kuin urheiluliikkeissä, ja ihan sama kuula :)
 
Aloittelevalla naiselle suositellaan 4 kg ja 8 kg kuulia. Isompi suuriin liikkeisiin , esim. heilautuksiin, pienempi tasapainoliikkeisiin (esim. yhden käden kulmasoutu yhdellä jalalla seisoen) ja käsivarsien lihaksiin. Sitä mukaa kun voimat kasvaa voi sitten ostaa isompia.

Ostin omani halpahallista, 4 kg kuula oli muistaakseni 15 euroa ja 8 kilon jotain 20 euroa - puolet halvempi kuin urheiluliikkeissä, ja ihan sama kuula :)
Kiitti kauppa vinkistä :flower:

Olisko esim. hongkongissa nuita?
 
Useimmissa isoissa kaupaketjuissa on, esim Prismassa ja Citymarketissa. Kannattaa vähän vertailla, turha maksaa yli 25 e kuula (jos ei oo selkeesti painavampi) kun alta kahdenkympinkin saa!

Mulla itellä on Karhun kahvakuulat, joissa kahva on "oikeaoppisesti" valettu samasta materiaalista kuin kuulakin. Sellaisia, joihin kahva on tehty erikseen ja"kiinnitetty" ei missään nimessä kannata ostaa, menee joku kaunis päivä ikkunasta läpi se kuula ja kahva jää käteen :D
 

Yhteistyössä