Kahden vuoden asumisen jälkeen taisin vihdoinkin saada olohuoneen mööpelit mieleiseen järjestykseen :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Tässä "ennen"-kuvat

014.JPG

010.JPG

011.JPG

Ja "jälkeen"-kuvat

013.JPG

010.JPG

011.JPG

027.JPG

021.JPG

Nuo nojatuolit käänsin myöhemmin vielä suoraksi. Toinen tuoli on kuitenkin pakosti aina takkaa poltettaessa tuolleen vinosti, muuten tuoli kuumenee liikaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pidän siitä että sohvakalusto rajaa olohuoneen intiimimmäksi tilaksi, enkä siitä että kaikki huonekalut nuolee seiniä, ja tila on liian avoin.

Hyvät on siis myös mun mielestä :).

[QUOTE="tähtisilmä";25601243]ihana tuo vanha ompelukonepöytä. mulla samanlainen. onko sulla lasi kantena vai pelkkä hiotta/maalattu puu?[/QUOTE]

Ihan vaan se alkuperäinen kansi, eli maalattua puuta tuo kait on. Sisällä on ompelukone, kuulemma toimiikin vielä :).

[QUOTE="mjau";25601247]"ja he kerääntyivät yhteen palvomaan televisiota"[/QUOTE]

=) hyvin sanottu, mut nykyään tv on usein se olohuoneen kohokohta jonka määrittää muun sisustuksen.

no onhan television oltava keskeisessä asemassa istumajärjestelyjen suhteen, ei sitä muuten katsota samaan aikaan perheen voimin, silloin kun niin tapahtuu, eipä se minun mielestä ole merkki automaattisesti siitä että sitä töllöä "palvottaisiin".

Kivalta näyttää, mut oon ollut jo vuosia huolissani teidän niskoista kun toi tv on noin korkeella.. :)

Me ollaan niin totuttu :D. Tuo on ollut loistoratkaisu molemmilla kerroilla kun talossa on ollut pieniä lapsia. Mutta nyt alkoi itseäkin jo ahistamaan ja telkkari piti saada alemmas.

Mitä tuohon telkkarinpalvontaan tulee, niin Yhtälailla tuossa keskiössä on takka ja tuolit/sohva aseteltu niin että takkaakin voi ihastella.

Kivalta näyttää :)
Meille tulee kans kesällä 2v täyteen tässä asunnossa ja oon pyörittänyt olkkarin huonekaluja jos vaikka miten. On aika haasteelista kun samassa tilassa on oh, ruokailutila, keittiö ja 0 ehjää seinää :D

Meille tulee kans kesällä 2v täyteen tässä asunnossa ja oon pyörittänyt olkkarin huonekaluja jos vaikka miten. On aika haasteelista kun samassa tilassa on oh, ruokailutila, keittiö ja 0 ehjää seinää :D

Meillä vähän sama. Näin jälkiviisaana olisin siirtänyt takkaa enemmän keittiöön päin, valinnut erilaisen takan ja pidentänyt tuota telkkariseinää. Vaan ei niin ei...

Sama juttu keittiön kattolampun kanssa. Eihän sitä saa ruokapöydän ylle sitten millään. Olis pitänyt ehdottomasti sijoittaa keskemmälle kun sähkösuunnitelmaa tehtiin. Vaan mistäs noita olis tiennyt.

Mutta palatakseni vielä olohuoneeseen: me ollaan jo pitkään haaveiltu kulmasohvasta, mutta luultu ettei voida sellaista koskaan hankkia. Siis kun kuviteltiin ettei sitä saada sopimaan olohuoneeseen. Vaan nythän tämä uusi järjestys todisti että hyvinhän tuonne sopii :).

Lisää aiheesta muuten täällä:

mustikkametsän tarinoita: huonekaluralli

• Tykkää
Reactions: as if

Me ollaan asuttu kolme vuotta nykyisessä asunnossa, jossa on keittiö, ruokailutila ja olohuone samassa ja tasan ei yhtään ehjää seinää! Niin haastavaa, niin haastavaa! Mä tein pohjapiirrustuksen ja huonekaluista erivärisistä pahveista "mallit", joita liikuttelen huoneen pohjan päällä. Vähän helpottaa miettimistä, kun tietää mahtuuko kirjahylly tai sohva toisinpäin ;)

[QUOTE="...";25601775]Musta toi aikaisempi järjestys oi parempi. Siinä ku olisi vielä ollut keskellä joku pieni pöytä..[/QUOTE]

Kamalan kaukana toisistaan nojatuolit ja sohva. Siis ajatellen että siihen väliin olis sovittanut pöytää. Olis ollut jotenkin hassun näköinen.

Mutta siis makuasioita ja niistähän ei voi tapella :)

Minäkin tykkäsin enemmän tuosta edellisestä, mutta tärkeintä että itse tykkäätte :)

Jokatapauksessa, on teidän ihanan näköinen koti! Jotenkin niin lämpimän näköistä.

Te jotka sanotte, että edellinen järjestys oli parempi: Kuulutte juurikin siihen ääliöjoukkoon joka ei osaa laittaa sohvaa kuin seinää vasten. Se muka kuuluu seinälle? Ei stana, ottakaa oppia.

[QUOTE="kiva";25602657]Minustakin siitä puuttuu pöytä lattialta, muuten kyllä tosi kiva! :)[/QUOTE]

Myös mun mielestä tuohon nykyiseen kokoonpanoon sopis mainiosti pieni pöytä. Mutta siinä vanhassa järjestyksessä olis ollut jotenkin hassu. Siis mun mielestä :)

Nättejä koteja saa kun menee töihin ja ansaitsee rahaa! :attn:[/QUOTE

Joo. Mullakin on nätti koti. Töistä ja ansaitsemista viis. Tosin niitäkin tulee tehtyä ihan riittämin. Pidän eri väreistä, mutta en julkaise kotini kuvia täällä.

Olohuone: viininpunaista ja mustaa
Teinin huone: vaalean vihreän ja keltaisen sävyjä (keväinen ilme)- hänen oma toive
Keittiö: vaaleansinistä ja valkoista, ja vaalean koivupuu
Makkari: sinivalkoista, kääntäen ruskeanvalkoista (sinivalkeat sävyt kesällä, ruskenvalkoiset talvella)
Kaksi muuta huonetta: sisustus vapaasti vaihdettavissa tunnelman mukaan (lähinnä irtaimistosta kiinni)

Muuten kiva, mutta tuo tv tuon lipaston päällä pökkää silmään. Eivät jotenkin sovi yhteen, tv vaatisi isomman tason ja matalemman. Tuon lipaston voisi hyödyntää muuten..

Kuinkas muuten sun DUKAN DIEETTI on sujunut? Vieläkö sitä noudatat? Mitä olet saanut tulokseksi?

[QUOTE="mama";25602740]Muuten kiva, mutta tuo tv tuon lipaston päällä pökkää silmään. Eivät jotenkin sovi yhteen, tv vaatisi isomman tason ja matalemman. Tuon lipaston voisi hyödyntää muuten..

Kuinkas muuten sun DUKAN DIEETTI on sujunut? Vieläkö sitä noudatat? Mitä olet saanut tulokseksi?[/QUOTE]

Samaa mieltä TV:stä ja lipastosta.... :)

Yhteistyössä