Kahden viikon päästä olen sitten ilman kohtua ja munasarjoja

Onneksi on maailman suloisimmat lapset ja minulle riittää nämä kaksi päivänsädettä... Sairastan vaikeaa endometrioosia ja nyt ollaan sitten "päätepysäkillä" sen suhteen.Olen asian itselleni selväksi tehnyt ja tiedän mihin olen menossa ja mietinkin että olenko jotenkin outo kun en osaa edes "surra" kohdunpoistoa.Ikää minulla jo 37 ja nautin ja aion nauttia elämästäni ja ihanasta perheestäni
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Tähän mäkin varmaan päädyn joskus myöhemmin. Lapsia en enä aio tehdä, eikä mikään tunnu vievän kipuja pois.


Oletko kauan sairastanut?
Diagnoosin sain -01, sitä ennen ravasin julkisella puolella lääkärissä ja klamydiatesteissä.. Oireita on siis ollut jo.. ööh.. noh, liian monta vuotta. :(
 
ss
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Tähän mäkin varmaan päädyn joskus myöhemmin. Lapsia en enä aio tehdä, eikä mikään tunnu vievän kipuja pois.


Oletko kauan sairastanut?
Diagnoosin sain -01, sitä ennen ravasin julkisella puolella lääkärissä ja klamydiatesteissä.. Oireita on sii ollut jo.. ööh.. lnoh, liian monta vuotta. :(
oliko sulla jtn klamydiaan viittaavia oireita?
mua juoksutetaan koko aika..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Onhan siinä sitten joskus HAITTANSA, vaikka kivut voikin hellittää.
Mutta tiedätkin varmaan inhottavat oireet joita voi tulla...
Mutta noiden kipujen kanssakaan ei ihan helppoa ole elää, varsinkaan jos yleisimmät hoitomuodot ei auta. Ja kun endoon ei ole yhtä anoaa hoitoa, niin olisitko itse valmis käymään vuosia läpi erilaisia lääkkeitä ja hormonihoitoja ilman mitään takeita helpotuksesta? Yleensa endossa hoidetaan joko kipuja tai lapsettomuutta, toinen sulkee toisen ikäänkuin pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Tähän mäkin varmaan päädyn joskus myöhemmin. Lapsia en enä aio tehdä, eikä mikään tunnu vievän kipuja pois.


Oletko kauan sairastanut?
Diagnoosin sain -01, sitä ennen ravasin julkisella puolella lääkärissä ja klamydiatesteissä.. Oireita on sii ollut jo.. ööh.. lnoh, liian monta vuotta. :(
oliko sulla jtn klamydiaan viittaavia oireita?
mua juoksutetaan koko aika..
Alavatsakipuiluja joo. Mut luulis että se kymmenes testi jo varmaksi ois kertonu ettei sitä ole, vaan kyse ois muusta. Yksityisellä sain diagnoosin 10 minuutissa.
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Tähän mäkin varmaan päädyn joskus myöhemmin. Lapsia en enä aio tehdä, eikä mikään tunnu vievän kipuja pois.


Oletko kauan sairastanut?
Diagnoosin sain -01, sitä ennen ravasin julkisella puolella lääkärissä ja klamydiatesteissä.. Oireita on sii ollut jo.. ööh.. lnoh, liian monta vuotta. :(
oliko sulla jtn klamydiaan viittaavia oireita?
mua juoksutetaan koko aika..
Alavatsakipuiluja joo. Mut luulis että se kymmenes testi jo varmaksi ois kertonu ettei sitä ole, vaan kyse ois muusta. Yksityisellä sain diagnoosin 10 minuutissa.
Joo muahan juoksutetaan koko aika klamydiatesteissä, eivät tunnu tajuavan ettei sitä ole. ajattelin mennä yksityiselle kohta, eihän tästä muuten tule mitään =/ Kipuja siis mulla yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkuli :):
Voi että,teillä on kaksi ihanaa tyttöä ja kun olet sinut asian kanssa niin siitä on hyvä lähteä.
Mitäs muuten kuuluu?
Moikka!!!!Sinua olen kaivannut...Joko olet palannut "ruotuun"?
Niin ja ihan hyvää kuuluu muuten.Kesälomaa odotellessa :D
 
kekkuli
mutta en teidän talossa vieraillut aikoihin.En tulekaan ihan heti takaisin riville kun kolmannen la lähestyy.Toivottavasti tuo sinun leikkaus sujuu ongelmitta,kovatsi tsemppiä siihen!
 
Hm
Itse hiukan hämmästelen munasarjojenkin poistoa. Oletko lukenut englanninkielisiä saman toimenpiteen läpikäyneitä? Mun mielestä olet kuitenkin vielä nuori luopumaan seksielämästä loppuelämäksesi. Sille voi nimittäin heittää hyvästit munasarjojen mukana. Mikään estrogeenihoito ei tuo niitä takaisin. Munasarjat tuottavat testosteroniakin naiselle ja sitähän ei hormonikorvata lainkaan suomessa.

Luulisi pelkän kohdunpoiston auttavan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hm:
Itse hiukan hämmästelen munasarjojenkin poistoa. Oletko lukenut englanninkielisiä saman toimenpiteen läpikäyneitä? Mun mielestä olet kuitenkin vielä nuori luopumaan seksielämästä loppuelämäksesi. Sille voi nimittäin heittää hyvästit munasarjojen mukana. Mikään estrogeenihoito ei tuo niitä takaisin. Munasarjat tuottavat testosteroniakin naiselle ja sitähän ei hormonikorvata lainkaan suomessa.

Luulisi pelkän kohdunpoiston auttavan?


Minä en tuollaista sure etukäteen.Katsotaan mitä tuo tullessaan.... Ollaan asiasta puhuttu miehen kanssa ja uskon, että kummatkin tietää mitä voi eteen tulla.Kaikki myös hyvin yksilöllistä....Olen myös kuullut päinvastaisia kokemuksia
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Tiiän ainakin pari naista joilla on lapset tehty ja kohtu poistettu myoomien tms vuoksi ja ovat molemmat ihan tyytyväisiä :)
Kohdunpoisto onkin ihan eri juttu. Munasarjojen poiston yhteydessä alkaa vaihdevuodet saman tien. Se on aika raju paukku alle neljäkymppiselle.
 

Yhteistyössä