Kahden vaiheilla ostanko tuplat =/ Asiallisia mielipiteitä kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta2

Vieras
Eli vauva syntyy kesäkuussa ja taapero on silloin kolme, teemme myös pitkiä ulkoiluja ymym pikku reissuja, taapero ei vielä kovin pitkiä matkoja jaksa kävellä ja seisomalaudalla ei jaksa olla hmm...

Suosittelen että käyt kokeilemassa mahtuuko kolmevuotias tuplavaunuihin sisälle. Kun ostin kaksosilleni vaunuja, samaan aikaan oli yksi äiti jolla esikoinen 2,5v. Hänen tyttö ei mahtunut ainakaan Emmaljungan vaunuihin sisälle, kun kuomu otti kiinni päähän. Eli ennen kuin investoit ison rahan niin käykää istumassa esikoisen kanssa niitä vaunuja...

en ostais tuplia minä. kolme vee sais olla seisomalaudal sen minkä on.en tiedä miten sinä,mutta itse en ainakaan jaksanut kakkosen synnyttyä edes mennä heti pitkiä reissuja vaunuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en ostaisi. Saisi esikoinen sitten kävellä tai olla seisomalaudalla.

niin :)
meillä tosiaan ei jaksa kävellä matkoja joita välillä teemme (yli 3km)
seisomalaudalle on ehkä hieman liian vilkas :D
kiitos mielipiteestä

tähän mennessä 1 ei tuplia

Meillä esikoinen oli 1v 8kk kun kuopus synty ja ostin tuplat. Me tosin ei niitä montaa kertaa käytetty, enemmänkin meillä esikoinen tykkäs sisaristuimesta, joka meillä oli myös.

En mikäkään aio ostaa kun esikoinen vajaan 3 kun toinen syntyy. Jos tosi pitkä kävely niin laitan vauvan sit kantoliinaan ja esikoinen saa olla rattaissa mut muuten saa kävellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Suosittelen että käyt kokeilemassa mahtuuko kolmevuotias tuplavaunuihin sisälle. Kun ostin kaksosilleni vaunuja, samaan aikaan oli yksi äiti jolla esikoinen 2,5v. Hänen tyttö ei mahtunut ainakaan Emmaljungan vaunuihin sisälle, kun kuomu otti kiinni päähän. Eli ennen kuin investoit ison rahan niin käykää istumassa esikoisen kanssa niitä vaunuja...

aha, kiitos =)
emmaljungia juuri katseltiin, täytyy koeistua =)

Meillä oli 3 vuotta kanssa tuota ikäeroa. Ja kesällä neiti innostui pyöräilystä! Eli naru vain pyörään kiinni ja vedät sitä, niin luulee itse polkevansa (toki välillä meillä polkikin) Hauskaa pienestäkin =)

meillä tyttö on 2,5v ja seisomalaudalla seisoo innoissaan. Tietty, jos siinä ei suostu olemaan, voi olla hankalaa, mutta en kyllä 3veen takia tuplia ostaisi. Meillä tyttö on halunnut kävellä itse jo ennen vauvan syntymää, rattaat oli aina varmuudeksi mukana ja äidin laukun säilytykseen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
Meillä oli 3 vuotta kanssa tuota ikäeroa. Ja kesällä neiti innostui pyöräilystä! Eli naru vain pyörään kiinni ja vedät sitä, niin luulee itse polkevansa (toki välillä meillä polkikin) Hauskaa pienestäkin =)

pyöräostoksille ehkäpä siis :D

Meidän vanhempi on 2,5v ja nuorempi 1v ja ajattelin luopua tupslita heti kun kevät koittaa. Isompi tykkää kävellä, välillä kyllä kaupassa villiintyy ja silloin on helpotus kun voi heitttää rattaisiin jäähylle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä tyttö on 2,5v ja seisomalaudalla seisoo innoissaan. Tietty, jos siinä ei suostu olemaan, voi olla hankalaa, mutta en kyllä 3veen takia tuplia ostaisi. Meillä tyttö on halunnut kävellä itse jo ennen vauvan syntymää, rattaat oli aina varmuudeksi mukana ja äidin laukun säilytykseen :D

:D

kantoliina olen myös miettinyt...vauvalehdessä taisi olla mainos sellasesta "helposta" liinasta

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Meillä nelosen ja viitosen ikäero on 2v5kk, ja tuplat olivat kyllä tarpeelliset. Ja juurikin sen takia että lenkkeilin paljon lasten kanssa.

tätä minäkin mietin, kun tosiaan ollaan paljon ulkona ja lenkkeillään, taapero kyllä kävelee mutta ei esim mummolaan jaksa kävellä jonne on reipas 4km...

meillä kun toinen vauva syntyi niin isosisko oli 1v2kk ja suostui noin 1kk ajan vaunuilut istumaan tuplissa. sitten alkoi käymään ahtaaksi ja ei viihtynyt niissä. me ollaan syksy menty kantorepulla/tavallisilla rattailla ja pulkalla jne. niin ei oo käytetty sitten syksyn jälkeen tuplia ollenkaan. oli meillekkin turha ostos! harmittaa!
nyt ajattelin sitten kesää vasten pikkupyörää tuolle jos jo innostuu sellasesta, muuten sitten seisomateline tms.

meijän vaunut oli brion doublewawe

meillä on tuplat käytössä 3v2kk ikäisellä ja 1v7kk ikäisellä.loistavat.3v joskus kävelee mutta kaupoilla ja tuolla keskustassa on turvallisempi olla kyydissä,meillä ku tuo vilkas tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
meillä on tuplat käytössä 3v2kk ikäisellä ja 1v7kk ikäisellä.loistavat.3v joskus kävelee mutta kaupoilla ja tuolla keskustassa on turvallisempi olla kyydissä,meillä ku tuo vilkas tapaus.

meillä myös tuo 3 täyttävä on suht. vilkas tapaus :D
ja keskusta-alueella asutaan...

Tuokin riippuu ihan lapsesta ja kävelymatkojen pituudesta, kannattaako ostaa niitä tuplia vai ei.
Esim meillä kolmonen ei jaksa vieläkään kävellä siinä määrin mitä taas vastaavasti nelonen. Mutta rattaisiin tulee tuokin pian 3v istumaan kyllä mielellään, kun on pitempi lenkki kävelty.