kahden sektion jälkeen

Mun ystävä puhui, että heidän pitää ainakin vuosi, mielellään enemmänkin odottaa ennen seuraavaa raskautta ja näin oltiin sanottu jo ensimmäisen sektion jälkeen. Heillä siis tällä hetkellä kaksi lasta, joilla ikäeroa pari kuukautta vajaa 3 vuotta ja ilmeisesti samanmoista ikäeroa toivovat vielä toisen ja kolmannen väliin.
 
OK. Kiitos tiedosta :)

Outoa, ettei meille kyllä mainittu mitään tuosta, mutta olisihan sitä itsekin voinut kysellä.

Jännittää kyllä jo valmiiksi jos vielä lapsia tulee, miten erilaista se sitten tulee olemaan kun on suunniteltu sektio jne. Aiemmat ovat siis olleet kiireellisiä molemmat.
 
"kolmas tulossa"
Se on tapauskohtaista, mulle sanottiin ensimmäisen sektion jälkeen että vähintään 1,5 olis hyvä odottaa. Seuraavan sektion jälkeen kun kysyin niin sanoi että ei tarvitse odotella.
Ja huom, ne kyllä SANOO sen sinulle ihan selvästi ja selkeästi jos pitäis odottaa. Eikä voi mennä missään vauvahuumassa ohi vaan erikseen asia otetaan esille.
Eli jos sinulle ei oo siitä puhuttu niin kaikki varmasti ok.
 
"mievain"
...Niin tosiaan, tapauskohtaista! Jossain luin, että sektion jälkeen se leikkaava lääkäri osaa sanoa kohdun paksuuden ym kudoksen nähtyään että mitä suosittelee minkäkin suhteen. Mut mulla ei siis tosiaan oo viel yhtään sektiota takana, edessä vain...
 
Aijaa, eli voiko olla ettei meidän tarvitse ns. odotella 1-2 v? Ei me kyllä nyt oltukaan suunniteltu, että ihan heti ruettaisiin uudestaan yrittämään. Meillä on nyt muutenkin sellainen tilanne, että odotamme vähän aikaa. Korkeintaan tämän vuoden loppupuolella voisimme yrittää, tai sitten vasta ensi vuoden alussa. Tämä vauva siis syntyi 09/2012.

Mies vaan oli heti sanomassa, että lisää lapsia tehdään! Kuitenkin molemmat päädyttiin siihen tulokseen, että sitten kun se on meille sopivaa niin yritetään.

Kysytään nyt tässä samassa vielä tämäkin, jos joku osaa vastata vasta-aineisiin liittyen. Minulla siis todettiin ed. raskaudessa vasta-aineita, muttei arvot kohonneet raskauden aikana. Onko kuinka todennäköistä, että uudessa raskaudessa arvot myös ilmenisivät?
 
Viimeksi muokattu:
"mievain"
En osaa sanoa. Voihan se olla että seuraavassakin raskaudessa - nehän kyselee yleensä ekalla neuvolakäynnillä ed.raskauden ongelmista ym, ja kirjaa ylös. Meillä ainakin sitten osattu paremmin pitää silmällä ko. asioita. Mä olin tosi taipuvainen anemiaan ja verenpaineiden laskuun ja supistuksiin ed.raskaudessa, siksi tässä ollaan enemmän otettu hemppaa ja oon saanu herkästi lääkäriaikoja ja saikkua tarpeen mukaan. Kysy tuota neuvolasta kun seuraavan kerran viet lastasi sinne :) Turha tuollaista on etukäteen miettiä - sen näkee sitten ajallaan ja toimitte sit sen mukaan!
 
[QUOTE="mievain";27894663]En osaa sanoa. Voihan se olla että seuraavassakin raskaudessa - nehän kyselee yleensä ekalla neuvolakäynnillä ed.raskauden ongelmista ym, ja kirjaa ylös. Meillä ainakin sitten osattu paremmin pitää silmällä ko. asioita. Mä olin tosi taipuvainen anemiaan ja verenpaineiden laskuun ja supistuksiin ed.raskaudessa, siksi tässä ollaan enemmän otettu hemppaa ja oon saanu herkästi lääkäriaikoja ja saikkua tarpeen mukaan. Kysy tuota neuvolasta kun seuraavan kerran viet lastasi sinne :) Turha tuollaista on etukäteen miettiä - sen näkee sitten ajallaan ja toimitte sit sen mukaan![/QUOTE]

Totta. Minäkin kärsin supistuksista rv 18 lähtien toisessa raskaudessa, mutta ne siis oli täysin kivuttomia harjoitussuppareita (aika paljon normaalia aiemmin vain)!, vaihtuivat kyllä inhottaviksi kipeiksikin suppareiksi joskus lähempänä laskettua aikaa. Molemmat kyllä syntyneet vasta reilu viikon lasketun ajan jälkeen.

Juu, ei pitäisi miettiä näitä vielä, eihän se ole ajankohtaistakaan nyt. Kuitenkin olen vain aina sellainen, että mietin etukäteen että mitä jos sitä ja tätä ilmenee.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä