A
"aapee"
Vieras
Kun mennään ulkosalla, tyttäreni on hirvittävän ahdistunut pikkuveljensä (5 v) liikkumisesta. Pelkää ilmeisesti yli kaiken, että jää auton alle tai katoaa. Itse luotan lapseen ja annan löysää, koska tiedän, ettei ylitä yksin tietä, vaikka mennäjolkottaakin vähän edellä. Ei asuta missään suurkaupungissa muutenkaan. Tämä on kuitenkin vaikeaa ja raskasta (lähinnä tytölle siis), kun tyttäreni huutaa kauhusta laajennein silmin ja repii veikkaa kädestä. Poika hermostuu tästä ja siitähän tulee kamppailu. Poika on myös alkanut härnäämään siskoaan tekemällä spurtteja ja piiloutumalla. Tietää että saa näin toisen pois tolaltaan.
Olen joka reissussa korostanut tytölle, että minä äitinä olen vastuussa, ei sinun tarvitse huolehtia... tuloksetta. Tätä on nyt ollut enemmän tai vähemmän jo kolmisen vuotta. Alkoi siitä, kun en enää pitänyt poikaa ihan koko ajan kädestä.
Olen joka reissussa korostanut tytölle, että minä äitinä olen vastuussa, ei sinun tarvitse huolehtia... tuloksetta. Tätä on nyt ollut enemmän tai vähemmän jo kolmisen vuotta. Alkoi siitä, kun en enää pitänyt poikaa ihan koko ajan kädestä.