käyttäisitkö yasmin/yaz ehkäisypillereitä?

  • Viestiketjun aloittaja "mou"
  • Ensimmäinen viesti
"mmm"
Käyttäisin jos minulle sopisivat. Onhan siitä e-pillereiden aiheuttamasta veritulppariskin suurenenmisesta puhuttu iät ja ajat. Jo 90-luvulla kun itse aloin pillereita syömään.
 
ap.
Niin sehän on ollut aina tiedossa että e-pillerit nostaa veritulppariskiä. Mutta minä käsitin ainakin asian niin että yasminiin ja yaziin liittyis jotenkin odotettua suurempi tulppariski ja niistä oli muutenkin ilmaantunut poikkeuksellisen paljon muita haittoja?
 
"joo"
[QUOTE="mmm";28628685]Käyttäisin jos minulle sopisivat. Onhan siitä e-pillereiden aiheuttamasta veritulppariskin suurenenmisesta puhuttu iät ja ajat. Jo 90-luvulla kun itse aloin pillereita syömään.[/QUOTE]

Samaa sanon minä. Ja olen käyttänyt yasminia pari vuotta sitten, hyvin toimi ei MITÄÄN ongelmaa (ja käytin niitä välillä vähän väärinkin, ohitin liian monet menkat, ei vaikuttanut mihinkään).

Siihenhän vaikuttaa elintavatkin kuten tupakointi siihen riskiin. Ja muut haitathan on muutenkin ihmiskohtaisia, toiselle sopii toinen merkki kuin toiselle.
 
"Vieras"
Käytän yazia parhaillaan on ollut reilun vuoden käytössä ja ovat alun jälkeen sopineet hyvin joten en ala ihan pienestä pois vaihtamaan. Ensimmäinen e-pillerimerkki joka ei ole aiheuttanut minulle huomattavia sivuvaikutuksia kuten haluttomuutta eikä rintojen aristusta tai päänsärkyä.
 
Olen käyttänyt joskus enkä enää käyttäisi. En kyllä käytä mitään pillereitä mut jos jostain syystä pitäis alkaa käyttään niin en noita ottaisi. Juurikin tuo kohu ja sit mulle tuli yasmineista kamalia oireita..
 
lto
keskustelin eilen aiheesta terkkarin/sairaanhoitajan kanssa, koska aloitin tauon jälkeen ko pillerit. ei ole mitään ohjetta annettu että pitäisi vaihtaa pillerit jos noita käyttää eikä muutenkaan mitään ohjeistusta viime viikkoisen KOHUN takia. media taas repi otsikot eivätkä tutkineet mitään taustoja, ei ole kuulema mitään tutkittua tietoa taustalla uutisoinnissa. sama vaikuttava aine muissa vastaavissa merkeissä... ainut ero jos käytät minipillereitä tai ehkäisyrengasta, sanoi hän. renkaassa vähemmän hormonia ja minipillerissa on vaan progesteronia eikä estrogenia(vai liekkö ollut toisinpäin..).
joten jatkoin turvallisin mielin. vuosia olen ko pillereitä syönyt. ja veritulppa tulee kuulemma ½ vuotta pillereiden aloituksesta jos on tullakseen ;) ja kun vuosia siis on niitä syönyt niin ei pitäisi enää elimistin tukoksella reagoida.
 
"mou"
Mua pelottaa e-pillereiden syönti. Olen syönyt vasta reilu viikon ekaa kertaa elämässäni yhdistelmät. En tiedä pitäisikö lopettaa. Mutta sitten ehkäiseminen käy vaikeaksi. Olen kokeillut lähes kaikki muut vaihtoehdot.
 

Yhteistyössä