Käyttääkö lapsenne yöpukua?

Meillä heräsi tällainen puku-kysymys eilen illalla, kun yritin maanitella lasta ottamaan paitojaan pois yöksi. Hän kysyi, että onko hänelle yöpukua. On nukkunut tähän asti alkkareissa ja t-paidassa. Eskaristako on tullut tällainen asia esille?
 
Meillä taasen poika on käyttänyt yöpukuja tähän asti, mutta nyt kesällä jätti kuumilla keleillä pois ja nukkui pelkissä alkkareissa. Kun kelit kylmentyivät, haluaa nukkua vain alkkarit+t-paita - versiossa. Eikä mitään Nalle Puh-yöpaitoja enää halua, ovat kuulemma tyttöjen juttuja...
Mie huomasin nyt kesällä sellaisen jutun, että alastomuus ja itsensä alasti toisille näyttäminen ei olekaan enää helppo juttu. ( Poika ekaluokkalainen)
Ei esim. halunnut saunaan minun ja kummitätinsä kanssa samaan aikaan... minä olisin vielä mennyt, mutta kummitäti ei.
 
Eskarilainen oli todella iloinen ja kiitteli äitiä. Laittoi housut ja pitkähihaisen paidan suitsait päälleen ja nukahti hymy huulillaan. :heart: Kyllä tuli itsellekin hyvä mieli onnistuneesta ostoksesta. Paidassa Tuomas-veturi ja housuissa tekstinä Tuomas ja ystävät englanniksi.
 
Yöpuvut vauvasta asti käytössä.Kesäisin nukkuvat alkkarit jalassa vaan.Aika usein on vaan yöpuvun paita päällä.Meillä meinaan yökastelijoita kaksi isompaa,niin helpompi vaihtaa vaan pelkät alkkarit kuiviksi yöllä.
Nyt kun isommalla lääkitys alkoi yökasteluun,haluaa itse yökkärihousutkin jalkaan,kun eivät enää kastu.
 
Meillä tyttö nukkunut jo useamman vuoden pikkareissa. Aivan pienenä käytti pelkkää yöpuvun paitaa kun kuulemma housut ahdistivat ja tästä sitten pikkuhiljaa siirtynyt pelkkiin pikkareihin. Hänellä on kuitenkin aina sängyssä yöppi siltä varalta että alkaa palelemaan ja sen joskus sitten päälleen laittaa. Mutta sellasen omituisen asian oon huomannut että tytön mummosta se on jotenkin aivan PÖYRISTYTTÄVÄÄ että tyttö ei käytä yöppiä. Siis mitä kummaa? Eihän sitä lailla oo määrätty että yöllä tarttisi yöpuku olla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja MillaMagia59:
Meidän ekaluokkalainen nukkuu nakuna. Yöpän pistää päälleen viikonloppu aamuisin kun herää ja alkaa leikkimään.
Jos jostain syystä illalla on yöppä päällä niin sänkyyn mennessään riisuu sen
No mul on iha sama. Nukkuu siten kun itse haluaa. Yleensä alasti.

 
meillä kumpikin lapsista käyttää yöpukua 1,4v ja 3,3v.. kesällä on sitten vain t-paita.. talvella meillä on niin kylmä asunto että pakko olla yöpuku

muoks: en sitten väsymyksestä johtuen huomannu/muistanu että tämä kysymys olikin kouluikäistenlasten vanhemille tarkoitettu...
 
Meillä tokaluokkalainen tyttö nukkuu päivävaatteilla :| Ei kuulemma jaksa pukea aamulla vaatteita. Tosin saatan passittaa tytön vaihtamaan vaatteensa sitten aamulla puhtaisiin eli sama olis jos illalla riisuisi. Eskarilainen poika taasen nukkuu pikkareilla. Molemmat menevät omatoimisesti nukkumaan,joten itse päättävät vaatetuksen.
 

Yhteistyössä