Käyttääkö kukaan kuukuppia?

Näillä mennään
Aivan loistava juttu tuo kuukuppi. Harmittaa näin jälkikäteen kun en aiemmin ottanut selvää vaikka olin kuullut kupeista ja antanut ennakkoluulojeni vaikuttaa asiaan. Nyt olleet jo useammat menkat käytössä ja kuukautiset ei enää ahdista kun tietää ettei niistä juuri haittaa ole, kupin kanssa kun voi uida ja tehdä melkein mitä vaan.

Itsellä käytössä Lunette koko 2 yhden synnytyksen jälkeen. Alkuun asennus oli hankalaa mutta sit luin netistä ohjeita erilaisista taittelumalleista ja sieltä löytyi mulle sopiva tapa.

Mun mielstä kuukuppi on idea joka vapauttaa naisen kuukautisten kahleesta ja aion oman tyttäreni aikanaan ohjata käyttämään kuppia niin ettei hän joudu käymään läpi ollenkaan sitä rättihelvettiä.
 
:wave: mulla ollu kuppi nyt muutamat menkat, enkä enää ikinäikinä vaihda haisurätteihin tai tulppiin.. :x viime menkoissaki unohdin pariin otteeseen koko menkat, illalla vaan muistu mieleen et hups, pitäsköhän aamulla laitettu kuppi tyhjentääkki joskus.. :whistle:
Mulla on Lunette, koko 2, antenni leikattu pois.
 
Ella
Mulla on vaikeuksia saada tampponikin sisälle saati sitten mitään kuppia sinne ala survomaan.. tosin en ole "oikeasti" ikinä synnyttänyt jos sillä nyt on tuohon ahtauteen jotain merkitystä.
 
mimosa
Lunette (isompi) on ollu käytössä jo yli vuoden, muistaakseni meni niin että synnyttäneille tai yli 25 v. suositellaan isompaa kuppia, itse en ole synnyttänyt, mutta ikäkriteeri täytyi. Harjoittelua vaati, muistan kun otin ekaa kertaa kupin paketista, aattelin että minne se mahtuu...mutta mahtuihan se. Antenni mahdollisimman lyhyeks, ettei paina. Koskaan ei ole vuotanutut eikä tullu edes lähellekään täyteen, vaikka en sitä edes pahimpina pivinä tyhjennä kun aamulla ja illalla. Hiivatulehdista ei ole koskaan aiheuttanu, vaikka jotkut sitä pelkää, on valmistettu hyvästä matskusta.
 

Yhteistyössä