Käytiin tänään anoppilassa ja pyysin heitä tulevan lapsemme kummeiksi. Onko ihan pöljää, jos isovanhemmat on kummeja??

realisti
No itse pidän isovanhemmuutta jo itsessään kunniatehtävänä, ei siinä kummiutta tarvita. Ja ajattelisin, että kummien pitäisi olla myös hiukan nuorempia. Eli en pyytäisi isovanhempia kummeiksi.

vieras
mun mielestä ei ole hyvä ajatus. mun äiti ois halunnut tytön kummiksi, kun "tuli vihdoin se tyttö" ja mä en huolinut, vaikka ensin pahoitinkin hänen mielensä. mummi on mummi kaikille eikä voi mun mielestä olla enempää yhdelle lapselle kuin toiselle.

Lipton^
Mun yks kriteereistä on ollut se, että jos lapsemme jäisi orvoiksi, niin kummit olisi lähimpiä ystäviä/sukulaisia, jotka tietävät minun toiveeni lapsen kasvatuksesta. Iäkkäämmät kummit ei sopisi, koska he olisivat vanhoja, jotka eivät jaksaisi enää lasta hoitaa.
Mutta se on meidän perheen ajatelma

Löpö
No ei mun mielestä ole ollenkaan hassumpi pyyntö, jos muita ei ole. Pyydetäänhän sitä omia siskoja ja veljiäkin lapsille kummeiksi, ei kai se isovanhempi kummina ole sen kummempi juttu kuin eno, setä tai täti. Entisaikaanhan tuota oli itse asiassa paljonkin, että siis ihan lähisukua pyydettiin.. Mun äidillä on oma siskonsa kumminaan ja nuoremmalla siskollaan heidän toinen sisko.

Alkuperäinen kirjoittaja kummi:
kummin tehtävä on huolehtia lapsesta jos lapsen vanhemmat kuolee - - - luuletko ikäloppujen vanhojen ihmisten siihen pystyvän?
No eihän se nyt ihan noinkaan ole.. Eiköhän se huolehtiminen ole lähinnä henkistä mitä kummeilta odotetaan.

Ewi
Siinä mielessä on että.......
iso vanhemmilla velvollisuus pitää yhteyttä..........
kummeilla ei................=
nyt hyvä syy jättää pitämätä teihin yhteyttä???????????? :headwall: :headwall: :headwall:

dfdf
On pöljää. Mielummin pyytäisin vaikkapa samoja kummeja läheisistä sukulaisista, kuten sisaruksista, koska he ostavat lapsille joka tapauksessa lahjat, eikä heitä siis näinollen rasiteta turhaan ylimääräisillä lahjaodotuksilla.

No meillä nuo kummit nyt eivät ole sen erikoisempia kuin ystävät ja sukulaiset yleensäkkään. Kaikki muistavat synttäreinä jne, muistaisivat, vaikkeivät kummeja olisikaan. 2 kummia on vaan oltava, eikä keksitty muitakaan

Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja kummi:
kummin tehtävä on huolehtia lapsesta jos lapsen vanhemmat kuolee - - - luuletko ikäloppujen vanhojen ihmisten siihen pystyvän?
Höpsistä! Tää on joku jenkkilegenda. Sosialiviranomaiset päättä lapsen hoidosta jos vanhemmat kuolee. Ei se kuulu kummiuteen millään lailla.

Yhteistyössä