käytiin sossussa tarkistamassa elarit

  • Viestiketjun aloittaja viikonloppuiskä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No, mulla menee neljän vanhan lapsen tarhamakuun 220 kk
vakuutuksia en muista, sit tietysti just sähkö,vesi pesuaineet yms.
lääkäri+ lääkekulut on nyt ollut 70 tässä kk.
Vaatehankintoja teen joka kk vähintään 50, ja sen lisäksi ulkovaatteet jotka maksaa uutena aikas paljon. Ruokaa en osaa arvioda paljonko mennee. mutta kaiken kaikkiaan noin 350-400 € /kk
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22094523]Lapsen äiti oletettavasti maksaa myös lapsen tarhan,lääkkeet , vakuutukset,vaatteet,harrastukset + miljoona muuta pikku juttua mitä ei ehkä heti tule miettineeksi. Esim. Talvella pitäisi ainakin koululaiselta löytyä sukset,luistimet ja kunnon talvivaatteet. Paljonko itse ostat kyseisitä tavaroista lapselle ? Ja Kun kyse on kasvavasta lapsesta niin koko ajan täytyy päivittää vaatekaapin sisältö ettei ne jää kaikki kerralla pieneksi. Paljonko itse ostelet lapselle vuoden aikana vaatteita?
Ja minkä ikäisestä lapsesta on kysymys? Vaippaikäisellä jo vaipat maksavat ihan tuhottomasti.[/QUOTE]

Luitko yhtään tätä ketjua? Sossun mukaan ap:n pitää kustantaa itse lapselle nämä asiat itsensä luo. Eli siis äiti maksaa omat, isä omat.
Kyllä mä nyt oon ap:n puolella, tuo on minusta väärin. :(
 
viikonloppuiskä
[QUOTE="vieras";22094556]Luitko yhtään tätä ketjua? Sossun mukaan ap:n pitää kustantaa itse lapselle nämä asiat itsensä luo. Eli siis äiti maksaa omat, isä omat.
Kyllä mä nyt oon ap:n puolella, tuo on minusta väärin. :([/QUOTE]

Joo ja olen esim. hankkinut lapselle sukset ja luistimet viime talvena, jotka siis lapsen mukana menevät nimen omaan äidin luo silloin tällöin. Eli äidin ei ole näitä tarvinut lapselle hankkia.
 
näin on
Alkuperäinen kirjoittaja viikonloppuiskä;22094627:
Joo ja olen esim. hankkinut lapselle sukset ja luistimet viime talvena, jotka siis lapsen mukana menevät nimen omaan äidin luo silloin tällöin. Eli äidin ei ole näitä tarvinut lapselle hankkia.
Sanoitko sossussa että se olet sinä joka teet isommat hankinnat lapselle kuten luistimet ja muut tarvikkeet joita tarvitsee koulussa,
ettei lastenvalvoja ole siinä uskossa että olet kyllä hankkinut mutta ne on sinun luonasi.
Entä harrastaako lapsi jotakin, taitoluistelu tai jääkiekko kun ei ole niitä halvimpia joten jos harrastusvälineitä ajattelee jäsenmaksuja lisenssejä..
Siellä kannattaa puhua se suu puhtaaksi ei me täällä palstalla voida auttaa.
Tosi epäikeudenmukaiseltahan tuo kuulostaa jos melkein yhtä paljon lapsi on sinulla kuin äidillä ja teet isoimmat hankinnatkin vielä niin sinun pitää maksaa korkein summa jollei nyt sitten lapsella ole jotakin kalliita harrastuksia-tule lehtiä tai jotain muuta.
 
viikonloppuiskä
Alkuperäinen kirjoittaja näin on;22094718:
Sanoitko sossussa että se olet sinä joka teet isommat hankinnat lapselle kuten luistimet ja muut tarvikkeet joita tarvitsee koulussa,
ettei lastenvalvoja ole siinä uskossa että olet kyllä hankkinut mutta ne on sinun luonasi.
Entä harrastaako lapsi jotakin, taitoluistelu tai jääkiekko kun ei ole niitä halvimpia joten jos harrastusvälineitä ajattelee jäsenmaksuja lisenssejä..
Siellä kannattaa puhua se suu puhtaaksi ei me täällä palstalla voida auttaa.
Tosi epäikeudenmukaiseltahan tuo kuulostaa jos melkein yhtä paljon lapsi on sinulla kuin äidillä ja teet isoimmat hankinnatkin vielä niin sinun pitää maksaa korkein summa jollei nyt sitten lapsella ole jotakin kalliita harrastuksia-tule lehtiä tai jotain muuta.
Sossu sanoi että minun pitää maksaa ko summa elareita, lisäksi ostaa kaikki vaatteet lapselle omaan kotiini ja lisäksi vielä maksaa puolet kaikesta isommasta hankinnasta, mitä lapsi tarvii äidin luona.

Miksei sitten äidin pitäisi maksaa puolet minulle kaikesta siitä, mitä lapsi kuluttaa luonani?
 
"Äiti05"
Jos lapset on teillä yhtä paljon, ei kummankaan pitäisi maksaa penniäkään elareita. Meneekö lapsilisä teillä puokkiin vai saako äiti sen yksin pitää? Äiti varmaankin, joten sen tulisi riittää.
Olen tässä täysin sinun puolella. :)
 
kun kerran olet niin väärin kohdeltu, niin mene ihmeessä oikeuteen. se vasta halpaa onkin, ja parantaa välejäsi lapsen äitiin ja tätä kautta luultavasti myös lapseen.
Ei sen näinkään pitäisi mennä. Saadaakseen tasapuolista kohtelua ap:n pitää maksaa itsensä kipeäksi ja tulehduttaa välit? Ei, ei ja ei.


Jos lapsi on melkein puolet ajasta sinun luonasi, niin maksathan sinäkin siitä. Samalla logiikalla äidin pitäisi maksaa isälle siitä ajasta kun lapsi on isällä. Vaikka on ikävää näin miettiä mitä lapsi kustantaa niin ei isiltä silti pitäisi helppoa rahaa lypsää :( Varsinkaan jos isä on yhtä paljon mukana lapsen elämässä kuin ap.
 
Vähän on myöhäistä itkeä, jos paperit on jo allekirjoitettu. Olis kannattanut jäädä miettimään, ennen kuin laittaa nimeään mihinkään. Nyt on sit huonot ja katkerat välit äidin kanssa ja niitä pitää täällä palstoilla kitistä, ei näistä ihmisistä mitään apua ole sun tilanteeseen.
 
eräs äitee
Otahan nyt vaan uudelleen lastenvalvojaan yhteys ja teette uudet sopimukset.
Kyllä sen sopimuksen voi uusia kun sanot että et silloin heti sisäistänyt ja nyt vasta tajuat että sinä maksat kaiken jopa tuolla sopimuksella tulee tunne maksat entisen kumppanisi elämisen.
Meilläkin tehtiin elarisoppari uusiksi kun ensin kovalla kiireellä se väsättiin ja minulle sanottiin että sama sopimus kuin ennekin,
tyhmä olin ja luotin lastenvalvojaan vaan ei ollutkaan sopimus sama kuin ennen,
raha pienentyi 119e
ja lapsikorotuskin meni tämän ns.etävanhemman käyttöön..
hänellä kun on kuulemma oikeus siihen,
vaikka ei siis tapaa ikinä lastaan ei soita hälle ei laita edes korttia niin kuulemma biologisella vanhemmalla on oikeus näihin lapsikorotuksiin..
hän kirjaimellisesti vain halusi hyötyä lapsestaan rahallisesti kunhan ei vaan tarvi mitään pois antaa.
 
nh
Ei todella ole oikein tämä homma mennyt.. ja aika outoa että sossu sanoo että pitää ottaa elareiden lisäksi osaa muihin hankintoihin kuten polkupyörä tms.. tämä kaikki todellisuudessa kuuluu elareihin! kaikki lapsen hankinnat sisältäen jopa vaatteetkin! etävanhemmalla ei ole velvollisuutta ostaa lapselle vaatteita eikä mitään muutakaan koska maksaa lapsen äidille elatusmaksuja! (luonnollisesti lapsella on oltava joku nukkumapaikka myös isän luona ja se on asia erikseen)

aika kova hinta on 220e/kk siitä että lapsi on lähes puolet ajasta etävanhemman luona. jos olisi tasan puoliksi niin kukaan ei maksaisi mitään!

mä saan 140e/kk ja eipä ole lapsen isä ikinä ostanut lapselleen muuta kuin ruokaa ja lapsi käy isänsä luona normaalisti joka toinen viikonloppu mutta nyt ei taas ole kuukauteen nähnyt isäänsä.. ja kas kummaa edelleen ollaan hengissä vaikka mun tulot on vain kotihoidontuki + elarit + lapsilisät ja isällä huomattavasti paremmat tulot. niin ja on mun lapsella polkupyörä, luistimet, ehjät vaatteet jne.

ja sitten mun miehellä on 2 etälasta joille minäkin olen ostanut kenkiä ja vaatteita yms paljon. ja nyt päätin että enään en osta yhtään mitään eikä osta mieskään. lapset menee kotiin uudet kengät jalassa ja tulee takaisin liian pienissä ja rikkinäisissä kengissä eli se mitä ostetaan jää myös sille tielleen niin en viitsi moiseen rahaa haaskata.
 
"Jeo"
[QUOTE="vieras";22094523]Lapsen äiti oletettavasti maksaa myös lapsen tarhan,lääkkeet , vakuutukset,vaatteet,harrastukset + miljoona muuta pikku juttua mitä ei ehkä heti tule miettineeksi. Esim. Talvella pitäisi ainakin koululaiselta löytyä sukset,luistimet ja kunnon talvivaatteet. Paljonko itse ostat kyseisitä tavaroista lapselle ? Ja Kun kyse on kasvavasta lapsesta niin koko ajan täytyy päivittää vaatekaapin sisältö ettei ne jää kaikki kerralla pieneksi. Paljonko itse ostelet lapselle vuoden aikana vaatteita?
Ja minkä ikäisestä lapsesta on kysymys? Vaippaikäisellä jo vaipat maksavat ihan tuhottomasti.[/QUOTE]

Meinaat että isä, joka pitää lasta luonaan melkein puolet vuodessa ei osta lääkkeitä, vaatteita ja vaippoja ja miljoonaa pikku juttua?
Ja justhan isä kerto että hänen pitää ite ostaa vaatteet sille ajalle kun lapsi on hänellä?
 
"Joo"
Vähän on myöhäistä itkeä, jos paperit on jo allekirjoitettu. Olis kannattanut jäädä miettimään, ennen kuin laittaa nimeään mihinkään. Nyt on sit huonot ja katkerat välit äidin kanssa ja niitä pitää täällä palstoilla kitistä, ei näistä ihmisistä mitään apua ole sun tilanteeseen.
Ei niitä papereita mihinkään pyhään kirjaan ole hakattu, elatussopimuksia voi uusia.

Ap, vaadi että lapsi on sinulla sen 200 päivää ja äidillään sen 150, ja elarit maksetaan sulle.
 
viikonloppuiskä
Kiinnostaisi tosiaan ap:n tulot.
Lisäksi äidillä voi olla eri näkemys noista isän luona vietettyjen päivien määrästä.
Siis lapsen äidillä on nettotulot vajaa 2000 euroa ja minulle hieman yli 2000 euroa. Ja sossu on tosiaan katsonut, että koska mulla on lapsi nykyisestä suhteesta ja pitkät työmatka-ajot, niin minun elatuskyky on PIENEMPI kuin lapsen äidin.
 
viikonloppuiskä
Kiinnostaisi tosiaan ap:n tulot.
Lisäksi äidillä voi olla eri näkemys noista isän luona vietettyjen päivien määrästä.
Päin vastoin. Alkuun tappelimme siitä, saako lapsi olla laisinkaan luonani. Lapsen äiti ei tätä halunnut (katkera erosta). Sitten saimme vuoden tappelun ja uhkailun (äidin puolelta) jälkeen aikaiseksi tapaamissopimuksen, jota yritämme noudattaa. En nyt sanasta sanaan sitä tähän jaksa kirjoittaa, mutta tapaamiset ovat juuri tuota luokkaa. Minulle sopisi enemmänkin tapaamisia, mutta lapsen äiti ei suostu. Sen sijaan en halua viikko-viikko tapaamisiin, koska haluan lapsella olevan yksi koti.
 
"vieras"
Hei,muutama kysymys: Miksi lapsi asuu äidillä eikä isällä?
Paljonko enemmän isä tienaa kun äiti?
Miten pitkiä aikoja lapsi on yhtämittaa isällä?
Kuinka pitkän matkan päässä asutte toisitanne?

Meinaan ensinnäkin vois ajatella puolet ja puolet järjestelmää jolloin lapsi olisi yhtä paljon molempien luona eikä tarvi maksaa elareita.
Ja toiseksi se että onnistuuko tarhaan vieminen molempien luota yhtä hyvin?

Tuo vaate asia kiusaa mua sen verran että pakko kysyä etkö tosiaan ota lapselle mukaan äidin luota vaihtovaatteita ja tuo kassillista likaisia takaisin kun palautat lapsen? Mutta kannattaa sitä lakimies asiaa miettiä,jos koet että päätös ei ole oikein. Virheitä ne sossutkin tekevät.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja viikonloppuiskä;22095008:
Siis lapsen äidillä on nettotulot vajaa 2000 euroa ja minulle hieman yli 2000 euroa. Ja sossu on tosiaan katsonut, että koska mulla on lapsi nykyisestä suhteesta ja pitkät työmatka-ajot, niin minun elatuskyky on PIENEMPI kuin lapsen äidin.
No jos näin on niin miksi tuon sopimuksen suostuit allekirjoittamaan?
Ja jos kyse on muutamista sadoista euroista, niin pieni ero on tuloissa. Maksatko tuosta toisestaakin lapsesta elareita vai asuuko hän luonasi? Ja onko äidillä muita lapsia?
 
viikonloppuiskä
[QUOTE="vieras";22095034]Hei,muutama kysymys: Miksi lapsi asuu äidillä eikä isällä?
Paljonko enemmän isä tienaa kun äiti?
Miten pitkiä aikoja lapsi on yhtämittaa isällä?
Kuinka pitkän matkan päässä asutte toisitanne?

Meinaan ensinnäkin vois ajatella puolet ja puolet järjestelmää jolloin lapsi olisi yhtä paljon molempien luona eikä tarvi maksaa elareita.
Ja toiseksi se että onnistuuko tarhaan vieminen molempien luota yhtä hyvin?

Tuo vaate asia kiusaa mua sen verran että pakko kysyä etkö tosiaan ota lapselle mukaan äidin luota vaihtovaatteita ja tuo kassillista likaisia takaisin kun palautat lapsen? Mutta kannattaa sitä lakimies asiaa miettiä,jos koet että päätös ei ole oikein. Virheitä ne sossutkin tekevät.[/QUOTE]

Asutaan kilometrin päässä, tarhaan vien lapsen normaaliin tapaan. Lapsi jäi äidille ihan luonnollisista syistä - erossahan lapsi yleensä kai menee äidille. Turha siitä oli lähteä tappelemaan oikeudessa. Lapsi on yleensä pidemmän viikonlopun ja sitten arkena. Kesällä pisimmillään 2 vko. Ja kuten jo aiemmin kirjoitin, en halua lapselle viikkoviikko asumista, vaan haluan että lapsella on yksi koti. Toki minä mielellään olisin lähivanhempi, mutta exä ei tietenkään tähän suostu. Olen joskus hänelle ehdottanut, että otetaan muutaman kuukauden kokeilu, jossa hän maksaa mulle elarit ja minä olen lähi ja hän on etä ja etän tapaamiset, mutta ei tule kuuloonkaan.
 
viikonloppuiskä
No jos näin on niin miksi tuon sopimuksen suostuit allekirjoittamaan?
Ja jos kyse on muutamista sadoista euroista, niin pieni ero on tuloissa. Maksatko tuosta toisestaakin lapsesta elareita vai asuuko hän luonasi? Ja onko äidillä muita lapsia?
Toinen lapsi asuu luonani. Äidillä (ei nykyisellä eikä exällä) ei muita lapsia.

Ja kuten jo aiemmin kirjoitin, niin lapsen äiti on katsottu elatuskykyisemmäksi kuin minä.
 

Yhteistyössä