Käytettynä Ora vai ABC?

  • Viestiketjun aloittaja pikaisesti tietoa
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 19:01 Ei-pro kirjoitti:
Mua taas ihmetyttää, että mekin ostettiin kymmenen vuotta sitten laadukkaina pidetyt vaunut, jotka maksoi 5000 mk, eli nykyisellään siis 850 ?. Tänä päivänä ei mitkään vaunut maksa noin paljon! Eli kun kuluttajat ovat vaatineet halpaa, ollaan tuotanto siirretty halpamaihin. Sitten on saatu hinnat laskemaan kuluttajaystävälliselle tasolle ja samalla tietty laatu vähän kärsinyt. Mutta jos halvalla ostaa, niin ei voi olettaa saavansa hyvää??

Voi olla myös että hintoja on laskeneet myös nämä kevyt-yhdistelmät, eli kuomurattaat kopalla. Oman käsityksen mukaan juuri tälläistä yhdistelmää myydään eniten valmistajasta riippumatta.
Hinta on halvempi, koska materiialia tarvitaan vähemmän ja asiakkaat pitävät käytännöllisempana vaihtoehtona kunnon yhdistelmille monesta syystä, joista hinta on yksi. Tottahan sekin on että hintoja on laskettava jos suurinosa valmistetaan halpatuotanto maissa ja kilpailijalla on huomattavasti halvemmat hinnat. Sitähän se markkinointi on.

 
tieto
Se on hyvä kun eri maita työllistetään, pitäisi vaan rehellisesti mainita asiasta myös kuluttajille. Työvoima varmasti yhtä pätevää kuin omassa maassa.

jossain hyvin sanottiin: Ajelen ruotsalaisella volvolla joka on tehty hollannissa :LOL:

 
tieto
Se on hyvä kun eri maita työllistetään, pitäisi vaan rehellisesti mainita asiasta myös kuluttajille. Työvoima varmasti yhtä pätevää kuin omassa maassa.

jossain hyvin sanottiin: Ajelen ruotsalaisella volvolla joka on tehty hollannissa :LOL:

 
tieto
Se on hyvä kun eri maita työllistetään, pitäisi vaan rehellisesti mainita asiasta myös kuluttajille. Työvoima varmasti yhtä pätevää kuin omassa maassa.

jossain hyvin sanottiin: Ajelen ruotsalaisella volvolla joka on tehty hollannissa :LOL:

 
tieto
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 18:56 Tiina kirjoitti:
Muakin kiinostaa tuo Emmaljungan Puola väite. Ensimmäistä kertaan kuuleen tuon että Emmlajungat valmistetaan Puolassa. Minäkin haluaisin kuulla mistä moinen väite/tieto on peräisin? Vai onko taas kyseessä haukutaan vaunumerkkiä-ideologia?
tässä keskustelua aiheesta
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=366502
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 20:07 tieto kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 18:56 Tiina kirjoitti:
Muakin kiinostaa tuo Emmaljungan Puola väite. Ensimmäistä kertaan kuuleen tuon että Emmlajungat valmistetaan Puolassa. Minäkin haluaisin kuulla mistä moinen väite/tieto on peräisin? Vai onko taas kyseessä haukutaan vaunumerkkiä-ideologia?
tässä keskustelua aiheesta
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=366502

Myyjäliikkeet voi väittää ihan mitä haluavat! Uskoo ken tahtoo. Se on myyjästä kiinni mitä se yrittää myydä ja kelle, silloin väitetään mitä tahdotaan ja tosiasioita vääristellään! Onhan se nähty monesti. Kummaa on se että samaan aikaan eripuolilla suomea myyjät väittävät asiaan vastakkaisia tietoja. Onko vika myyjissä vai niissä jotka täällä purkautuvat ja lisäävät omia mielipiteitä omien halujensa ja mieltymyksien mukaan. Ja jos täällä kerran käy eri lastentarvikkeita myyvien liikkeiden edustajat kirjoittelemassa niin silloihan se on suhteelllisen selvää. Täällä ei kannata luottaa tälläsiin asiohin!!! Jokainen voi sanoa ihan mitä itseään huvittaa....se on niin helppoa kun ei naama ole tiedossa! Jokainen joka haluaa tälläisistä asioista tietoa niin kannatanee ottaa hiukan luotettavampaan tahoon yhteyttä. Näitä juttuja ei kannata aina uskoa!!!!!! Tuosta aikaisemmasta listastasta olisi hauska tietää mikä oikeastaan pitää paikkansa mikä ei?!?!??! Ottaa päähän nää teini-ikäsiten keskustelut eriasioita.....älä osta sitä kun se on ihan p*%&a (tiedän koska naapurilla on se) vaan OSTA TÄMÄ!!!!!!!!!!! Voi kiusus teidän kanssa!!!

Mutta kysymys kuuluu mitä väliä sillä on missä tuote on valmistettu jos se vastaa kuluttajan tarpeeseen ja hinta-laatusuhde on kunnossa?
Kuluttaja päättää!!!!!!
 
aivan
lopetetaan tyhmä väittely. sama se missä vaunut tehdään, tehdäänhän nokian kännykätkin jossain vinkuintiassa ja hyvin kuuluu :D hyvä että on valinnan varaa ja jokainen tekee niistä itselleen sopivan valinnan.
 
Annoin mielipiteeni jo jokin aika sitten mutta minun on pakko kommentoida kun tässä oran tehtaalla tulee aika ajoin käytyä, et mitä he sanovat valmistusmaasta. Elikkä Ora merkkiä valmistetaan vähän suomessa eli kankaita ommellaan ja rungot kasataan suomessa, mutta suurimmaksi osaksi valmistus on siirtynyt kiinaan. näin sanottin tehtaanmyymälässä.
 
Pro-kakkonen
Eihän tänne pysty mitään kaikkien luettavia dokumentteja tiedon tueksi laittamaan.

Jos joku tietää että BRIOT ja ORAT valmistetaan Kiinassa ja toinen tai sama taas, että Emmaljungat valmistetaan Puolassa, niin mikä ero siinä on ????

Emmaljungan ostaneet vaan eivät millään pysty nielemään tällaista totuutta.

Toiseksi, joku kirjoitti , että "kevyt-yhdistelmät" - mitkä sitten lienevätkin - ovat halvemmat tehdä. Niissähän on ihan samat osat kuin muissakin yhdistelmävaunuissa ja ommellaan ja niitataan yhtä paljon ja yhtä monta pyörääkin on. Tuo on vain joidenkin keksimä hinnoittelukikka koko kevyt-yhdistelmä. Ne tehdään halvemmista materiaaleista kuten Brio NOva tai Emmaljungan vataavat mallit. Muillahan ei koko kevytyhdistelmiä ??? olekaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 08:25 Pro-kakkonen kirjoitti:
Eihän tänne pysty mitään kaikkien luettavia dokumentteja tiedon tueksi laittamaan.

Jos joku tietää että BRIOT ja ORAT valmistetaan Kiinassa ja toinen tai sama taas, että Emmaljungat valmistetaan Puolassa, niin mikä ero siinä on ????

Emmaljungan ostaneet vaan eivät millään pysty nielemään tällaista totuutta.

Toiseksi, joku kirjoitti , että "kevyt-yhdistelmät" - mitkä sitten lienevätkin - ovat halvemmat tehdä. Niissähän on ihan samat osat kuin muissakin yhdistelmävaunuissa ja ommellaan ja niitataan yhtä paljon ja yhtä monta pyörääkin on. Tuo on vain joidenkin keksimä hinnoittelukikka koko kevyt-yhdistelmä. Ne tehdään halvemmista materiaaleista kuten Brio NOva tai Emmaljungan vataavat mallit. Muillahan ei koko kevytyhdistelmiä ??? olekaan.
Ei varmaan sitten kannata väittää faktaksi sellaista tietoa mitä ei pysty todistamaan!! Voinhan mäkin väittää että Nokian kännykät kasataan nykyään meiän olohuoneessa, mutta kuka uskoo jos en pysty sitä todistaan mitenkään :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 11:54 Nasu1 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 08:25 Pro-kakkonen kirjoitti:
Eihän tänne pysty mitään kaikkien luettavia dokumentteja tiedon tueksi laittamaan.

Jos joku tietää että BRIOT ja ORAT valmistetaan Kiinassa ja toinen tai sama taas, että Emmaljungat valmistetaan Puolassa, niin mikä ero siinä on ????

Emmaljungan ostaneet vaan eivät millään pysty nielemään tällaista totuutta.

Toiseksi, joku kirjoitti , että "kevyt-yhdistelmät" - mitkä sitten lienevätkin - ovat halvemmat tehdä. Niissähän on ihan samat osat kuin muissakin yhdistelmävaunuissa ja ommellaan ja niitataan yhtä paljon ja yhtä monta pyörääkin on. Tuo on vain joidenkin keksimä hinnoittelukikka koko kevyt-yhdistelmä. Ne tehdään halvemmista materiaaleista kuten Brio NOva tai Emmaljungan vataavat mallit. Muillahan ei koko kevytyhdistelmiä ??? olekaan.
Ei varmaan sitten kannata väittää faktaksi sellaista tietoa mitä ei pysty todistamaan!! Voinhan mäkin väittää että Nokian kännykät kasataan nykyään meiän olohuoneessa, mutta kuka uskoo jos en pysty sitä todistaan mitenkään :LOL:
Haloo Nasu1. Aurinkokaan ei sulla nouse idästä.
 
mari 82
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 11:54 Nasu1 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 08:25 Pro-kakkonen kirjoitti:
Eihän tänne pysty mitään kaikkien luettavia dokumentteja tiedon tueksi laittamaan.

Jos joku tietää että BRIOT ja ORAT valmistetaan Kiinassa ja toinen tai sama taas, että Emmaljungat valmistetaan Puolassa, niin mikä ero siinä on ????

Emmaljungan ostaneet vaan eivät millään pysty nielemään tällaista totuutta.

Toiseksi, joku kirjoitti , että "kevyt-yhdistelmät" - mitkä sitten lienevätkin - ovat halvemmat tehdä. Niissähän on ihan samat osat kuin muissakin yhdistelmävaunuissa ja ommellaan ja niitataan yhtä paljon ja yhtä monta pyörääkin on. Tuo on vain joidenkin keksimä hinnoittelukikka koko kevyt-yhdistelmä. Ne tehdään halvemmista materiaaleista kuten Brio NOva tai Emmaljungan vataavat mallit. Muillahan ei koko kevytyhdistelmiä ??? olekaan.
Ei varmaan sitten kannata väittää faktaksi sellaista tietoa mitä ei pysty todistamaan!! Voinhan mäkin väittää että Nokian kännykät kasataan nykyään meiän olohuoneessa, mutta kuka uskoo jos en pysty sitä todistaan mitenkään :LOL:
Voisiko joku todistaa, että Emmaljungia ei tehdä Puolassa.
Kuis tuo todistus nyt meneekään ? Tämän puolesta ei kai vielä ole kirjoitettu. Siis kaipailen todistusta !!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 08:25 Pro-kakkonen kirjoitti:
Eihän tänne pysty mitään kaikkien luettavia dokumentteja tiedon tueksi laittamaan.

Jos joku tietää että BRIOT ja ORAT valmistetaan Kiinassa ja toinen tai sama taas, että Emmaljungat valmistetaan Puolassa, niin mikä ero siinä on ????

Emmaljungan ostaneet vaan eivät millään pysty nielemään tällaista totuutta.

Toiseksi, joku kirjoitti , että "kevyt-yhdistelmät" - mitkä sitten lienevätkin - ovat halvemmat tehdä. Niissähän on ihan samat osat kuin muissakin yhdistelmävaunuissa ja ommellaan ja niitataan yhtä paljon ja yhtä monta pyörääkin on. Tuo on vain joidenkin keksimä hinnoittelukikka koko kevyt-yhdistelmä. Ne tehdään halvemmista materiaaleista kuten Brio NOva tai Emmaljungan vataavat mallit. Muillahan ei koko kevytyhdistelmiä ??? olekaan.

Kukaan ei ole väittänyt että kevyt-yhdistelmävaunut ovat HALVEMMAT tehdä, vaan että kevyt-yhdistelmiin tarvitaan vähemmän erillaisia materiaaleja, jolloin HINTA ON HALVEMPI!!!!! Kevyt-yhdistelmä termi on tullut käyttöön erottamaan väärin ymmärrystä sekoittaa yhdistelmävaunutt ja kevyt-yhdistelmät.........kevyt-yhdistelmät ovat kuomutrattaat joihin laitetaan ratasistuimen päälle joko kova-tai pehmeäkoppa. Ne eivät ole todellakaan mitkään yhdistelmät joissa on erillinen ratasosa ja vaunuosa!!!!! Näiden kahden termin käyttö on monessa yhteydessä suotavaan jotta monet väärinymmärrykset vältetään! Kuten juuri näemme! Yhdistelmävaunut ja kevyt-yhdistelmät eivät ole ominaisuuksiltaan samanlaiset. Emmehän me esimerkiksi väitä pientä kolmeovista autoa farmariautoksi?!?!?!? Haloo!

Kevyt-yhdistelmäksi luokitellaan jokainen kuomuratas johon on ostettu kantokoppa, se ei ole vaan muutaman merkin oma keksintö. Tälläisen kantokopan kustannukset ovan ihan varmasti pienemmät kuin yhdistelmissä olevan vaunukopan. Johan sen näkee vähäänkään maalasijärkeä omaava ihminen.


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 21:23 aivan kirjoitti:
lopetetaan tyhmä väittely. sama se missä vaunut tehdään, tehdäänhän nokian kännykätkin jossain vinkuintiassa ja hyvin kuuluu :D hyvä että on valinnan varaa ja jokainen tekee niistä itselleen sopivan valinnan.
Samat sanat!
 
Pro-kakkonen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 18:03 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 08:25 Pro-kakkonen kirjoitti:
Eihän tänne pysty mitään kaikkien luettavia dokumentteja tiedon tueksi laittamaan.

Jos joku tietää että BRIOT ja ORAT valmistetaan Kiinassa ja toinen tai sama taas, että Emmaljungat valmistetaan Puolassa, niin mikä ero siinä on ????

Emmaljungan ostaneet vaan eivät millään pysty nielemään tällaista totuutta.

Toiseksi, joku kirjoitti , että "kevyt-yhdistelmät" - mitkä sitten lienevätkin - ovat halvemmat tehdä. Niissähän on ihan samat osat kuin muissakin yhdistelmävaunuissa ja ommellaan ja niitataan yhtä paljon ja yhtä monta pyörääkin on. Tuo on vain joidenkin keksimä hinnoittelukikka koko kevyt-yhdistelmä. Ne tehdään halvemmista materiaaleista kuten Brio NOva tai Emmaljungan vataavat mallit. Muillahan ei koko kevytyhdistelmiä ??? olekaan.

Kukaan ei ole väittänyt että kevyt-yhdistelmävaunut ovat HALVEMMAT tehdä, vaan että kevyt-yhdistelmiin tarvitaan vähemmän erillaisia materiaaleja, jolloin HINTA ON HALVEMPI!!!!! Kevyt-yhdistelmä termi on tullut käyttöön erottamaan väärin ymmärrystä sekoittaa yhdistelmävaunutt ja kevyt-yhdistelmät.........kevyt-yhdistelmät ovat kuomutrattaat joihin laitetaan ratasistuimen päälle joko kova-tai pehmeäkoppa. Ne eivät ole todellakaan mitkään yhdistelmät joissa on erillinen ratasosa ja vaunuosa!!!!! Näiden kahden termin käyttö on monessa yhteydessä suotavaan jotta monet väärinymmärrykset vältetään! Kuten juuri näemme! Yhdistelmävaunut ja kevyt-yhdistelmät eivät ole ominaisuuksiltaan samanlaiset. Emmehän me esimerkiksi väitä pientä kolmeovista autoa farmariautoksi?!?!?!? Haloo!

Kevyt-yhdistelmäksi luokitellaan jokainen kuomuratas johon on ostettu kantokoppa, se ei ole vaan muutaman merkin oma keksintö. Tälläisen kantokopan kustannukset ovan ihan varmasti pienemmät kuin yhdistelmissä olevan vaunukopan. Johan sen näkee vähäänkään maalasijärkeä omaava ihminen.
No tuosta nyt voi olla montaa mieltä. Itse olen seurannut myös tätä
tuotevalikoimaa jo lähes kymmenen vuotta. Alunperin paketti kaikki vaunut tai "rattaat" joissa oli kantokassi, olivat "yhdistelmävaunuja".
Briolla, Oralla ja Emmaljungalla oli kaikilla "perusvaunu", johón sai ostaa ratasistuimen. Sitä pakettia nimitettiin aivan oikein "Duo-yhdistelmäksi", koska se ei ollut oikea yhdistelmävaunu, kuten saksalaiset, joissa oli ns. 3in1 paketti. Niissä oli kantokassi sekä mahdollisuus tehdä vaunusta jatkoperällä "tavalliset" vaunut. Tämä mahdollisuus on vieläkin saksalaisissa "oikeissa" yhdistelmävaunuissa. Lisäksi niiistä tietysti saatiin kunnon kuomurattaat. Jos yksi merkki sitten kauppaa johonkin kuomurattaasseen (Emmaljunga esim. toisen valmistajan Emma-kassia) se ei ole mikään (kevyt)yhdstelmä, vaan sekasikiö jonka voi kuka tahansa koota mistä tahansa merkeistä.

Brio, sekä keski-eurooppalaiset merkit ovat aina myyneet tuon kaksi-osaisen yhdistelmän Duo-yhdistelmänä eroitaaksen sen oikeasta yhdistelmästä, esim Brio Kombi.

Yksi lysti miten termejä halutaan sotkea. Tarkoituksella tai ilman.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 15:38 mari 82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 11:54 Nasu1 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 08:25 Pro-kakkonen kirjoitti:
Eihän tänne pysty mitään kaikkien luettavia dokumentteja tiedon tueksi laittamaan.

Jos joku tietää että BRIOT ja ORAT valmistetaan Kiinassa ja toinen tai sama taas, että Emmaljungat valmistetaan Puolassa, niin mikä ero siinä on ????

Emmaljungan ostaneet vaan eivät millään pysty nielemään tällaista totuutta.

Toiseksi, joku kirjoitti , että "kevyt-yhdistelmät" - mitkä sitten lienevätkin - ovat halvemmat tehdä. Niissähän on ihan samat osat kuin muissakin yhdistelmävaunuissa ja ommellaan ja niitataan yhtä paljon ja yhtä monta pyörääkin on. Tuo on vain joidenkin keksimä hinnoittelukikka koko kevyt-yhdistelmä. Ne tehdään halvemmista materiaaleista kuten Brio NOva tai Emmaljungan vataavat mallit. Muillahan ei koko kevytyhdistelmiä ??? olekaan.
Ei varmaan sitten kannata väittää faktaksi sellaista tietoa mitä ei pysty todistamaan!! Voinhan mäkin väittää että Nokian kännykät kasataan nykyään meiän olohuoneessa, mutta kuka uskoo jos en pysty sitä todistaan mitenkään :LOL:
Voisiko joku todistaa, että Emmaljungia ei tehdä Puolassa.
Kuis tuo todistus nyt meneekään ? Tämän puolesta ei kai vielä ole kirjoitettu. Siis kaipailen todistusta !!!
Ainakin valmistaja väittää tekevänsä ne Ruotsissa ja tuskin on kovin laillista väittää valmistusmaata eri maaksi mitä oikeasti on?

http://www.emmaljunga.co.uk/start.asp
 
Taitaapi olla niin että emmaljungan kilpailijat (esim.Brio) ovat alkaneet väittämään perusteettomasti että emmaljungat valmistetaan Puolassa, kun omien vaunujen valmistus on siirtynyt Kiinaan. On ollut kova kolaus pr:lle ja pakkohan sit on saada kovin kilpailijakin huonoonvaloon jotta ei olisi yksin! Jos valmistaja ja maahantuoja sanoo että ne valmistetaan Ruotsissa niin miksi ei valmistettais. Ei nekään nyt ihan mitä vaan voi suustansa päästää tai alkaa valehtelemaan asiakkaalle, se tulisi ilmi enemmin tai myöhemmin. Kyllä tää ainakin uskoo valmistajaa ja maahantuojaa kymmenen kertaa enemmän kuin jotain outoa palstailijaa josta ei tiedä yhtään mitään. :LOL:
 

Yhteistyössä