Käytättekö pitkäkarvaista kotikoiraanne trimmaajalla ja millä hinnalla, vai leikkaatteko itse?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Minäkin trimmaan villiksen itse. Kerran käytin trimmaajalla ja toiste ei koira antanut sen trimmaajan tehdä, jäikö joku kammo vai satuttiko trimmari viimeksi? joka tapauksessa käytiin sit saman tein ostamassa oma kone ja sillä ajettu itse ja koira tykkää. :)

Jälki tasaantuu viikon sisään. Ihan samanlaista jälkeä ne trimmaritkin tekee kuin esim minä tai sinä tai hän. Kaveri jota ei nähdä usein niin sanoi että kenellä trimmarilla käytetään tuota villistä ja ei uskonut että olin itse ajanut! :whistle: :D
 
Plop
Alkuperäinen kirjoittaja minttulii86:
Alkuperäinen kirjoittaja Plop:
Ei ole käynyt edes mielessä leikata koiralta karvoja. Jestas sentään.
Ajatteleppa sellaista kikkaraista karvapalloa joka, a) vinkuu talvella kun lumi jää palloiksi turkkiin plus b) kesällä kun on niin kuuma ja hiostava.
Ajattelepa pitkäkarvaista collieta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minttulii86:
Alkuperäinen kirjoittaja Plop:
Ei ole käynyt edes mielessä leikata koiralta karvoja. Jestas sentään.
Ajatteleppa sellaista kikkaraista karvapalloa joka, a) vinkuu talvella kun lumi jää palloiksi turkkiin plus b) kesällä kun on niin kuuma ja hiostava.
Voi mikä ihana kikkaraisen karvapallon kuva sulla on profiilissa :)
Kummasti siihen trimmaamiseen on harjaantunut tässä kuuden vuoden aikana :) Kesällä kaljuksi ja talvella sit turkki jätetään vähän pitemmäks...
 
tilda harmailee
Mulla on kans villiksen ja bichonin sekoitus. Itse olen saksilla sen karvoja leikellyt, ja nyt on todellakin suunnitelmissa koneen osto. Minkä merkkinen kone olisi hyvä, että saisi helposti tehtyä hyvää jälkeä? Kauhulla odotan niitä ensimmäisiä kertoja, mahtaa koiruli olla järkyttävän näköinen. Eipä silti, on se nytkin ku karvat hapsuttaa mihin suuntaan tahansa.
 
Itse trimmataan toi cockeri. Täällä kertatrimmaus maksaa 35 egee, ja se trimmaaja ei edes tehny mun mieleistä jälkeä. Ostin koneen 2v sitten, ja maksoin siitä 85 euroa. Aika monesti haukkunu hintansa takasin, kun koira trimmataan joka toinen kk.
 
PahaSilmä
Mulla on villakoira. Leikkaan itse. On ihan kiva leikkiä kampaajaa. En tiedä mitä mieltä koira on siitä. sillä ei ole kertaakaan ollut sellaista leijonanharjaa. kerran sillä oli päässä afro ja se oli muuten kalju. Se oli aika hieno, mutta talvella silleen ois kylmä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tilda harmailee:
Mulla on kans villiksen ja bichonin sekoitus. Itse olen saksilla sen karvoja leikellyt, ja nyt on todellakin suunnitelmissa koneen osto. Minkä merkkinen kone olisi hyvä, että saisi helposti tehtyä hyvää jälkeä? Kauhulla odotan niitä ensimmäisiä kertoja, mahtaa koiruli olla järkyttävän näköinen. Eipä silti, on se nytkin ku karvat hapsuttaa mihin suuntaan tahansa.
Mulla on moser rex-merkkinen kone. Ostin tosiaan 2 sit, ja joka toinen kk on koirasta ajeltu karvat. VASTA nyt jouduin ostaa siihen uuden terän.
Tuota samaa konetta myös tän meidän cockerin kasvattajakin käyttää.
 
tilda harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja tilda harmailee:
Mulla on kans villiksen ja bichonin sekoitus. Itse olen saksilla sen karvoja leikellyt, ja nyt on todellakin suunnitelmissa koneen osto. Minkä merkkinen kone olisi hyvä, että saisi helposti tehtyä hyvää jälkeä? Kauhulla odotan niitä ensimmäisiä kertoja, mahtaa koiruli olla järkyttävän näköinen. Eipä silti, on se nytkin ku karvat hapsuttaa mihin suuntaan tahansa.
Mulla on moser rex-merkkinen kone. Ostin tosiaan 2 sit, ja joka toinen kk on koirasta ajeltu karvat. VASTA nyt jouduin ostaa siihen uuden terän.
Tuota samaa konetta myös tän meidän cockerin kasvattajakin käyttää.
Kiitos vastauksestasi! Olen kuullutkin, että nuo Moserin koneet olis hyviä. Täytynee alkaa etsiskelemään, jotta sais tuon koiran vähän paremman näköiseksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tilda harmailee:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja tilda harmailee:
Mulla on kans villiksen ja bichonin sekoitus. Itse olen saksilla sen karvoja leikellyt, ja nyt on todellakin suunnitelmissa koneen osto. Minkä merkkinen kone olisi hyvä, että saisi helposti tehtyä hyvää jälkeä? Kauhulla odotan niitä ensimmäisiä kertoja, mahtaa koiruli olla järkyttävän näköinen. Eipä silti, on se nytkin ku karvat hapsuttaa mihin suuntaan tahansa.
Mulla on moser rex-merkkinen kone. Ostin tosiaan 2 sit, ja joka toinen kk on koirasta ajeltu karvat. VASTA nyt jouduin ostaa siihen uuden terän.
Tuota samaa konetta myös tän meidän cockerin kasvattajakin käyttää.
Kiitos vastauksestasi! Olen kuullutkin, että nuo Moserin koneet olis hyviä. Täytynee alkaa etsiskelemään, jotta sais tuon koiran vähän paremman näköiseksi...
Mun budjetille se oli kallis, mutta kalliimmaksi olis tullu kuljettaa koira jatkuvasti trimmauksessa ja maksaa joka kerta siitä lystistä. =)
 
tilda harmailee
juu tuo on totta, että tulee kalliiksi käyttää trimmauksella. Mä oon tosiaan saksilla sitä leikelly, mutta siitä ei tule kovin hyvää jälkeä niin ja vie tuhottoman kauan aikaa. Lisäksi tulosta saa aina pari päivää jälkeenkin päin "parsia" ku nousee aina pitkiä kohtia esiin.

Onhan nuo koneet kalliita, mutta toisaalta sittenhän se on hankittu. Harmittaa vietävästi ku olisin saanut reilu vuosi sitten 59 eurolla Moserin koneen yhdestä pienestä liikkeestä, mutta ei enää asuta siellä lähelläkään... tyhmä ku en silloin ostanut.
 

Yhteistyössä