Käytättekö osto palveluita?

• Viestiketjun aloittaja juuh.
  • Ensimmäinen viesti
"alma"
Vai että osto palveluita, mä jo ajattelin, että ap puhuu jostain personal shoppaajasta... mutta joo, ollaan käytetty kotisiivousfirmoja, mutta en tiedä, olenko liian niuho, vai onko käynyt vaan huono tuuri, mutten ole ollut tyytyväinen lopputulokseen. Siivoan siis itse.

miekin
[QUOTE="aapee";28047631]Tottakai jos jaksaa ja pystyy. eikä laske omalle vapaa ajalleen arvoa.[/QUOTE]

Tai ottaa sen kuntoilun kannalta ;) Ja säästää samalla kuntosalimaksutkin :)

Oli meinaa paikat maanantain kipeinä, kun sunnuntaina työnteili niitä painavia nuoskalumia parisen tuntia.

Kuinka moni teistä käyttää kotipalvelujen apua?
on meinaan aika halpaa teetättää esim: lumityöt tai kodin siivous firmalla kotitalousvähennyksen ansiosta.
Protestoin tuota halpuutta... ei se halpaa ole ostaa palveluja. varsinkin kun kotitalousvähennystä pienennettiinkin niin paljon. Mutta silti mieluummin maksan jollekin siitä, että siivoaa kuin itse käytän vapaa-aikaani siihen. :)

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";28047631]Tottakai jos jaksaa ja pystyy. eikä laske omalle vapaa ajalleen arvoa.[/QUOTE]
Tuokin on vähän miten sen ajattelee. Seinänaapurinani asuu ortopedi ja hän on sanonut, että lumityöt ovat erittäin hyvää liikuntaa selkälihaksille. Kannattaako siis maksaa ulkopuoliselle lumitöistä ja sitten maksaa kuntosalille, jossa treenata selkälihaksiaan?

Alkuperäiseen kysymykseen... ei, en käytä kotitöissä normaalisti osopalveluita. Nyt sairaslomani alussa käytin kuitenkin ruokaostoksiin Alepan kauppakassi -palvelua, mutta sitä tuskin lasketaan kotitalousvähennyksen piiriin kuuluvaksi. Kuten ei myöskään sitä, jos veisin mattoja pesulaan pestäväksi.

Kahden aikuisen taloudessa ei synny sellaista määrää siivottavaa, että tarvitsisi ulkopuolista apua. Vaikken erityisemmin pidäkään siivoamisesta, niin koen sen kyllä välillä hyvinkin rentouttavana ja puhdistavana vastapainona palkkatyölleni. Silitän lakanoita samalla kuin katson telkkaria. Olen myös käsittänyt, että kotisiivoojat eivät laita tavaroita paikoilleen vaan kodin pitää olla valmiiksi siivottu ja siivooja ainoastaan pyyhkii pölyt, imuroi ja pesee lattiat. Mä voin teettää nuo siivoojan tekemät asiat kuopuksellakin ja lisäksi kuopus laittaa tavaroita paikoilleenkin. Mutta ymmärrän hyvin niitä, jotka siivouspalveluita käyttävät.

"aapee"
keittiönoita sä maksajana saat päättää mitä nää siivouspalvelut tekee ;)
Ja kyllä lumityöt on erittäin hyvää kuntoilua, vaikkakin aiheuttavat erittäin paljon vammoja.. samoin kun vanhukset vääntävät 5h pihan lumitöitä jonka normali ihminen tekee tunnissa siiä ei kauhesti enää omaa aikaa arvosteta.

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";28047716]keittiönoita sä maksajana saat päättää mitä nää siivouspalvelut tekee ;)
Ja kyllä lumityöt on erittäin hyvää kuntoilua, vaikkakin aiheuttavat erittäin paljon vammoja.. samoin kun vanhukset vääntävät 5h pihan lumitöitä jonka normali ihminen tekee tunnissa siiä ei kauhesti enää omaa aikaa arvosteta.[/QUOTE]
Eli ne siivoaa ihan mitä vaan? Hmm... pitääkin harkita, kun alan tekemään kevään suursiivousta.

• Tykkää
Reactions: Kurjenkello
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28047686:
Olen myös käsittänyt, että kotisiivoojat eivät laita tavaroita paikoilleen vaan kodin pitää olla valmiiksi siivottu ja siivooja ainoastaan pyyhkii pölyt, imuroi ja pesee lattiat. Mä voin teettää nuo siivoojan tekemät asiat kuopuksellakin ja lisäksi kuopus laittaa tavaroita paikoilleenkin. Mutta ymmärrän hyvin niitä, jotka siivouspalveluita käyttävät.
Tämäkin ihan riippuu miten on sovittu... Meillä tyhjentävät mm. tiskikoneen täyttävät uuden jos en sitä itse aamulla tehnyt... vaihtavat lakanat jos niin toivon ja vievät pesulaan pyykit, petaavat sängyt, silittävät, korjaavat tavarat lattioilta jos niitä siellä on... laittavat lelut laatikoihin jos niitä on hujan hajan ympäriinsä... Lisäksi järjestävät pöydillä olevat tavarat ja sohvatyynyt siistimmin. Eli vaikka koti olisi aamulla ollut pommin jäljiltä niin iltapäivällä se on oikeasti siisti.

No olen kyllä sanonut että teinien huoneista ei saa siivota tavaroita lattioilta, koska haluan että he tekevät sen itse. Ja tiskikoneen hoitavat pojat koulusta tullessaan. Mutta pointtina, että kodinhoitopalvleuina voi ostaa mitä ikinä mieleen juolahtaa...

Keittiönoita
Kyllä tekevät. Ja jos yhdessä firmassa ei tee, niin toisessa tekee varmasti. ;)
Mulla on kolme mattoa kylppärissä odottamassa, että saisin ne pestyä. Eilen lääkärissä selvisi, että mä en saisi alkaa mattopyykille ennenkuin aikaisintaan kesäkuussa. Noh, kuopus kyllä ilmoitti asiaa eilen harmitellessani, että hän voi ne matot viikonloppuna pestä. Mutta hyvä tietää, että kotisiivoukseen kuuluu muitakin asioita kuin vain pintojen puhdistamiset. Jonain päivänä kun tuo kuopus muuttaa omilleen.

"Entinen Ksantippa S."
Varmasti käytetään sitten, kun perheessä on taas kaksi palkansaajaa.

Mieluiten jätettäisiin toisille ikkunoiden pesu sekä pienet remppa- ja asennustyöt. Moppaamaan en huoli ketään, olen mustasukkainen lautalattiastani, ja käyttävät kumminkin liikaa vettä...

[QUOTE="alma";28047644]Vai että osto palveluita, mä jo ajattelin, että ap puhuu jostain personal shoppaajasta... mutta joo, ollaan käytetty kotisiivousfirmoja, mutta en tiedä, olenko liian niuho, vai onko käynyt vaan huono tuuri, mutten ole ollut tyytyväinen lopputulokseen. Siivoan siis itse.[/QUOTE]

Kurjaa, jos noin on käynyt! Mä siis itse siivoilen muiden koteja, ja mulla on ihan tyytyväiset asiakkaat. Tosin, mulla on yhdennaisen firma, isommsita puljuista olen kuullut vähän huonompaa, asiakkalitani, eivät ole olleet tyytyväisiä.
Alalta kyllä löytyy tekijöitä joka lähtöön, jopa minuakin paljon parempia!
Minä siis en käytä ostopalveluja, mä en siedä ajatusta, että joku perheen ulkopuolinen tulis tänne luuttuamaan! Vaan hyvä, että joku muu sietää, on mulla töitä sitten! Remonttihommat sujuvat omin voimin, myös sähkötyöt (olen sähköasentaja) kuten myös lumityöt! Minä hullu useimmiten tykkään kolan kanssa seurustelusta!

[QUOTE="aapee";28047670]Juuh.. muutaman kerran tosin käynyt mielessä itelläkin ettei se 12€ mitä jäisi ktv:n jälkeen maksettavaa olisi paha hinta tosta työstä.[/QUOTE]

12 €? No, on sulla sitten halpa tekijä! Mun asiakkaat maksaa ktv:n jälkeen 16,5 € tunnissa! ja ihan nikottelematta!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28047726:
Eli ne siivoaa ihan mitä vaan? Hmm... pitääkin harkita, kun alan tekemään kevään suursiivousta.
No toki sehän on aina sopimuskysymys, mutta sitten pitää muistaa, että aikaa menee tietenkin enemmän. Plus että se siivooja ei välttämättä aina tiedä mihin mikäkin kuuluu, eli tavarat voivat olla väärissä paikoissa!

Yhteistyössä