KÄYNNISTYS: kuinka nopeasti lapsi syntyi? olen ensisynnyttäjä ja käynnistys vissiin edessä...

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Nii, mut ku mul käynnistettiin 4 päivää ja jo heti ekan murun jälkeen rupes supistelee tasasesti ja siis vasta 5. päivänä synty, ni en oikee sit tiiä mistä sen laskee. Et oiskohan se sit siitä ku kalvot puhkastiin.. Mä oon yrittäny ettii sitä kestoa siit kertomuksesta, mut ei löydy..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nii, mut ku mul käynnistettiin 4 päivää ja jo heti ekan murun jälkeen rupes supistelee tasasesti ja siis vasta 5. päivänä synty, ni en oikee sit tiiä mistä sen laskee. Et oiskohan se sit siitä ku kalvot puhkastiin.. Mä oon yrittäny ettii sitä kestoa siit kertomuksesta, mut ei löydy..
tossa tapauksessa sen voi laskea kalvojen poksumisesta.
 
keskimmäiseni käynnistettiin rv 40+4 ja tipanlaitosta meni 6 tuntia että oli syntynyt.
kipeetä teki verrattuna normaaliin synnytykseen.
kuopusta koitettiin käynnistää rv 39+6 mutta ei lähtenyt synnytyskäyntiin. olin tipassa sen sallitun 6 tuntia.
lapsi syntyi seuraavana päivänä ihan itsestään ja kesti 3 tuntia.
 
vieras
Rv 41+2 käynnistettiin, ensisynnyttäjä. Cytotec oraalisesti, klo 9 puolikas, klo 13 puolikas, klo 17 puolikas. Klo 19 saliin, täysin auki klo 23, lapsi syntyi klo 24. Ponnistusvaiheessa oksitosiinitippa. Epiduraali klo 21, vaikutti n. 45 min. Ilokaasu käytössä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
eli miten teillä käynnistettiin? cytotecilla, tipalla vai kalvojen puhkaisulla? kuinka nopeasti lähti käyntiin ja kuinka nopeasti vauva sitten syntyi?

miten kestit supistukset? tarvitsitko kivunlievitystä? itse olen toivonut välttäväni epiduraalin, mutta nyt sekin mahdollisuus sitten heikkenee.. :( kun eikös käynnistetty synnytys saata olla kipeämpi kuin normaali?

itsellä nyt rv41 täynnä ja ensi viikolla käynnistys edessä jos vauva ei sitä ennen keksi itse syntyä :)
Cytotecilla, lähdin ihan nollatilanteesta, 36+3 aamulla aloitettiin ja 36+4 illalla/yöllä hätäsektiolla ulos.

En kestänyt supistuksia, tulivat niin tiheään kokoajan ja olivat todella kipeitä.
Kaurapussista ei ollut mitään hyötyä, Petidin auttoi nukkumaan välillä mutta ei tehnyt kivuille mitään, epiduraalikaan ei vaikuttanut mitenkään.
 
Tableteilla käynnistettiin. Keskiviikkona aamupäivällä sain ensimmäisen tabletin ja synnytys käynnistyi torstaina iltapäivällä. Supistukset oli tosi rajuja ja käytännössä niillä ei ollut väliä ollenkaan, olin puolitajuton sen kivun takia :| Mitenkään nopeasti ei synnytys kuitenkaan edennyt, vaikka supistukset rajuja olivatkin. Otinkin sitten epiduraalin, koska arvelin etten ponnistamaan kykene jos en saa levätä. Loppujen lopuksi lapsi sitten syntyi kiireisellä sektiolla yöllä vähän yhden jälkeen, kun napanuora oli miten sattuu ja lapsella hapenpuute siitä syystä.
 
storm
En nyt vastaa ihan siihen mitä kysyttiin mutta minulla oli 41+4 ja käynnistys seur. aamuna niin kolmelta yöllä alko syntyyn. Muutkin sanoneet että vauva tullut juuri kun olisi käynnitys että voihan se olla että tuleekin vielä sieltä :)
 
nuorimmasta laitettiin tippa.Tipan laitosta meni 23 minuuttia ja poika oli sylissä,47 minuuttia ongittiin istukkaa :LOL: Tuosta 23 minuutista varmaan kymmenen meni kävellessä keinutuolista metrin matka sänkyyn,nuo supistukset otti heti niin kipeetä että hyvä kun tajussaan pysyi,ei ehditty mitään helpotusta antamaan.kok.kesti tunti 10 min viikot 38+1
keskimmäinen päätti syntyä ihan itelläs käynnistystä edeltävänä yönä,kesto 3,5 tuntia,vikkoja 41+5
ekasta yritettiin vaikka ja miten käynnistää,tabletteja ja tippaa,vasta kalvojen puhkasi pisti hommaan vauhtia mutta olin jo niin loppu kahden päivän rääkistä että lastenhoitaja hyppi mun mahani päällä et sai pojan ulos kun ei jaksanu lopussa enää ponnistaa.viikkoja 40+6, kesto 7 tuntia
 
juu
Cytotecilla kahtena päivänä, tipalla yhtenä, sit välipäivä. Kolmannella cytotec kerralla lähti käyntiin, synnytys helppo ja nopsa (reilu 5h). Viikkoja 38+. Kohdunsuun tilanne oli hyvä (4cm auki) käynnistyksen mennessä.
 
Soiku
Eka syntyi ihan itsekseen, mutta toka käynnistettiin ison koon vuoksi.

Pari kertaa sain kielen alle Cytotecin, niillä ei mitään vaikutusta. Yön aikana aukesin ilman mitään tuntemuksia 4 senttiin, aamulla kärrättiin synnytyssaliin. Tai siis itse kävelin. Olin tipassa jokusen tunnin, mutta niillä ei tullut oikeastaan minkäänlaisia supistuksia. Lääkäri olisi halunnut puhkaista kalvot, mutten antanut, kun olo ei ollut tipan vertaa synnyttävä ja mä pelkään sektiota yli kaiken. Pyysin päästä vuorokaudeksi kotilomalle ja pääsinkin. Kotona tuli supistuksia ihan spontaanisti koko päivän, seuraavana aamuna takaisin synnärille. Siellä kalvot puhkaistiin klo 10 ja kolme tuntia myöhemmin oli poika maailmassa.
 
Aranel (ei kirj.)
Mulla annettiin noin klo. 14.25 eka cytotec ja toinen klo. 18. Olin silloin osastolla. Sitten 2 aikaan yöllä kivut alko oleen sitä luokkaa, että halusin synnytys saliin. Siellä ei mitään edistystä tipasta huolimatta, kunnes sain epiduraalin ja kalvot puhkaistiin klo. 10. Kunnon supistukset alko 12.00 (aukes 15min 3cm --> 10cm) ja poitsu oli maailmassa klo.13.15 Synnytyksen kesto yhteensä 21h 35min. Mulla lähdettiin kännistämään epäkypsästä tilanteesta rv 37+6 hepatoosin takia.

Se on todella yksilöllistä kauan kestää. Joillakin menee monia, monia päiviä ja toisilla vain muutama tunti, jos sitäkään. TSEMPPIÄ SYNNYTYKSEEN! :)
 

Yhteistyössä