Käynnistys kalvojen puhkaisulla, kokemuksia?

Hei!
Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia kynnistyksestä kun se tehdään kalvot puhkaisemalla.
Miten on synnytys lähtenyt siitä käyntiin, millaisia supistukset ovat olleet ja kuinka pitkä synnytys on ollut?

Mulla olisi edessä tämä huomenna joten vähän jännittää.
Toiveissa tietysti se että lähtisi vielä itekseen, onhan tässä vajaa vuorokausi vielä aikaa.

Kohdunsuun tilanne oli eilen semmoinen että 3-4cm auki, mutta kanavaa vielä n.3cm jäljellä. Pehmeät paikat ja kyseessä neljäs synnytys.
 
Minulla on kahta synnytystä "vauhditettu" lapsivesien puhkaisulla. Ensimmäisessä ja kolmannessa synnytyksessa kalvot puhkaistiin pysähtyneen synnytyksen vuoksi (molemmissa n.4cm kohdunsuu auki). Ei ollut mitään vaikutusta ja jouduttiin laittaa oksitosiinitippa.

Toisen synnytyksen kohdalla ei ollut mitään merkkejä synnytyksestä. Lapsivedet menivät itsestään kerralla hulahtamalla ja saman tien alkoi ihan kauhea supistus hel****i, synnytyskin eteni tosi nopeaa.

Ei varsinainen vastaus kysymykseesi, mutta vähän suuntaa antava. Eli voi hyvinkin alkaa supparit tosi kipeinä tai sitten ei mitään. :)

Tsemppiä kuitenkin koetukseen! :)
 
Mulla on kyllä aikaisemmissa synnytyksen aikana kalvot puhkaistu, vaikka synnytys ei ole pysähtynyt tai hidastunut, sen operaation jälkeen supistukset on kyllä voimistuneet expotentiaalisesti

Mietin tosiaan vaan sitä voiko näitä kahta puhkaisutapaa/ajankohtaa mitenkään verrata toisiinsa.
 
Mulla 3 viimisintä käynnistetty pelkästään puhkomalla kalvot.synnytykset alkaneet n30min-2h tästä.Supistukset olleet alkuun lieviä ja vasta ihan lopussa,muutamat viim tehneet tosiaan kipeää.Vauvat syntyivät 55min,1h ja 2h supistusten alkamisesta :D Eli nopeaa ohi!
En voi sanoa että olisi mitään eroa itsestään käynnistyneeseen(3 ekaa lähti itsellään)mutta tipalla käynnistetty(neljäs lapsi) oli hurja kokemus.Supparit tuli käynnistyttyään täydellä teholla alusta loppuun ja tiheästi....
 
Mulla käynnistys sujui kuin sujuikin hyvin.
8:45 puhkaistiin kalvot ja supistukset alkoi vartissa.
12:30 vauva (4050g ja 51cm) syntyi.

Kokonaisuudessaan synnytyksen kesto 3t40min.

Eikä tuntunut mitenkään liian rajulta, kun sitäkin oli kuullut, tosin lääkkeellisen käynnistyksen yhteydessä.
Nyt ei tarvittu edes oksitosiinia missään vaiheessa synnytystä.
 
Mulla kalvot puhkaistiin kun olin auki jotain 2cm. Ja sitten onkin aika mustaa... ihan hirveät kivut. lapsi syntyi 1,5h puhkaisusta. Jos olen joskus tilanteessa että edes harkitaan kalvojen puhkaisua vaadin ensiksi anestesialääkäriä laittamaan jonkun tosi kovan puudutteen.
 

Yhteistyössä