Käynnistys edessä RV 37+, mitä odotettavissa?

[QUOTE="vieras";28540485]Kai sulla on mitattu kohdun paksuus??? Jo yhdestä sektiosta voi kohtu ohentua arven ympäriltä niin ohueksi, että on vaarassa revetä supistusten voimasta tai viimeistään ponnistusvaiheessa. Ja se on hyvin hyvin vakava asia. Eli on tsekattu, että kohtu on kunnossa ja tarpeeksi paksu?? Muuten en ikinä suostuis käynnistykseen.[/QUOTE]

Eipä oo muuten tuota tutkittu, tai ei ainakaan mun korviin ole kantautunut. Täytyypä ottaa puheeksi kun meen sairaalaan ensi viikolla. Ei ole tullut tuollainen mieleenkään.
Kiitos vinkistä! :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mööh;28542441:
Eipä oo muuten tuota tutkittu, tai ei ainakaan mun korviin ole kantautunut. Täytyypä ottaa puheeksi kun meen sairaalaan ensi viikolla. Ei ole tullut tuollainen mieleenkään.
Kiitos vinkistä! :)
Joo, enpä ollut minäkään ennen kuullut, kunnes makasin maha auki sektiossa ja leikkaava lääkäri säikähti kohdun ohuutta ja sitä, että alkuperäinen suunnitelma oli mennä käynnistykseen / alatiesynnytykseen, vaikka alla yksi sektio eikä kohdun paksuutta ollut kukaan tarkistanut. En edes tiennyt, että sitä voi mitata.....Olisi kohtu voinut oikeasti revetä.....pelottavaa.
 
[QUOTE="vieras";28543209]Tuleppas ap sitten kertomaan, että mikä sun kohdun paksuus oli!![/QUOTE]

Minäpä palaan asiaan, kun olen tuosta urakasta jotenkin selvinnyt. On lopullinen tapa sitten mikä hyvänsä. Käynti on tosiaan vasta ensi viikon lopulla. Hyvää aikaa kerätä kevyttä jännitystä itelleen tässä vielä. :)
 
Lettuperkele harmaana
Mulla aloitettiin käynnistys viikoin 42+1. Torstaiaamuna menin sisälle ja Cytotecit aloitettiin. Sain useamman murusen päivän aikana, ei vaikutusta. Perjantaina jatkettiin samalla kaavalla; rampattiin ylös alas Kättärin portaita ja lisättiin Cytoteceja. Ei vaikutusta. Lauantaiaamuna lääkäri sanoi että nyt loppuu odottelu. Pääsin saliin yhdeltätoista, tasan kaksitoista merkattiin ensimmäinen supistus - oksitosiinitipalla vasta lähti liikkeelle.

En ollut laisinkaan auki, paikat ei edes pehmeät. Täysin epäkypsä siis. Neljä tuntia kärvistelin supistuksia ja oksitosiinia tippui tiheämmin tunti tunnilta. Neljältä puhkaistiin kalvot ja sitten alkoikin sattua kunnolla. Oksitosiinia lisättiin ja neljästä iltaseitsemään makasin sängyssä puolitajuttomana, sillä supparit kesti puolitoista minuuttia ja tulivat niin, että jäi minuutti aikaa hengittää välissä. Seitsemältä sain epiduraalin, silloin auki juuri ja juuri kolme senttiä.

Kivut lähti ja avautuminen alkoi. Sain toisen annoksen puudutetta yhdeksän aikoihin ja ennen kymmentä sanoin että alkaa ponnistuttamaan. Olin auki kymmenen senttiä ja pääsin ponnistamaan epiduraalin alla. Episiotomia tehtiin omasta pyynnöstä, ja hyvä niin, sillä lapsen päänympärys 38 cm, ja se kyllä tuntui mukavasti. Itse ponnistuspoltot ei sattuneet juuri yhtään.

Synnytyksen kestoksi merkattiin 10 h 49 min. Lopulta kun käynnistyi oksitosiinilla, oli suht nopea, helppo ja mukava synnytys. Mulla oli todella hauskaa synnärissä kolmesti vaihtuvan henkilökunnan ja miehen kanssa.
 
rv 29+1
Mulla käynnistettiin 39+3 ja vaikka paikat oli täysin epäkypsät käynnisty heti. Vaikkakin jouduin kuitenki sektioon 20h supistelujen jälkeen kun vauva olikin liian iso syntymään. Toivon kyllä tosiaan, että nyt käynnistetään aiemmin kun tämä vauva on ollu ultrissa vielä isompi ku edellinen..

Pitääpä itekki ottaa neuvolla puheeksi, oisko syytä tutkia kohdun paksuus.
 
[QUOTE="vieras";28543209]Tuleppas ap sitten kertomaan, että mikä sun kohdun paksuus oli!![/QUOTE]

Eilen tuli kätyä tuolla, tutki sitä arven kestävyyttä ja sanoi, että pitäisi ihan kunnossa olla. Ei mistään mitoista sanonut, mutta pitäisi kestää.
Ainut, että pieni otti ja käänty perätilaan (eikä yrityksistä huolimatta saatu käännettyä takaisin), joten ei sitten käynnistettykkään. Ensi viikolla uusi yritys, ja sitten sektio edessä, jos ei halua olla vieläkään yhteistyökykyinen. Olishan tuo jo joutanut alkaa syntymään... :)
 

Yhteistyössä