Keskiviikkona Cytotecia suun kautta kahdesti. Teki supistuksia, mutta mitään ei tapahtunut kohdunsuulla. Yön aikana aukenin ilman supistuksia "itsekseni" kahdelle sormelle ja kohdunkaulakanava hävisi.
Torstaiaamuna saliin vaikkei olo ollut yhtään synnyttävä, mutta kun lääkärin mukaan paikat olivat yön aikana kypsyneet tarpeeksi. Kuuden tunnin oksitosiinitiputus sai aikaan vain korkeintaan kipakoita supistuksia, mitään muuta ei tapahtunut. En suostunut kalvojen puhkaisuun, koska olin jo väsynyt ja koko tilanne tuntui aivan utopistiselta, mulla ei ollut yhtään synnyttävä olo.
Perjantaina kävin kotilomalla, supisteli ihan koko päivän omatoimisesti, mutta lähtöä miettiessä supparit loppuivat kokonaan.
Lauantaiaamuna takaisin osastolle ja heti kohta saliin. Kalvojen puhkaisu teki heti tosi kipeitä supistuksia. Synnytys kesti muutaman minuutin päälle kaksi tuntia. Olin tosi tosi tosi kipeä, mutta onneksi ei tarvinnut kärvistellä kauempaa.
Niin ja käynnisteltiin, kun ultra povasi isokokoista vauvaa. Ja olihan se, 4200g ja jos olisi saanut vielä pari viikkoa kasvaa..