käynnistetyt synnytykset

  • Viestiketjun aloittaja erilaisia
  • Ensimmäinen viesti
erilaisia
Moi!
Kyselen tässä teiltä kenellä on synnytys käynnistetty syystä tai toisesta. Oletteko huomanneet eroa spontaanisti käynnistyneeseen?
Joskus on joku kertonut, että olisi ollut tuskallisempi kokemus käynnistetty. Jos paikatkaan ei ole olleet kypsät...
 
Mulla esikoinen käynnistetty ja nuorempi lähti itesekseen tulemaan. Käynnistetty synnytys oli tuskallisempi, supistukset tulivat peräjälkeen, ilman hengähdystaukoja. Tosin onhan "tavallisissakin" synnytyksissä eroja ja oishan toi tilanne voinu olla toisinkipäin.
 
hei! minulla kolmas lapsi syntyi ilman käynnistystä ja oli paljon helpompi ku kaks ekaa jotka käynnistettiin"aivan kauheat kivut"!mutta toki se on henkilökohtaista ja aina riippuumonesta tekijästä! :hug: :wave: :heart:
 
tää vieras
Mulla eka synty itekseen ja toka käynnistettiin. Ei varsinaisesti ollu eroa, mut tietysti ku käynnistys tapahtu kalvojen puhkasulla (paikat oli vähän auki), ni kipeät supistukset alko heti rysäyksellä. Eli ei pikkuhiljaa kipeentyny niinku ekalla teki...
 
tämä kolmas käynnistettiin tipalla, ja supistukset oliat todella rajuja... mutta reilu kolme tuntia siihen koko touhuun sitten vaan menikin
"luomusuppareihin" verrattuna kyllä nämä olivat todella voimakkaita
 
Minulla käynnistettiin ensimmäinen ja synnytys oli todella nopea. Supistuksia tuli vain pienellä hengähdystauolla. Kuitenkaan en kokenut synnytystä vaikeana vaan ihan positiivisin mielin lähden toistakin synnyttämään! =)

Olen kuullut niiltä, joilla on ollut pitkiä ja lyhyitä synnytyksiä, että pitempi kaava on jotenkin helpompi kun supistusten välissä on pidempi hengähdystauko.

Synnytys saattaa silti olla tosi räväkkä vaikka käynnistyy luonnollisesti, joten ei käynnistämistä kannata etukäteen hirvitellä. Kipukokemukset ovat niin yksilöllisiä.
 
äitykkä82
2 ekaa synnytystä alkanut supistuksilla
eka synnytys kamalaakin kamalempi kesto 23h45min
toinen meni nopeasti ja ja melko kivuttomasti 2h30min

kolmas käynnistettiin rv 38+1 tipalla supistukset todella rajuja tuli 1-3min välein. mutta kun spinaalin sain niin voi sitä autuutta ei mitään kipua.
synnytyken kestoksi merkattiin 1h55min
 
Toinen ja kolmas synnytys käynnistetty. Toisen käynnistäminen kesti 2 päivää rv38+4 ja kesti 6h. Meni ihan kivasti, sain epiduraalin heti, kun siltä alkoi tuntumaan.
Kolmatta käynnistettiin 3 päivää rv37+2. Ensin lääkkeillä, sitten puhkaistiin kalvot ja tippaan. Supistukset alkoivat lopulta yhtäkkiä ja aika nopeasti muuttuivat kipeiksi. Kun pyysin epiduraalia, en kerennyt enää saamaan, koska synnytys eteni niin nopeasti. Oli kamala kokemus. Synnytys kesti 2h. En osaa verrata luomusynnytykseen, koska siitä ei kokemusta ole(ilman epiduraalia).
 
Tuimis
Mulla meni kaikenkaikkiaan ihan hyvin tämä ensimmäinen ja tähän mennessä ainoa käynnistetty synnytys.

Käynnistettiin rv 41+6 yliaikaisuuden vuoksi. Aamulla alettiin käynnistämään ja supparit oli säännöllisiä jo kolmen aikaan iltapäivällä. Kaikkiaan synnytys kesti reilut 9 tuntia (siis ekoista säännöllisistä supistuksista laskettuna). Kalvot puhkaistiin ja sain paraservikaalipuudutteen, koska muuta ei ehditty antaa, kun kohdunsuu aukesi niin nopsaan vesiammeessa uiskennellessa. Ponnistusvaihe kesti vajaan tunnin ja oli aika rankka, mutta eipä tarvinnut välilihaakaan leikata, muutama tikki tuli pikkurepeämään. Kaikenkaikkiaan hyvät muistot jäi ja positiivisella mielellä lähden uudelleenkin synnyttämään, jos sellainen mahdollisuus vielä tarjoutuu :D
 
bigfoot
Kolme käynnistettyä ja yksi luomu.Käynnistetyt paljon kivuliaampia, tauottomia ja väsyttävämpiä.Luomu suppareiden välillä kerkee "levätä" = vetää henkee välillä.
 
Mulla yritettiin käynnistää raskaushepatoosin takia rv 36+4. Käynnistykseen käytettin sekä tabletteja että tippaa suoneen. Neljä päivää kestin sitä käynnistystä ja niitä kamalia suppareita, mutta mitään ei tapahtunut kohdun suulla. Sitten en enää kestänyt vaan vaadin sektion. (oon vissiin ihan kamala joidenkin mielestä tuon sektion vaatimiseni takia...)

Joopa joo, jos mahdollista, en halua enää koskaan noilla viikoilla ainakaan käynnistystä. Toinen asia sitten jos raskaus meinaa mennä yli..

Tuli varmaan kirjoitettua vähän asian vierestä, kun ei mulla oo mitään vertailukohtaa tavalliseen synnytykseen, mutta....
 

Yhteistyössä