käynnistetty synnytys = abortti??

  • Viestiketjun aloittaja Vieras nainen tuli taloon
  • Ensimmäinen viesti
No en oo kyllä koskaan kuulukkan moista väitettä!
Meillä noi 9 ja 2 vuotiaat olis varmaan vielläkin mahassa, jos ei olis synnytyksiä käynnistetty, vai sittenkö sen saa käynnistää, kun vauva on jo kuollu?
Mulla tuli lapsivedet, mutta ei einuttakaan supistusta ja parin vuorokauden odottelun jälkeen käynnistettiin.
 
Mullakin on sit kolme abortoitua lasta, lähtivät tunti sitten kouluun... =) Ja jotenkin on sellanen tunne, että aborttiin se päättyy tää neljäskin,mitenköhän voin elää asian kanssa. Lapset on yllättävän tasapainoisia siihen nähden et oon käsittämättömät traumat heille aiheittanut (mun vikahan se on, ellei mun elimistö saa synnytystä käyntiin ilman apuja...kysyt vaikka siltä työkaveriltas, niin se luultavasti sanoo, et se on sen merkki, ettei lapsia pidä saada ensinkään!!!)heti syntymässään :D
 
Fleur de la Cour
Niin no joo, logiikkansa tuossakin, käynnistetty synnytys olis siis keskeytetty raskaus.. No joo, filosofiassahan voi nimenomaan pilkkua viilailla ja jopa kyseenalaistaa koko pilkku, mutta mitäs sitten.. Lapsen saattaminen maailmaan millä tahansa keinolla on lapsen syntymistä eikä millään kaverin ajatuksilla ole tuon taivaallisen väliä.
 
vieras
ai luoja. mistä ihmeestä näitä fiksuja sikiää?? joskushan joku väitti että alle 160cm eivät missään tapauksessa voi synnyttää alakautta ja mitäs muita näitä fiksuja juttuja täällä ollut. voi elämä.
 
Nalletar
Mulla käynnistettiin raskausmyrkytys vuoksi myös synnytys. Mun kohdallani se ei ollut hyvä idea ja meinasi käydä huonosti (leikattiin sitten), että liittyyhän siihen käynnistykseen toki riskinsä normaali synnytykseen verrattuna. Mutta ei siitä aina mitään haittoja ole ja eipä tuo mitenkään aborttiin liity. Moraalitonta olisi olla asiaan puuttumatta, jos vauvalla hätä on. Eihän noita käynnistyksiäkään turhaan tehdä.
 
vieras
Abortin tarkoitus on tappaa sikiö.
Synnytyksen käynnistämisen tarkoitus on saada elävä terve lapsi ulos kohdusta ja varjella äitikin just esim. raskausmyrkytykseltä tai välttää ison koon takia sektio.
Kaverisi perusteilla käynnistys on kuitenkin paljon lempeämpi synnytyskeino lapselle kuin sektio.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mulla käynnistettiin raskausmyrkytys vuoksi myös synnytys. Mun kohdallani se ei ollut hyvä idea ja meinasi käydä huonosti (leikattiin sitten), että liittyyhän siihen käynnistykseen toki riskinsä normaali synnytykseen verrattuna. Mutta ei siitä aina mitään haittoja ole ja eipä tuo mitenkään aborttiin liity. Moraalitonta olisi olla asiaan puuttumatta, jos vauvalla hätä on. Eihän noita käynnistyksiäkään turhaan tehdä.


Mutta kukaanhan ei voi tietää, olisiko leikkaukseen päädytty siinäkin tapauksessa, vaikka synnytys olisi itsestään käynnistynyt....
 

Yhteistyössä