Käynnistetäänkö Taysissä myös viikonloppuisin?

Hei! Olen nyt viikoilla 41+2 ja perjantaina on yliaikaiskontrolli. Tänään kaikki vauvalla hyvin ja sanoivat että menee varmaan ens viikolle käynnistys.Näillä näkymin ei itse lähde syntymään kun kanavaa vielä jäljellä ja ulkosuu sormelle auki.

Esikoisen hoidon kannalta vaan ajattelin että olis kiva tietää vähän etukäteen, kun viikonloppuna olis hoidon kannalta helpompi tuo käynnistys.
 
100% varma en ole, mutta käsittääkseni ei käynnistetä. Mulla meni viime raskaus "yliajalle" ja silllon sain kontrolliajan vasta 42+0. Kun soittelin niin sanoivat et ma on parempi päivä, kun vkonloppuna ei kuitenkaan mitään tehdä, korkeintaan osastolle otetaan makaamaan.
 
Itsellä käynnistetty TAYS;issa kaksi kertaa ja olen siinä käsityksessä että viikonloppuna ei aleta käynnistämään muutakun hätätapauksissa, mutta jos saat käynnistyksen jo perjantaille niin käynnistysyrityksiä jatketaan kunnes pienokainen syntyy.
Oli viikonloppu tai ei.
 
minulla käynnistettiin TAYSissa perjantaina, olin yliaikaiskontrollissa 41+3. Pääsin silloin opetuspotilaaksi ja erikoislääkärille, joka sanoi että joku toinen olisi saattanut lykätä käynnistystä viikonlopun yli. Hyvä että käynnistettiin, sillä lapsivesi oli lopulta vihreää ja vauvalla tulehdusarvot koholla. Virallinen käynnistyksen syy oli vähäinen lapsivesi, vauvalla oli myös aika korkeat sykkeet.
 

Yhteistyössä