Vieras
Kuinka usein, mitä tekee, kuinka kauan viipyy?
Meillä parin viikon välein pari tuntia kerrallaan hoitaa lapsia.
Ei kai nykyään enää edes ole kodinhoitajia,on vain perhetyöntekijöitä ja joka paikassa ne ei hoida lapsia.Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:Täh? siis perhetyöntekijä hoitaa lapsia? Mä luulin, et ne on ne kodinhoitajat.
ok. Täällä meilläpäin on vielä kodinhoitajia. Niitä näkyy kerhoissakin lasten kanssa. =)Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Ei kai nykyään enää edes ole kodinhoitajia,on vain perhetyöntekijöitä ja joka paikassa ne ei hoida lapsia.Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:Täh? siis perhetyöntekijä hoitaa lapsia? Mä luulin, et ne on ne kodinhoitajat.
Me saatiin mun mielenterveysongelmien takia.
Kaks kertaa viikossa käy, pari tuntia viipyyvätAlkuperäinen kirjoittaja Vieras:Kuinka usein, mitä tekee, kuinka kauan viipyy?
Höh. Onko niistä sitten apua sun mielestä? :/Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Kaks kertaa viikossa käy, pari tuntia viipyyvätAlkuperäinen kirjoittaja Vieras:Kuinka usein, mitä tekee, kuinka kauan viipyy?
Niitä on aina kaks täällä
Eivät oikeastaan tee mitään täällä, jututtaavat minua, joskus harvoin toinen niistä tekee pojan kanssa esim. palapeliä :/
Meilläkin ukko on töissä su-illasta pe-iltaan ja mulle tarjottiin perhetyöntekijää mun avuksi... En tosin ottanut, kun hyvin olen pärjäillyt. Nyt vaan himoitsen vielä yhtä lasta niin sit en ehkä kolmen kaa enää jaksa... Mut se on sit vaan sillä ehdolla, että mies ottaa työn täältä lähempää.Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:Millä perusteilla saa perhetyöntekijän? Olen joskus sitä miettinyt mutta en ole kuitenkaan tehnyt asian eteen mitään. Välillä on viikot niin raskaita ku ukko on poissa ma-aamusta pe-iltaan.
Ei todellakaan ole:/Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Höh. Onko niistä sitten apua sun mielestä? :/Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Kaks kertaa viikossa käy, pari tuntia viipyyvätAlkuperäinen kirjoittaja Vieras:Kuinka usein, mitä tekee, kuinka kauan viipyy?
Niitä on aina kaks täällä
Eivät oikeastaan tee mitään täällä, jututtaavat minua, joskus harvoin toinen niistä tekee pojan kanssa esim. palapeliä :/
miks sit tehdä lapsia lisää jos ei tule niiden kanssa itse pärjäämään?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meilläkin ukko on töissä su-illasta pe-iltaan ja mulle tarjottiin perhetyöntekijää mun avuksi... En tosin ottanut, kun hyvin olen pärjäillyt. Nyt vaan himoitsen vielä yhtä lasta niin sit en ehkä kolmen kaa enää jaksa... Mut se on sit vaan sillä ehdolla, että mies ottaa työn täältä lähempää.Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:Millä perusteilla saa perhetyöntekijän? Olen joskus sitä miettinyt mutta en ole kuitenkaan tehnyt asian eteen mitään. Välillä on viikot niin raskaita ku ukko on poissa ma-aamusta pe-iltaan.
Mulle tuli burnout, olin juuri eronnut miehestäni, nuorin lapseni oli silloin 7kk joka sitten sairasti monta tulehdusta per kuukausi,oli hyvin rankkaa olla kahden lapsen kanssa joista toista joutu tyyliin joka päivä viemään lääkäriin tai vaan hengittää spiraa, tapeltiin exän kanssa, tappelin ex anopin kanssa... menin totaalisen lukkoon, ainoa mitä pystyin tekemään oli lasten hoito mutta kaikki muut laiminlöin. Lähdin itse sitä apua hakemaan ja sitä sitten sainAlkuperäinen kirjoittaja Avemaria:Millä perusteilla saa perhetyöntekijän? Olen joskus sitä miettinyt mutta en ole kuitenkaan tehnyt asian eteen mitään. Välillä on viikot niin raskaita ku ukko on poissa ma-aamusta pe-iltaan.
No enkös mä just sanonut, että teen vasta sit jos mies ottaa työn täältä lähempää???Alkuperäinen kirjoittaja v:miks sit tehdä lapsia lisää jos ei tule niiden kanssa itse pärjäämään?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meilläkin ukko on töissä su-illasta pe-iltaan ja mulle tarjottiin perhetyöntekijää mun avuksi... En tosin ottanut, kun hyvin olen pärjäillyt. Nyt vaan himoitsen vielä yhtä lasta niin sit en ehkä kolmen kaa enää jaksa... Mut se on sit vaan sillä ehdolla, että mies ottaa työn täältä lähempää.Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:Millä perusteilla saa perhetyöntekijän? Olen joskus sitä miettinyt mutta en ole kuitenkaan tehnyt asian eteen mitään. Välillä on viikot niin raskaita ku ukko on poissa ma-aamusta pe-iltaan.
Mulle ei periaatteessa annettu edes vaihtoehtoja, kun on noita mielenterveysonkelmia :/Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:Millä perusteilla saa perhetyöntekijän? Olen joskus sitä miettinyt mutta en ole kuitenkaan tehnyt asian eteen mitään. Välillä on viikot niin raskaita ku ukko on poissa ma-aamusta pe-iltaan.
Eipä tuota miehen työtilannetta tiennyt silloin ku lapsia tehtiin... Että aina ei voi asioita suunnitella etukäteen.Alkuperäinen kirjoittaja v:miks sit tehdä lapsia lisää jos ei tule niiden kanssa itse pärjäämään?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meilläkin ukko on töissä su-illasta pe-iltaan ja mulle tarjottiin perhetyöntekijää mun avuksi... En tosin ottanut, kun hyvin olen pärjäillyt. Nyt vaan himoitsen vielä yhtä lasta niin sit en ehkä kolmen kaa enää jaksa... Mut se on sit vaan sillä ehdolla, että mies ottaa työn täältä lähempää.Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:Millä perusteilla saa perhetyöntekijän? Olen joskus sitä miettinyt mutta en ole kuitenkaan tehnyt asian eteen mitään. Välillä on viikot niin raskaita ku ukko on poissa ma-aamusta pe-iltaan.
Mistä tuota voi kysyä?Alkuperäinen kirjoittaja juuu:Asiakkaalla on oikeus saada nähtäväkseen perhetyön asiakkaasta kirjaamat paperit.
Eivät kaikki perhetyöntekijät oo lastensuojelun alaisuudessa pelkästään.Alkuperäinen kirjoittaja juuu:Perhetyöntekijät ovat lastensuojelun alaisuudessa, eli kyseessä on lastensuojelun avohuollon tukitoimi perheelle. Ihan hyvä, jos heistä apua on ja tarvetta on.
Perhetyöllä pitää olla selkeä SYY miksi perheeseen tullaa ja miksi siellä käydään. Syy on oltava konkreettinen, todennettava. Se EI saa olla mikään epämääräinen ympäripyöreä: tuetaan vanhemmuutta.
Vaan pitää eritellä, miksi ja millä tavalla tuetaan. Perhetyöllä on oltava myös tavoite. Mihin tähdätään. Ja sitten se, millä keinoin, millä tavalla. Esim. keskustelukäynnit, tai sitten se lastenhoito, jolloin äiti saa vähän omaa aikaa.
Jos kokee, ettei perhetyöstä ole ollut mitään apua eikä mitään hyötyä, toivottavasti siitä sitten myös pääsee eroon. Eli etteivät millään huostaanotolla uhkaa että lapsi otetaan huostaan jos et halua tätä palvelua jatkossakin. Näinkin voi käydä.
Asiakkaalla on oikeus saada nähtäväkseen perhetyön asiakkaasta kirjaamat paperit.
Itse olen yksityisellä puolella perhetyöntekijänä ja meillä on käytössä perhetyönsuunnitelma joka säilytetään kunkin perheen kotona, eli vanhemmat voi koska tahansa lukea sen. Lisäksi jokaisen neuvottelun yhteenveto menee myös perheelle.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Mistä tuota voi kysyä?Alkuperäinen kirjoittaja juuu:Asiakkaalla on oikeus saada nähtäväkseen perhetyön asiakkaasta kirjaamat paperit.
Ei meillä ole sossuja mukana tässä. Eikä ole tehty mitään suunnitelmaa. Täti vaan käy silloin kun mulla asioita ja sitten taas lähtee pois. Ei ainakaan tietääksemme olla missään lastensuojelun alaisina..Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:Itse olen yksityisellä puolella perhetyöntekijänä ja meillä on käytössä perhetyönsuunnitelma joka säilytetään kunkin perheen kotona, eli vanhemmat voi koska tahansa lukea sen. Lisäksi jokaisen neuvottelun yhteenveto menee myös perheelle.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Mistä tuota voi kysyä?Alkuperäinen kirjoittaja juuu:Asiakkaalla on oikeus saada nähtäväkseen perhetyön asiakkaasta kirjaamat paperit.
Kunnallisen puolen suunnitelman saa varmaankin omalta sossultaan luettavaksi.