Kylläpäs tempun teit, yrität linkittää toisten ihmisten mielipiteitä hyvin henkilökohtaisesta asiasta ja et edes ymmärrä, että tuonne forumille pääsy vaatii rekisteröitymisen eikä pelkkä linkin klikkaus onnistu.. Tiesitkö, että tää sun tempaus on myös tuon toisen palstan jäsenien tiedossa?
Jokaisella on oikeus omaan elämäänsä ja mielipiteisiinsä. Jos et halua lapsia, niin ei niitä ole pakko tehdä eikä ulkopuolisten kommenteista ja kyselyistä kannata välittää. Nykyisin yhteiskunnassa ainoa oikea tapa elää elämäänsä tuntuu olevan kouluttautua, avioitua, ostaa omistusasunto ja hankkia lapsia. Mitäpä jos kaikki eivät näin halua tehdä? Ei se tee heistä yhtään huonompia ihmisiä vaikka valitsevatkin toisin. Mielestäni nimenomaan hienoa, että sen uskaltavat rohkeasti tunnustaa itselleen sekä muille, koska helppo tie se ei tule olemaan. Uskotko, että joku oikeasti vapaaehtoisesti haluaa vaikeuttaa elämäänsä valitsemalla sen vähemmän kuljetun ja mutkikkaamman tien? Uskotko, että homo haluaa syntyä homoksi tietäen, että saa koko elämänsä tulla aina ulos kaapista joka kerta, kun tapaa uuden tuttavuuden? Ja se, että olet rehellinen itsellesi, on mun mielestä yksi elämän suurimpia oppeja. Sen parempaa neuvoa ei voi antaa.
Itse olin uuri astumassa avioon ja yhteisenä unelmana oli hankkia myös lapsia melko pian. Toisin kävi, sillä joskus unelmat sortuu ja elämä ei aina mene niin kuin suunnittelet. Nyt tällä hetkellä en tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ehkä en koskaan tule saamaan lapsia, mutta haluan uskoa, että elämäni tulee olemaan silti merkityksellistä. Eihän se nyt varsinaisesti motivoi jaksamaan jos ajattelen, että mahdollisuuteni tulla äidiksi oli ja meni ja nyt elämälläni ei oikeastaan olekaan mitään tarkoitusta. Elämä voi olla muutakin kuin vanhemmuutta ja perheonnea. Sen tulisikin olla merkityksellistä juuri sellaisena kuin sen itse haluaa elää. Tällainen tiettyyn muottiin tunkeminen on minun mielestä pikkusieluisuutta ja ennakkoluuloisuutta.
Maailmassa on niin paljon epäkohtia, että mun mielestä voisi kohdistaa tän kauhistelun ja osoittavan sormen jonnekin muualle, missä oikeasti tarvitaan apua. Tämä ei ole niin iso juttu.
Mutta sä teit tästä yhdellä typerällä postauksella isomman asian, mitä se onkaan. Tosi aliarvoinen teko.