Käykääpä lukemassa tuolta -->

• Viestiketjun aloittaja ARGH
  • Ensimmäinen viesti
Kaikki ei tykkää lapsista eikä niitä halua. Ja heillä on siihen täysi oikeus. Kyllä itsekkin vielä 25 vuotiaana olin aika epäileväinen asian suhteen..
Äärimmäisen typerää ja lapsellista mollata muita moisen asian takia.

"Tämä on avautumis- ja tuuletusketju kaikille lapsettomille. Tänne ei toivota lapsellisten kommentteja, vaan ne tullaan poistamaan. Lapsiperheiden tai äitien haukkumista tai solvaamista ei myöskään tulla sallimaan. Keskustelun tason on pysyttävä asiallisena, mikä sitten on asiallista ja asiatonta, sitä en tässä ala erittelemään. Täällä kaikki aikuiset ihmiset ovat vastuussa omista kirjoitteluistaan."

Huom. paino sanalla avautumisketju :) ihan sama mikä aihe,mutta mun mielestä yhtälailla netissä saa avautua jos joku ottaa päähän, samanlailla ku kavereillekkin avaudutaan kun joku asia ketuttaa:) Miksei lapsettomat saisi avautua ja kirjoittaa tuntojaan saman henkisten kanssa? Onhan siellä karrikoituakin tekstiä, mutta siks sitä sanotaanki avautumiseks :) Saahan kaikki muutkin avautua;) elkää aina ottako nokkiine
:hug:

Queez
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
nimen omaan ! MITÄS PURKAVAT TUNTOJAAN JOS EI KESTÄ KRITIIKKIÄ, SITÄ PAITSI JOKAINEN TIETÄÄ ETTEI KANNATA NETTIIN LAITTAA MITÄÄN SELLAISTA JOTA EI HALUA LEVITETTÄVÄN.
Yleensä kritiikki esitetään ihmiselle suoraan eikä aivan eri palstalla :D
Konteksti on yleensä myöskin kiva asia, paitsi jos tietenkin haluua vain irroitella asiayhteyksiä ja provota.

????
Miten tämä hyvä ap, nyt oli niin AAARHG??
Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, kaikki eivät pidä lapsista, kaikki eivät halua lapsia. Mitä sitten? Antaa ihmisten elää elämäänsä niinkuin haluavat, niinhän sinäkin teet? Miten ihmeessä sua voi liikuttaa noin paljon mitä toiset elämässään haluavat tai eivät halua?

Mun mielestä tää maailma tarvis enemmän tahdonalaisesti lapsettomia ihimisiä :whistle: ei kaikkien tarvitse/ole tarkoituskaan lisääntyä!
Mutta se mulla meni vähän yli,kun joku postasi "tänään olen onnellinen ettei ole lapsia siksi, koska on ompeluhuone" taijotainsinnepäin, kuulostaa lähinnä siltä että päivittäin täytyy jotenkin todistaa itselleen kuinka kivaa on ilman lapsia. Mieluummin kuin niin että se on päivänselvä asia jota ei tarvitse mainostaa tai todistella kenellekään.

toisen palstan jäsen
Kylläpäs tempun teit, yrität linkittää toisten ihmisten mielipiteitä hyvin henkilökohtaisesta asiasta ja et edes ymmärrä, että tuonne forumille pääsy vaatii rekisteröitymisen eikä pelkkä linkin klikkaus onnistu.. Tiesitkö, että tää sun tempaus on myös tuon toisen palstan jäsenien tiedossa?

Jokaisella on oikeus omaan elämäänsä ja mielipiteisiinsä. Jos et halua lapsia, niin ei niitä ole pakko tehdä eikä ulkopuolisten kommenteista ja kyselyistä kannata välittää. Nykyisin yhteiskunnassa ainoa oikea tapa elää elämäänsä tuntuu olevan kouluttautua, avioitua, ostaa omistusasunto ja hankkia lapsia. Mitäpä jos kaikki eivät näin halua tehdä? Ei se tee heistä yhtään huonompia ihmisiä vaikka valitsevatkin toisin. Mielestäni nimenomaan hienoa, että sen uskaltavat rohkeasti tunnustaa itselleen sekä muille, koska helppo tie se ei tule olemaan. Uskotko, että joku oikeasti vapaaehtoisesti haluaa vaikeuttaa elämäänsä valitsemalla sen vähemmän kuljetun ja mutkikkaamman tien? Uskotko, että homo haluaa syntyä homoksi tietäen, että saa koko elämänsä tulla aina ulos kaapista joka kerta, kun tapaa uuden tuttavuuden? Ja se, että olet rehellinen itsellesi, on mun mielestä yksi elämän suurimpia oppeja. Sen parempaa neuvoa ei voi antaa.

Itse olin uuri astumassa avioon ja yhteisenä unelmana oli hankkia myös lapsia melko pian. Toisin kävi, sillä joskus unelmat sortuu ja elämä ei aina mene niin kuin suunnittelet. Nyt tällä hetkellä en tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ehkä en koskaan tule saamaan lapsia, mutta haluan uskoa, että elämäni tulee olemaan silti merkityksellistä. Eihän se nyt varsinaisesti motivoi jaksamaan jos ajattelen, että mahdollisuuteni tulla äidiksi oli ja meni ja nyt elämälläni ei oikeastaan olekaan mitään tarkoitusta. Elämä voi olla muutakin kuin vanhemmuutta ja perheonnea. Sen tulisikin olla merkityksellistä juuri sellaisena kuin sen itse haluaa elää. Tällainen tiettyyn muottiin tunkeminen on minun mielestä pikkusieluisuutta ja ennakkoluuloisuutta.

Maailmassa on niin paljon epäkohtia, että mun mielestä voisi kohdistaa tän kauhistelun ja osoittavan sormen jonnekin muualle, missä oikeasti tarvitaan apua. Tämä ei ole niin iso juttu.

Mutta sä teit tästä yhdellä typerällä postauksella isomman asian, mitä se onkaan. Tosi aliarvoinen teko.

toisen palstan jäsen
..tuosta ompeluhuoneesta.

Nämä tämän palstan ja tämän kyseisen ketjun jäsenet ovat kirjoittaneet noita ajatuksiaan turvallisessa samanmielisessä ympäristössä. Tottakai se kuulostaa lapsellisten ihmisten korvaan hassulta, sillä ne on otettu pois kontekstistaan.

On todella loukkaavaa, että niitä postataan jonnekin tänne aivan erimieliseen ketjuun vain provosoidakseen toisen ajattelumaailman omaavia ihmisiä. Se ei ole oikein kumpaakaan ryhmää kohtaan.

Pitäisi antaa vaan kaikkien kukkien kukkia.

Naikkari
Päällimmäinen olo kyseistä ketjua lukiessa on, että on tärkeää vakuutella olevansa vapaaehtoisesti lapseton. Ketjun perusteella kaikki kommentit lapsiin liittyen koetaan hyökkäävinä, miksihän? Ilmeisen herkkä aihe kirjoittelijoille "osu ja upposi" ajatuksella. Vakuutellaanko tässä nyt enemmän itseä kuin muita? En mullakaan ole koiraa, en lkuitenkaan loukkaannu jos joku kyselee miksei. Eikä ole tarvetta vakuutella etten ikinä halua (vaikka en niin ajattelenkin).

lapseton vierailija
Onpa mukava nähdä, miten asiallisia ja fiksuja kommentteja useimmilla täällä on. Ketjun aloittajalla on valitettavasti jotakin henkilökohtaisessa elämässään vialla, kun ei ole edes netiketin alkeita oppinut.

Ihan kiva, ettei enempää täällä muiden kirjoituksi
mutta toisaalta sitä ei tuolla ketjussakaan saa tehdä niin kuin täällä joku kommentoi, että arvostelut sinne, minne ne kuuluu :)
Olen samaa mieltä kuin Naikkari, joka kirjoitti ylempänä "Ketjua lukenut".

Parempi tietty, että ovat lapsettomia ja onnellisia siitä. Mutta vähän voisi relata. Mitä sen on väliä, kysyykö joku siitä vai ei. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Queez
[quote="Parempi tietty, että ovat lapsettomia ja onnellisia siitä. Mutta vähän voisi relata. Mitä sen on väliä, kysyykö joku siitä vai ei. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.[/quote]

Juu, mutta jos tuota ketjua ja niitä useampaa sitä edeltävää saman aiheen ketjua lukisi, tietäisi että nämä utelut eivät ole niitä "silloin tällöin" tapahtuvia, vain ainaista jankuttamista ja vähättelyä ja epäuskoa. Jos tietty täti/setäporukka, töissä tai suvussa, koko ajan asiasta jankuttaa ja myhäilee tietäväisesti, alkaa sitä pinna kiristyä. Ja sitä varten on sitten tuokin tuuletusketju perustettu.

Yhteistyössä