Käykääpä lukemassa tuolta -->

• Viestiketjun aloittaja ARGH
  • Ensimmäinen viesti
ARGH
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kerropa tiivistetysti mitä siel on.
Keskustelu ketju missä "aikuiset" ihmiset keskustelee siitä miten on ihanaa kun ei oo lapsia. "minusta on ihanaa kun ei tartte kirkuvia pentuja katella lomalla vaan saa viettää sen ihan rauhassa"

"olipa tyhmä lääkäri kun ei uskonut etten hanki ikinä lapsia, minä sentään haluan että tissit on kuosissa eikä roiku 30 nilkoissa ym"

todella FIKSUA keskustelua

h
minähän en lomaani uhraisi hyperaktiivisten lasten komentamiseen vaan minä aion jatkossakin käyttää lomani rentoutumiseen. ylipäätään minun haluni jättää lapsiperheen elämä kokematta johtuu kaikesta tuollaisesta ylimääräisestä häslingistä, jota lapset aiheuttavat. minä olen laiska ja mukavuudenhaluinen ja haluan minimoida kaikki häiriötekijät. VARSINKIN lomalla

h
Mä kävin tänään näyttämässä YTHS:n lääkärille tissejäni, että jos olis perusteita leikata niitä kunnallisella puolella (vai miten se sanotaankaan..).

Voi elämä. Lääkäri ensin kysyi, että jokos on lapsia (ei), no milloinkas valmistut ja hetikö niitä olisi tarkoitus hankkia (ei ole tarkoitus hankkia)? Kun imettäminen vaikuttaa rintojen muotoon (ihan tosi, en tiennytkään!). Ja kyllä lapsia pitää tehdä, kun muuten vanhana harmittaa ihan kamalasti ja vanhemmiten lapsien olemassa olon merkitys vain korostuu. Että kyllä noilla rinnoilla pystyy imettämään ja mietitään sitä leikkausta vasta sen jälkeen.

Että kiitos vain taas. Sanoin varmaan 7 kertaa, että emme halua lapsia, minä en eikä mieheni, kyllä, olemme molemmat samaa mieltä. Sukulaisten lapset riittävät meille. En aio tulla raskaaksi. En aio imettää, koska lasta ei tule. Oma päätös? Vapaa tahto? Ehkäisy?

Mutta onneksi minulla on vielä noin 10 vuotta aikaa tulla järkiini, kommentoi lääkäri, ja hymyili pää kallellaan säteilevästi.

Taidan lähteä tästä raskautumaan, kun YTHS:n lääkäri on niin varma siitä, että näin terveen näköinen nainen tekee ehdottomasti lapsia. Toivottavasti täti ei suutu, kun vien kakaran toimipisteen oven taakse huutamaan ja jätän sinne. Laitan lapun mukaan, että tätäkö sinä halusit, tässäpä olisi.

Odotan samalla, että navassa roikkuvat rintani ulottuvat vihdoin nilkkoihin asti, ja menen nelikymppisenä sitten korjaamaan, mitä korjattavissa on, ja nautin "uusin rinnoin" kaikista niistä vaatteista, joita alle kolmikymppisenä olisin halunnut käyttää.

Olisiko se niin vaikeaa kunnioittaa toisen ihmisen mielipiteitä ja päätöksiä ilman pakkosyöttöä omista ajatuksista? Sitä minä odottaisin muissakin asioissa toiselta ihmiseltä.

Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kerropa tiivistetysti mitä siel on.
Keskustelu ketju missä "aikuiset" ihmiset keskustelee siitä miten on ihanaa kun ei oo lapsia. "minusta on ihanaa kun ei tartte kirkuvia pentuja katella lomalla vaan saa viettää sen ihan rauhassa"

"olipa tyhmä lääkäri kun ei uskonut etten hanki ikinä lapsia, minä sentään haluan että tissit on kuosissa eikä roiku 30 nilkoissa ym"

todella FIKSUA keskustelua
Eikö ole kuitenkin hyvä, että he tiedostavat tuon, eivätkä siis hanki niitä? Eihän kaikkien pakko ole haluta lapsia. Parempi lapsillekin jäädä syntymättä, kuin syntyä ei-haluttuna.

häh
Tämäkö sitten on fiksua keskustelua, ap? Ihmiset käyvät suljetulla foorumilla purkamassa tuntojaan ja sinä levität ne tänne? Minulla on lapsia, mutta ymmärrän ihan hyvin, etteivät kaikki halua lapsia.

Jos kyse on siitä ettei joku halua lapsia eikä edes pidä lapsista niin mitä sitten? Ei kaikkien ihmisten tarvitse olla ja elää samalla tavalla.

Itse olen hyvin lapsirakas ihminen, mutta ei minua tuollainen haittaa. Ei tuossa mitään laitonta ole.

Ei kaikkien maailman ihmisten tarvitse hankkia lapsia. Ihminen voi olla onnellisessa parisuhteessa tai onnellinen sinkku ilman lapsia.

AP
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Tämäkö sitten on fiksua keskustelua, ap? Ihmiset käyvät suljetulla foorumilla purkamassa tuntojaan ja sinä levität ne tänne? Minulla on lapsia, mutta ymmärrän ihan hyvin, etteivät kaikki halua lapsia.
nimen omaan ! MITÄS PURKAVAT TUNTOJAAN JOS EI KESTÄ KRITIIKKIÄ, SITÄ PAITSI JOKAINEN TIETÄÄ ETTEI KANNATA NETTIIN LAITTAA MITÄÄN SELLAISTA JOTA EI HALUA LEVITETTÄVÄN.

Ihmiset eivät ole loppumassa maapallolta, vaikka kaikki eivät lisääntyisikään. Luonnon kuormituksen kannalta olisi oikeastaan parempi, ettei lisäännyttäisi liikaa... Jokainen pitäköön omat mielipiteensä, ellei satuta niillä muita. Maailmassa on paljon orpolapsia ja olisi oikeastaan parempi, että mahdollisimman moni raskautumisen sijasta adoptoisi.

Itselläni on kolme biologista lasta.

Yhteistyössä