Kävin sitten elämäni ensimmäisen kerran

Kun muutimme uudelle paikkakunnalle viime talvena, aloin käydä perhekerhoissa ja kahviloissa, jotta tutustuisin porukkaan ja lapset saisivat kavereita. Ensimmäiset viisi kertaa olivat piinallisia, sillä vaikka tervehdin ja yritin jutella, vanhat kaveripiirit kutsuivat ja jäin yksin lasteni kanssa. Mutta sitten pikkuhiljaa minut oli ikäänkuin "hyväksytty" joukkoon ja sain rupattelukavereita. Ja mieltäni ihan lämmitti kun nyt syksyllä eräs äiti tuli kyselemään kuulumisiamme, (koska emme olleet käyneet kerhossa kolmeen kertaan) joten vaatii aikansa että pääsee ryhmään mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Muista olla meikkaamatta ja laita mielummin verkkarit kuin farkut. Siitä se lähtee ;)
Mä olen meikannut sinne ja pukeutunut farkkuihin. :D Etikettivirhe?
Muutenkin poikkean ulkonäöltäni aika paljon muista siellä mutta ei se onneksi enemmistöä tunnu häiritsevän. :)
Mäkin meikkasin, ja olin farkuissa =). Lapsilla oli aina jotain mun mielestä normaalia arkivaatetta päällä, esim. tytöllä farkkuhame, sukkikset ja joku trikoopaita tai neulepaita, pojalla vastaavaa poikien vaatetta. "Oottekste johonkin juhliin menossa?" kysyttiin useammankin kerran :D. Öh, ei oltu. Mutta mua ei haitannut se, että muutama mamma kuvitteli meidän olevan juhlavaatteissa. Enkä ainakaan alkanut ostamaan Äiti-teepparia tai Maripaitaa sulautuaakseni joukkoon B). Oli siellä muitakin "farkkuäitejä" ajoittain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Äh, kai sielläkin on erilaisia ihmisiä. Aikas kun käyt niin tutustut sinäkin. Noin nyt on usein sellasia aiheita joista voi puhua sellasten "hyvänpäiväntuttujen" kanssa. Kokeile mennä sinne aikasin, jos sillon on hiljempaa ja juttelet niille ekoille kaikkee mistä kiinnostaa puhua. Mistäs sitä tietää jos niitä muitakaan ei kiinnosta nuo jutut, vaan puhuvat vaan ettei tartte hiljaa olla.
mä olen ihan samaa mieltä. Itsestä se kaikki lähtee. Mä olen käyny kohta 6 vuotta (välillä pois) seurakunnan erikerhoissa mml-perhekahvilassa ja imetystukiryhmissä, ja aina olen päässy mukaan ja kuulunut lopuksi siihen " vakkariporukkaan" . Aina olen koittanu ottaa uudet avoimesti vastaan ja jutella jostain neutraaleistakin asioista. Yleensä vaan pakkaa oleen niin, että siellä kerhoissa tapaa juuri sellaisia ihmisiä , mikä ei normaalisti kuulu ystäväpiireihin. Sitten keskustellaan sellaisista aiheista "mihin viimeksi jääteen " :0)

Kannattaa mennä vaan reippaasti keskusteluun, eikä jääsä odottamaan , et joku tulee just sulle puhuun. Sosiaalisuutta!
:D ,mä voin mennä sinne puhuun et olikos makaroni tarjouksessa tän viikon,niin joo mun auton romu on korjaamolla sen ja sen takia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Beck:
Kun muutimme uudelle paikkakunnalle viime talvena, aloin käydä perhekerhoissa ja kahviloissa, jotta tutustuisin porukkaan ja lapset saisivat kavereita. Ensimmäiset viisi kertaa olivat piinallisia, sillä vaikka tervehdin ja yritin jutella, vanhat kaveripiirit kutsuivat ja jäin yksin lasteni kanssa. Mutta sitten pikkuhiljaa minut oli ikäänkuin "hyväksytty" joukkoon ja sain rupattelukavereita. Ja mieltäni ihan lämmitti kun nyt syksyllä eräs äiti tuli kyselemään kuulumisiamme, (koska emme olleet käyneet kerhossa kolmeen kertaan) joten vaatii aikansa että pääsee ryhmään mukaan.
Mun kokemukset ekoista kerhokerroista on samankaltaisia. Sillä erotuksella, että olin kotipihassa jo tutustunut toiseen kerhon ohjaajista, ja kynnys sinne menoon oli matalampi.
Mutta nopeasti siellä "pääsi piireihin". Kun sitten emme pitkään aikaan käyneet kerhossa niin sain eräältä kerhotutulta tekstiviestin jossa kyselivät kuulumisiamme, toivoivat että kaikki on hyvin kun meistä ei oo aikoihin kuulunut mitään, ja sanoivat että olisi kiva jos tulisimme taas kerhoon :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mua vähän pelottaa että mammat ärsyyntyy siellä jo mun olemuksesta :snotty:
Muista olla meikkaamatta ja laita mielummin verkkarit kuin farkut. Siitä se lähtee ;)
Otan riskin ja tälläännyn sinne kuten tavallisestikin :snotty: Ehkä löytyy joku muukin tällinki-luomumamma :D
 
Mä oon käyny perhekerhossa jo 5v3kk.
Meillä ainakin on todella mukavaa siellä,tunnetaan paljon toisia ja kun tulee uusia niin otetaan hyvillä mielin vastaan ja tutustutaan. =)
Oon saanu sieltä paljon kavereita/ystäviä ja lapset kavereita.
Tänään oltiin kans.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mua vähän pelottaa että mammat ärsyyntyy siellä jo mun olemuksesta :snotty:
Muista olla meikkaamatta ja laita mielummin verkkarit kuin farkut. Siitä se lähtee ;)
Otan riskin ja tälläännyn sinne kuten tavallisestikin :snotty: Ehkä löytyy joku muukin tällinki-luomumamma :D
Jännää. Mä en muista nähneeni ketään "meillä" verkkareissa. Tai jos näin niin en sitten kiinnitäny siihen huomiota.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mua vähän pelottaa että mammat ärsyyntyy siellä jo mun olemuksesta :snotty:
Muista olla meikkaamatta ja laita mielummin verkkarit kuin farkut. Siitä se lähtee ;)
Otan riskin ja tälläännyn sinne kuten tavallisestikin :snotty: Ehkä löytyy joku muukin tällinki-luomumamma :D
Jännää. Mä en muista nähneeni ketään "meillä" verkkareissa. Tai jos näin niin en sitten kiinnitäny siihen huomiota.
Mä en noista kerhoista tiedä mutta eräässä muussa mammamiitingissä muu väki oli juuri sellasta verkkariporukkaa, eikä se mua haitannut mutta esim. yksi mamma ei mua niissä miitingeissä noteerannut edes tervehtimisen muodossa ja sitten kävikin ilmi että sitä kyrsii tälläytyneet äidit :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mua vähän pelottaa että mammat ärsyyntyy siellä jo mun olemuksesta :snotty:
Muista olla meikkaamatta ja laita mielummin verkkarit kuin farkut. Siitä se lähtee ;)
Otan riskin ja tälläännyn sinne kuten tavallisestikin :snotty: Ehkä löytyy joku muukin tällinki-luomumamma :D
Jännää. Mä en muista nähneeni ketään "meillä" verkkareissa. Tai jos näin niin en sitten kiinnitäny siihen huomiota.
Mä en noista kerhoista tiedä mutta eräässä muussa mammamiitingissä muu väki oli juuri sellasta verkkariporukkaa, eikä se mua haitannut mutta esim. yksi mamma ei mua niissä miitingeissä noteerannut edes tervehtimisen muodossa ja sitten kävikin ilmi että sitä kyrsii tälläytyneet äidit :whistle:


:LOL: Voi elämä. Ei oo ärsyyntymisaiheet vähissä jos jaksaa toisten tälläytymisestäkin välittää.
 
Oma piirinsähän noissa on.
Samat mammat käy vuodesta toiseen.
Mutta olen kyllä pojan kanssa mennyt just sen takia että näkee ikäistään seuraa.
En ole pyrkinytkään pääsemään "piireihin", mulle riittää ne piirit jotka jo on olemassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
mammakerhossa tai mikä se nyt on et lapset ja äidit kokoontuu..
Juu lapset tykkäs ja mä viisastuin sie sen verran et tiedän kuka rakentaa omaa taloa,kuka ostanut uuden auton,kenellä on varaa rakentaa ettei ole kumpikaan töissä yms :snotty:

Ihmetytti vain miksi niillä on niin kova ääni ja tunsivat jokainen toisensa kun ovat sie käyneet säännöllisesti..mutta jos niillä olikin väliaika tietojen päivitys tänään :xmas:
Ei yhtään ollu olo et kuka ei kuulu joukkoon :snotty:
Mistähän siellä saa puhua? Jos äidit puhuvat lapsista, se on tyhmä ja aivoton mamma, ja jos puhuu jostain yleisestä, niin ilmeisesti sekin on huono.
Ja rakentaminen kannattaa aina itse. Talon rakentaminen maksaa 200 000, josta puolet on työn hintaa. Joten jos vuodessa sen lähestulkoon itse rakennat pitkästä tavarasta, niin palkka on siis se 100 000. (jos putkimiehet ja sähkömiehet omasta takaa). Moniko tienaa vuodessa 100 000?
 
Meillä käy tossa perhekerhossa ihan normaalia väkeä eikä kukaan täällä missään verkkareissa kulje :eek:
Kaikki on farkuissa, neuleissa, puseroissa, tukat kammattuina, meikkiä on ( itse en kyl koskaan meikkaa ku juhliin ) ja lapsilla siistit ja puhtaat vaatteet.
Kukaan ei oo tuputtanut mitään eikä hyökkäillyt. Eikä kertonut perheen taloudellisesta tilasta.
Missä ihmeen paikoissa te ootte käyneet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mua vähän pelottaa että mammat ärsyyntyy siellä jo mun olemuksesta :snotty:
Muista olla meikkaamatta ja laita mielummin verkkarit kuin farkut. Siitä se lähtee ;)
Otan riskin ja tälläännyn sinne kuten tavallisestikin :snotty: Ehkä löytyy joku muukin tällinki-luomumamma :D
Jännää. Mä en muista nähneeni ketään "meillä" verkkareissa. Tai jos näin niin en sitten kiinnitäny siihen huomiota.
Mä en noista kerhoista tiedä mutta eräässä muussa mammamiitingissä muu väki oli juuri sellasta verkkariporukkaa, eikä se mua haitannut mutta esim. yksi mamma ei mua niissä miitingeissä noteerannut edes tervehtimisen muodossa ja sitten kävikin ilmi että sitä kyrsii tälläytyneet äidit :whistle:


:LOL: Voi elämä. Ei oo ärsyyntymisaiheet vähissä jos jaksaa toisten tälläytymisestäkin välittää.
Mä en käytä muuta kuin farkkuja eli ei varmaan kannata mennä... :whistle:

Kerran kävin seurakunnan kerhossa kun olin vielä hoitovapaalla ja tosi rauhassa sai istuskella. Ehkä olis lämmenny pikku hiljaa porukat mut aika oli huono niin jäi sit käymättä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nyyrikki:
Oma piirinsähän noissa on.
Samat mammat käy vuodesta toiseen.
Mutta olen kyllä pojan kanssa mennyt just sen takia että näkee ikäistään seuraa.
En ole pyrkinytkään pääsemään "piireihin", mulle riittää ne piirit jotka jo on olemassa.
Ehkä täällä ei oo niin noita" piirejä" kun useimmat käyvät vuoden, puoltoista siellä. Jos eivät sitten mene takasin kun saavat lisää lapsia. Joten mulla tais olla tuuria kun oli mukavaakin porukkaa.
 
Kuutisen vuotta minäkin kävin perhekerhossa. Kerhon sisällä toimi vähän niin kuin kaksi ryhmää. Toinen porukka koostui kylän eliitistä, oli rahaa, tiedot uusimmista "älykkäistä" keskustelunaiheista tai ainakin trimmattu vartalo. Sitten oli se toinen tavisten porukka. Kuuluin tavisten porukkaan ja hyvin viihdyin. Välillä heitimme herjaa ja joskus puhuimme tosi vakavista ja koskettavistakin aiheista ihan keskenämme. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Meillä käy tossa perhekerhossa ihan normaalia väkeä eikä kukaan täällä missään verkkareissa kulje :eek:
Kaikki on farkuissa, neuleissa, puseroissa, tukat kammattuina, meikkiä on ( itse en kyl koskaan meikkaa ku juhliin ) ja lapsilla siistit ja puhtaat vaatteet.
Kukaan ei oo tuputtanut mitään eikä hyökkäillyt. Eikä kertonut perheen taloudellisesta tilasta.
Missä ihmeen paikoissa te ootte käyneet?
Samaa ihmettelen. En ole minäkään siellä kerhossa, missä käymme nähnyt ketään missään verkkareissa. Ehkä farkkujen käyttäminen ei olekaan niin harvinaista, mitä eräät tuntuvat luulevan... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Miksi ihminen leimataan materialistiksi, jos puhuu sen hetkisestä tilanteestaan kuten vaikka talon rakentamisesta? Ja äijät puhuu autoista varmasti ihan mielenkiinnon vuoksikin mutta jos nainen erehtyy puhumaan uudesta autosta, niin heti se on materialisti :whistle:

Olen lähiaikoina menossa myös ekaa kertaa avoimeen kerhoon, saa nähdä mitä siellä on.. ainakin tytölle leikkikavereita :D
No, sitähän siellä on: lapsille leikkikavereita. En tiedä mitä muut sieltä hakee? Elämänkumppania kenties? Lapset saa leikkia ja itte voi juoda kahvia vaikka, ja jos huvittaa niin vaihtaa muutoman sanan vaikka autoista tai vauvan pukulutteluista.
mä hain sieltä itselleni juttuseuraa sen lisäks et lapset sai kavereita ja niitä on piisannut. olen menossa harjoitteluun perhekahvilaan syksyllä. kyllä täällä ainakin puhutaan paljon muusta kuin autoista ja lapsista.
 

Yhteistyössä