Kävin sitten elämäni ensimmäisen kerran

mammakerhossa tai mikä se nyt on et lapset ja äidit kokoontuu..
Juu lapset tykkäs ja mä viisastuin sie sen verran et tiedän kuka rakentaa omaa taloa,kuka ostanut uuden auton,kenellä on varaa rakentaa ettei ole kumpikaan töissä yms :snotty:

Ihmetytti vain miksi niillä on niin kova ääni ja tunsivat jokainen toisensa kun ovat sie käyneet säännöllisesti..mutta jos niillä olikin väliaika tietojen päivitys tänään :xmas:
Ei yhtään ollu olo et kuka ei kuulu joukkoon :snotty:
 
Äh, kai sielläkin on erilaisia ihmisiä. Aikas kun käyt niin tutustut sinäkin. Noin nyt on usein sellasia aiheita joista voi puhua sellasten "hyvänpäiväntuttujen" kanssa. Kokeile mennä sinne aikasin, jos sillon on hiljempaa ja juttelet niille ekoille kaikkee mistä kiinnostaa puhua. Mistäs sitä tietää jos niitä muitakaan ei kiinnosta nuo jutut, vaan puhuvat vaan ettei tartte hiljaa olla.

 
Miksi ihminen leimataan materialistiksi, jos puhuu sen hetkisestä tilanteestaan kuten vaikka talon rakentamisesta? Ja äijät puhuu autoista varmasti ihan mielenkiinnon vuoksikin mutta jos nainen erehtyy puhumaan uudesta autosta, niin heti se on materialisti :whistle:

Olen lähiaikoina menossa myös ekaa kertaa avoimeen kerhoon, saa nähdä mitä siellä on.. ainakin tytölle leikkikavereita :D
 
vieras
Mä taas kävin yhteensä 6 vuotta (en enää) seurakunnan perhekerhoissa/mammakerhoissa ja tykkäsin kovasti, samoin pienet lapset tykkäsivät, kun oli uusia leluja, askartelua, mehua ja keksiä. Ja äidit saivat joka kerta astua valmiiseen kahvipöytään leipineen ja kakkuineen, mitä miloinkin oli tarjolla. Pikkuhiljaa ihmiset tutustuivat, jotkut ovat kovempia puhumaan, toiset tykkäävät vain kuunnella ja juoda kahvin rauhassa, kun lapset leikkivät ohjaajien kanssa (tai istuvat äidin seurana pienimmät).
 
Mona
No eikös autot, talot sun muut härpäkkeet juuri ole materiaa? Sama kai se on puhuuko mies vai nainen, mutta jos jutut niitä kovin paljon käsittelee niin kyllä se aika materialistista on...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Miksi ihminen leimataan materialistiksi, jos puhuu sen hetkisestä tilanteestaan kuten vaikka talon rakentamisesta? Ja äijät puhuu autoista varmasti ihan mielenkiinnon vuoksikin mutta jos nainen erehtyy puhumaan uudesta autosta, niin heti se on materialisti :whistle:

Olen lähiaikoina menossa myös ekaa kertaa avoimeen kerhoon, saa nähdä mitä siellä on.. ainakin tytölle leikkikavereita :D
No, sitähän siellä on: lapsille leikkikavereita. En tiedä mitä muut sieltä hakee? Elämänkumppania kenties? Lapset saa leikkia ja itte voi juoda kahvia vaikka, ja jos huvittaa niin vaihtaa muutoman sanan vaikka autoista tai vauvan pukulutteluista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Miksi ihminen leimataan materialistiksi, jos puhuu sen hetkisestä tilanteestaan kuten vaikka talon rakentamisesta? Ja äijät puhuu autoista varmasti ihan mielenkiinnon vuoksikin mutta jos nainen erehtyy puhumaan uudesta autosta, niin heti se on materialisti :whistle:

Olen lähiaikoina menossa myös ekaa kertaa avoimeen kerhoon, saa nähdä mitä siellä on.. ainakin tytölle leikkikavereita :D
No, sitähän siellä on: lapsille leikkikavereita. En tiedä mitä muut sieltä hakee? Elämänkumppania kenties? Lapset saa leikkia ja itte voi juoda kahvia vaikka, ja jos huvittaa niin vaihtaa muutoman sanan vaikka autoista tai vauvan pukulutteluista.
mä menin sinne nimen omaa et noi 3 muuta saa jotain touhua kodin lisäks päiväänsä..
Menin sinne aikasemmin et siellä oli vaan pari äitiä lapsensa kanssa,esiteltii itemme ja siittä se sit lähti melkolailla heti et kellä on mitäkin..
Sitten kun niitä tuli lisää kaikki muistivat mainita tietyt asiat :D
Eipä tuo mua sinänsä haitannut,huvittaa lähinnä(2 1/2 siis).touhusin lasten kanssa mut se äänivolyymi et varmasti kaikki paikalla olijat ties mistä puhutaan :D
Ei tuolla ole varmaankaan yhtään samalla tasolla mun kanssa olevaa,edes ajatus maailmaltaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
En tykkää käydä..Ärsytti mm yks kesto-luomu-mikälieäiti joka hyökki päälle omilla aatteillaan,et jos mä teen näin,niin teet säkin! :x
Ihanaa, mä haluaisin löytää samanlaisen hörhön sieltä :D Tuo hyökkäilykin lienee suhteellinen käsite. Mä olen suosiolla livenä ihan hiljaa, kun on nähty miten täällä palstallakin loukkaannutaan jos mainitsee vaikka *kestovaipat* :D
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ihanaa, mä haluaisin löytää samanlaisen hörhön sieltä :D Tuo hyökkäilykin lienee suhteellinen käsite. Mä olen suosiolla livenä ihan hiljaa, kun on nähty miten täällä palstallakin loukkaannutaan jos mainitsee vaikka *kestovaipat* :D
Samoin. :D
Tosin meidän kerhosta mä olen löytänyt pari hörhöä. Toinen huomasi kestot kun vaihdoin tytölle vaippaa, toisen kanssa törmättiin kun avoimella päiväkodilla oli luontaishoito-teemapäivä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ihanaa, mä haluaisin löytää samanlaisen hörhön sieltä :D Tuo hyökkäilykin lienee suhteellinen käsite. Mä olen suosiolla livenä ihan hiljaa, kun on nähty miten täällä palstallakin loukkaannutaan jos mainitsee vaikka *kestovaipat* :D
Samoin. :D
Tosin meidän kerhosta mä olen löytänyt pari hörhöä. Toinen huomasi kestot kun vaihdoin tytölle vaippaa, toisen kanssa törmättiin kun avoimella päiväkodilla oli luontaishoito-teemapäivä. :)
Jipii, mulla on siis tsäänssejä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
En tykkää käydä..Ärsytti mm yks kesto-luomu-mikälieäiti joka hyökki päälle omilla aatteillaan,et jos mä teen näin,niin teet säkin! :x
Ihanaa, mä haluaisin löytää samanlaisen hörhön sieltä :D Tuo hyökkäilykin lienee suhteellinen käsite. Mä olen suosiolla livenä ihan hiljaa, kun on nähty miten täällä palstallakin loukkaannutaan jos mainitsee vaikka *kestovaipat* :D
Mulle on yks hailee jos joku käyttää kestovaippoja,mut meille niitä ei tule ja vihaan sitä tuputtamista pakolla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
En tykkää käydä..Ärsytti mm yks kesto-luomu-mikälieäiti joka hyökki päälle omilla aatteillaan,et jos mä teen näin,niin teet säkin! :x
Ihanaa, mä haluaisin löytää samanlaisen hörhön sieltä :D Tuo hyökkäilykin lienee suhteellinen käsite. Mä olen suosiolla livenä ihan hiljaa, kun on nähty miten täällä palstallakin loukkaannutaan jos mainitsee vaikka *kestovaipat* :D
Mulle on yks hailee jos joku käyttää kestovaippoja,mut meille niitä ei tule ja vihaan sitä tuputtamista pakolla =)
Onko tuputtamista, jos kysyy että kiinnostaisko sua kokeilla? Kannattais kyllä kokeilla, jää koukkuun :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
En tykkää käydä..Ärsytti mm yks kesto-luomu-mikälieäiti joka hyökki päälle omilla aatteillaan,et jos mä teen näin,niin teet säkin! :x
Ihanaa, mä haluaisin löytää samanlaisen hörhön sieltä :D Tuo hyökkäilykin lienee suhteellinen käsite. Mä olen suosiolla livenä ihan hiljaa, kun on nähty miten täällä palstallakin loukkaannutaan jos mainitsee vaikka *kestovaipat* :D
Mä tunnen yhen "luomu äidin"
jotenkin sillä on ihanat ne vaatteet yms,jotenkin raikas koko ihminen ja erilainen =)
 
Mä kävin aikoinaan perhekahvilassa esikoisen kanssa, jonkin aikaa myös kuopuksen kanssa. Olihan siellä muutamia äitejä joiden kanssa ei päässyt samalle aaltopituudelle vaikka kuinka yritti, mutta myös sellaisia joista tuli ystäviä =). Mukavin muisto on se, kun tehtiin reissu Ti-Ti Nallen talolle Ikaalisiin. Kesällä tehtiin retki Vepsän saareen porukalla, ja kesäisin tavattiin myös leikkipuistossa joka tiistai-aamu. Ilman perhekahvilassa käyntiä en varmaan tuntisi vieläkään ketään tältä asuinalueelta, muutettiin tänne kun tyttö oli 1 v 3 kk ja aloitettiin samantien perhekahvilassa käyminen. Jossain vaiheessa vaan sitten kyllästyin koko hommaan :/ . Nyt tekisi taas mieli mennä perhekerhossa käymään =).
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
En tykkää käydä..Ärsytti mm yks kesto-luomu-mikälieäiti joka hyökki päälle omilla aatteillaan,et jos mä teen näin,niin teet säkin! :x
Ihanaa, mä haluaisin löytää samanlaisen hörhön sieltä :D Tuo hyökkäilykin lienee suhteellinen käsite. Mä olen suosiolla livenä ihan hiljaa, kun on nähty miten täällä palstallakin loukkaannutaan jos mainitsee vaikka *kestovaipat* :D
Mulle on yks hailee jos joku käyttää kestovaippoja,mut meille niitä ei tule ja vihaan sitä tuputtamista pakolla =)
Mä en ole koskaan tuputtanut kestoja kenellekään, tai edes puhunut niistä mitään perhekerhossa. Mutta useamman kerran kun vaihdoin pojalle vaippaa perhekerhon nurkan hoitopöydällä niin viereen singahti joku kertisäippä ja aloitti palopuheensa: siis eiks noi oo hirveen epämukavii lapselle, noihan haisee sikana kylppärissä, eiks ne oo hankalat, siis mulla ainaskin on muutaki tekemistä kun liotella jotain kakkarättejä ja pestä pyykkii joka päivä....Ja mä olin vaan ihan hiljaa, en ollut sanallakaan sanonut että menenpäs vaihtamaan kestovaipan lapselleni, saatikka pyytänyt niistä mitään kommentteja :D.
Yleensä totesin vaan että ei sun ookkaan niitä pakko lapsellasi käyttää, vai olenko pakottanut?
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Muista olla meikkaamatta ja laita mielummin verkkarit kuin farkut. Siitä se lähtee ;)
Mä olen meikannut sinne ja pukeutunut farkkuihin. :D Etikettivirhe?
Muutenkin poikkean ulkonäöltäni aika paljon muista siellä mutta ei se onneksi enemmistöä tunnu häiritsevän. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mua vähän pelottaa että mammat ärsyyntyy siellä jo mun olemuksesta :snotty:
Pyh,samaa minä mietin ku oon aivan eri maata tavallaan muihin mammoihin katottuna..
Sinne vaan sekaan..
Mua noitten höpinät jäi huvittaan,pitäiskö mun olla kade :'(
Meinasin mennä huomennakin,toivottavasti on vaan volyme hiljaisempi ja jotain muuta kuin talo/auto pöpinöitä :D
 
maatuska mahallaan
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Äh, kai sielläkin on erilaisia ihmisiä. Aikas kun käyt niin tutustut sinäkin. Noin nyt on usein sellasia aiheita joista voi puhua sellasten "hyvänpäiväntuttujen" kanssa. Kokeile mennä sinne aikasin, jos sillon on hiljempaa ja juttelet niille ekoille kaikkee mistä kiinnostaa puhua. Mistäs sitä tietää jos niitä muitakaan ei kiinnosta nuo jutut, vaan puhuvat vaan ettei tartte hiljaa olla.
mä olen ihan samaa mieltä. Itsestä se kaikki lähtee. Mä olen käyny kohta 6 vuotta (välillä pois) seurakunnan erikerhoissa mml-perhekahvilassa ja imetystukiryhmissä, ja aina olen päässy mukaan ja kuulunut lopuksi siihen " vakkariporukkaan" . Aina olen koittanu ottaa uudet avoimesti vastaan ja jutella jostain neutraaleistakin asioista. Yleensä vaan pakkaa oleen niin, että siellä kerhoissa tapaa juuri sellaisia ihmisiä , mikä ei normaalisti kuulu ystäväpiireihin. Sitten keskustellaan sellaisista aiheista "mihin viimeksi jääteen " :0)

Kannattaa mennä vaan reippaasti keskusteluun, eikä jääsä odottamaan , et joku tulee just sulle puhuun. Sosiaalisuutta!
 

Yhteistyössä