Käsityöhaaste vol 4, joulu

9MM
Screenshot by Lightshot

Elikkäs kuvan tarina kertoo jeesus nasaretilaisen syntymästä beetlehemissä vuonna 0. kuvan hahmot ovat isä abrahm kuva sisältää tuotesijoittelua hänellä on giorgio armanin haute cuture sunnittelema kiltti mekko päällään ja että ette kateudesta vihreäksi muutu tätä vaatetta löytää halpis versiona tarjoustaloista . kruunu on suoraan sen aikaselta tiffanylta. sitten tämä äiti maria "ensimmäinen" pyhimys magdaleena istuu poikansa jeesuksen vieressä ja kuten kuvasta huomaatte hännellä on säde kehä päänsä päällä. Koska kun he eivät tehneet lasta normaalisti ja lapsi sinkoutui taivaalta tähän seimeen jossa näette lapsen pötköttelvän taljan alla ja koska isä abraham oli kiukkuinen lapsen kätinästä johtuen on vauvalla pieni tutti suussa mutta siinä se köllöttelee mukavasti.

sitten kolme päätä hepan selässä ovat nämä itämaantietäjät kaukomailta jotka kiivasti väittelivät tästä isä abrahamin ja äitin välisestä kanssa käymisestä että miten se pikkuinen lapsi siihen vain tupsahti.. Sitten taustalla näkyvä linna oli kuningas daavidin temppeli jossa hän punoi juoniaan kun kuuli että kuningas judea oli syntyny. kunigashan oli aikoinaan seurannnut tätä eevaa puutarhassa ja haukannut sitä omenaa koska oli rakstanut eevaa ku naatami keskittyi kanteleen soittoon enempi. Noh se ol isaannut kunigas daaavidin kateuden omaksi ja näin hän suunitteli pilti nsurmaamista linnassaan se pikkanen siinä on roikkuva lentävä enkeli joka yrittää ampua daavidia nuolella.

isä daavidhan antoi marialleen tuon kauniin helmi timantti riipuksen joka oli 150 karaattista timanttia
jonka seppä gideon takoi tuolla betlehimssä.
mutta onnelinen oli perhe :)

Parhaani tein näin hauskaa oli :)

niin siis toi silmä ikkunassa oli kuningas taavetti.
 
Liekkiö
Hienoja! Noita vois tehdä ittekki. Olisko sulla laittaa linkkiä ohjeeseen?
Nopeesti googletin ohjeita. Itse hiutale näyttää valmiina tosi yksinkertaiselta tehdä, MUTTA en tajunnu ohjeista mitään.... piilosilmukka? ketjusilmukan ymmärsin, mutta kaikki muut meni ohi.

Että, seuraava projekti olisi luultavasti virkkaaminen.... Osaisitko neuvoa mistä löytäisin selitykset kuvien ja rautalangasta vääntöjen kanssa eri termeille...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30344178:
Nopeesti googletin ohjeita. Itse hiutale näyttää valmiina tosi yksinkertaiselta tehdä, MUTTA en tajunnu ohjeista mitään.... piilosilmukka? ketjusilmukan ymmärsin, mutta kaikki muut meni ohi.

Että, seuraava projekti olisi luultavasti virkkaaminen.... Osaisitko neuvoa mistä löytäisin selitykset kuvien ja rautalangasta vääntöjen kanssa eri termeille...?
Joo ei niistä ohjeista aluksi oikeen tajuakaa, mutta ku ottaa selvää just mitä on piilosilmukat yms. niin ohjeet aukiaa. Kyllä on vaatinu multaki opettelua ja viäki virkkausohjeet on välillä sellaasia, että pitää hetken miettiä, että kuinkas tämä ny meneekää.
 
http://www.novita.fi/public/File/virkkauksen perussilmukat.pdf

Tosta löytyy ohjeet perussilmukoille :) ja tuossa tähdessä käytetään ketjusilmukkaa, pylvästä ja piilosilmukkaa. Laitan tähän kuvana tuon tähden ohjeen, jos haluatte kokeilla!

No ihan ei nyt kyllä aukea tällä.

En tajua, miten tuota "luetaan". Vaikka kaivelisin netistä noiden merkkien tarkoitukset, niin en osaa siltikään lukea tuota kaaviota. Se alkaa vissiin keskeltä, mutta...niin...no...en kyllä jatkosta ole ihan varma.

Ensin tulee 6 ketjusilmukkaa...sitten tulee pylväitä ja jotain muita juttuja? 3 pylvästä, 3 ketjusilmukkaa? x 5?

Sitten 7 pylvästä, 3 ketjusilmukkaa? x 5?

Ja sitten jotain ketjuja ja pylväitä...joiden väliin tulee joku rastisilmukka...hmmm...

Olenko ihan pihalla, vai onko jotain hajua?

Tuo vaikuttais tosi kivalta. Voisin jopa osata moisen tehdä. Näyttää kivalta, joten mielelläni kokeilisin. Jos onnistuisin. Mutta olenko siis lähellekään ymmärtänyt oikein?
 
Chef, aivan oikein oot ymmärtänyt. Viimeisimpään kierrokseen tulee uloimpiin kulmiin kolme ketjusilmukkaa, minkä jälkeen neljä pylvästä. Neljännen pylvään jälkeen hypätään suoraan tekemään piilosilmukka keskimmäisen pylvään päälle, josta taas tehdään suoraan pylväs seuraavaan isoon "reikään" :D olempas mä huono selittämään! Kokeilemaan vaan niin varmaan huomaat miten sen kuuluu mennä :)
 
9MM
Alkuperäinen kirjoittaja Kässäfani;30345157:
Tässä minun työni haasteeseen:

Joulunpunainen hihatin lämmikkeeksi vaikka joulujuhliin. Kuvassa näkyy nuo palmikot hiukan heikosti, mutta siellä ne ovat :) Kuva on siis otettu hihattimen selän puolelta.

IMG 5300
Mä luulin eka et toi on joku villanapapaita. Mutta nyt opin uuden sanan hihatin onko se joku lyhenen jostain vai ihan käypä sana yleisesti?

mutta hienosti oot tehny ja noin lyhyeen aikaan ei moni kerkiäis mä en en vuostuhannelakaan :)
 
9MM
ja kaikille kyllä toi puhe kuullostaa sillai ntutuille kuin muskettisoturissa mutta teillä tulee tarpeellista lämmikettä hyvin tehty. aah olymppia tunnelma nousee kuka nousee racin kuninkaalliseksi jännittävää :) tää olikin hauska tehtävä ja kieltämättä aluks nolotti mut duunia ja väsäin oottellaan nyt ainakin rähinä duunia muutkin kanssa :)
 
Mä luulin eka et toi on joku villanapapaita. Mutta nyt opin uuden sanan hihatin onko se joku lyhenen jostain vai ihan käypä sana yleisesti?

mutta hienosti oot tehny ja noin lyhyeen aikaan ei moni kerkiäis mä en en vuostuhannelakaan :)
Kiitos 9MM :)
Kyllä tuota hihatin nimeä ihan yleisesti käyttään, siinä kun ei ole oikein muuta kuin hihat ja selkäkappale. Mutta mukavasti se lämmittää silti. Ja nopeesti syntyi kun 9 mm puikoilla tein - vähän niinkuin sun nimimerkki ;)
 
9MM
Alkuperäinen kirjoittaja Kässäfani;30345356:
Kiitos 9MM :)
Kyllä tuota hihatin nimeä ihan yleisesti käyttään, siinä kun ei ole oikein muuta kuin hihat ja selkäkappale. Mutta mukavasti se lämmittää silti. Ja nopeesti syntyi kun 9 mm puikoilla tein - vähän niinkuin sun nimimerkki ;)
no oli kyllä luodin nopeeta ei voi kun ihmetellä mutta ammattilainen niin kyllä luonnistuu. Hihatin :) on kyl vekkula nimi
 
Screenshot by Lightshot

Elikkäs kuvan tarina kertoo jeesus nasaretilaisen syntymästä beetlehemissä vuonna 0. kuvan hahmot ovat isä abrahm kuva sisältää tuotesijoittelua hänellä on giorgio armanin haute cuture sunnittelema kiltti mekko päällään ja että ette kateudesta vihreäksi muutu tätä vaatetta löytää halpis versiona tarjoustaloista . kruunu on suoraan sen aikaselta tiffanylta. sitten tämä äiti maria "ensimmäinen" pyhimys magdaleena istuu poikansa jeesuksen vieressä ja kuten kuvasta huomaatte hännellä on säde kehä päänsä päällä. Koska kun he eivät tehneet lasta normaalisti ja lapsi sinkoutui taivaalta tähän seimeen jossa näette lapsen pötköttelvän taljan alla ja koska isä abraham oli kiukkuinen lapsen kätinästä johtuen on vauvalla pieni tutti suussa mutta siinä se köllöttelee mukavasti.

sitten kolme päätä hepan selässä ovat nämä itämaantietäjät kaukomailta jotka kiivasti väittelivät tästä isä abrahamin ja äitin välisestä kanssa käymisestä että miten se pikkuinen lapsi siihen vain tupsahti.. Sitten taustalla näkyvä linna oli kuningas daavidin temppeli jossa hän punoi juoniaan kun kuuli että kuningas judea oli syntyny. kunigashan oli aikoinaan seurannnut tätä eevaa puutarhassa ja haukannut sitä omenaa koska oli rakstanut eevaa ku naatami keskittyi kanteleen soittoon enempi. Noh se ol isaannut kunigas daaavidin kateuden omaksi ja näin hän suunitteli pilti nsurmaamista linnassaan se pikkanen siinä on roikkuva lentävä enkeli joka yrittää ampua daavidia nuolella.

isä daavidhan antoi marialleen tuon kauniin helmi timantti riipuksen joka oli 150 karaattista timanttia
jonka seppä gideon takoi tuolla betlehimssä.
mutta onnelinen oli perhe :)

Parhaani tein näin hauskaa oli :)

niin siis toi silmä ikkunassa oli kuningas taavetti.
Sä oot niiiin ihana!:heart: *sulaa*
 
"vaadin"
Alkuperäinen kirjoittaja Kässäfani;30353771:
Hei muistakaas ystävät hyvät tämä! Aikaa huomisiltaan :)
kässä fanin työ hylätään syynä on käyttänyt 9mm stä puikkoa ja koska mulla on tää rekisteröintihallituksen päätös nimimerkistä ja kässä ei muistanut maksaa mulle tota lisensoiti maksua niin mun mielestä olisi oikeutettua hylätä työ! :)
 
[QUOTE="vaadin";30353783]kässä fanin työ hylätään syynä on käyttänyt 9mm stä puikkoa ja koska mulla on tää rekisteröintihallituksen päätös nimimerkistä ja kässä ei muistanut maksaa mulle tota lisensoiti maksua niin mun mielestä olisi oikeutettua hylätä työ! :)[/QUOTE]

Mut ei sitä lasketa, kun se oli pyöröpuikko ;)
 
Mutta
Alkuperäinen kirjoittaja Kässäfani;30353832:
Mut ei sitä lasketa, kun se oli pyöröpuikko ;)
monumentin 65&ja kramper at kramper asianajatoimiston mukaan pyöropuikko ei ole kilpailussa salittu muutenkaan koska pyöropuikko on helpompi käsitellä kun tää suorapuikko !
 

Yhteistyössä