Käsittämätöntä siipeilyä

  • Viestiketjun aloittaja Huh
  • Ensimmäinen viesti
No mää siipeilen ihan työttömyyskorvauksilla, eikä kakarat harrasta mitään kun ei ole varaa. Mutta mä vien lapsen päivähoitoon vaikken ole duunissa, ja aatelkaas 3v ja VIELÄ ISTUU RATTAISSA, siipeilen siis myös sillä etten maksa busseissa.
 
juuh
Tuskin se masennus paranee täällä roikkumalla ja siitä jahkaamisella, olisikohan kuitenkin parasta koittaa jotain muita keinoja ?!?!?

"Toimeentulo voi hävitä lapsen saannin jälkeenkin. Lisäksi, minusta kenenkään ei pidä tehdä aborttia vain siksi että toimeentulo on huono, kyllä täss ämaassa voidaan elättää ne muutamat huonompionnisetkin aivan hyvin.[/quote]"

Jokainen suth koht normaali hankkii jonkunlaisen koulutuksen ja myöhemmin työpaikan. Jos töistä joutuu pois niin liiton rahat ja sinä aikana varmaan löytää uuden työn ... jos haluaa.

"se ei todellakaan ole minulta pois, jos joku saa rahaa sossusta. "

Ja kyllä se muuten on itse asiassa pois kaikilta jotka käyvät töissä koska nousevien verojen muodossa ME maksamme noiden kotona makaavien laskut, ruoat ja näköjään tietokoneet ja nettilaskut ...
Liikaa on jo suomessa noita jotka vaan oleilevat kotona yhteiskunnan tuella ... Heistä on suorastaan muodostunut oma "luokkansa" ja se ei mikään pieni luokka olekkaan .....
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
ja kyllähän me "tienaavat" ihmiset pidämme sossussa kävijöitä aivan kakkosluokan kansalaisina ... kyllä se kaikkeen vaikuttaa ....
Joo :xmas: Mäkin tein eilen 16h työpäivän ja nyt tulin aamuvuorosta,pitää alkaa tilailee netistä ittelleen kaikkee ihkuu :heart:
 
Ap on taas naita jarjenjattilaisia.

Ma asun pienella paikkakunnalla eika siella toita niin vain ole tarjolla. Parempi mun on olla opiskelija huonommilla tuloilla kuin maata kotona tyottomana. Saan hommattua itselleni ammatin ja samalla teen osa-aikaista tyota. Silti olen oikeutettu toimeentulotukeen. Jos olisin totaalinen siipeilija, niin ma makaisin kotona, sylkisin kattoon ja nostaisin tukia. Niin ja veisin lapsen totta kai hoitoon, vaikka itse olisin joka paiva kotona.

Mulla ei todellakaan ole tarkoitus saada toimeentulotukea lopun elamaani vaan kylla ma haluan toita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelija:
Miksi mennä töihin, kun voi elää ilman töitäkin. Kai sitä jokainen saa valita mitä tekee, jos vaan ei riko lakeja. Olen tottunut vähään joten pärjään sossun rahoilla. En tarvitse kuin ruokaa, lämpimän asunnon ja tietokoneen nettiyhteydellä. Opiskelemaan en enää lähde opintolainojen takia. Autoa ei ole enkä aiokaan hankkia, se jo karsii täällä suuren osan työpaikoista pois.

Jos välttämättä haluat juosta rahan perässä, niin se on oma valintasi. Minä viihdyn kotona lasten kanssa. Lasten lisäksi tietokone ja kirjasto ovat minulle riittäviä. Kumpaakohan kaduttaa enemmän kuolinvuoteella? Ei minua ainakaan. Miksi minun pitäisi elää muiden pillin mukaan?
Kiiiiiva sossupummi oot :eek: .
Miksi mennä töihin? No, koska ihmisen pitäisi ensisijaisesti elättää itse itsensä, eikä olettaa että yhteiskunta (eli veronmaksajat) maksaa sinun ja lastesi elämisen.
Lisäksi ihmettelen, että mitä sieltä sossusta muka oikeasti saa? Mä laskin, että jos jäisin kahden lapsen yh:ksi, olisin edelleen työtön työmarkkinatuella, saisin lapsilisät yh-korotuksilla, minimielarit ja asumistuen, niin mulle ei siltikään syntyisi oikeutta toimeentulotukeen. Eli miten köyhä on oikeasti oltava, jos työmarkkinatukea ja minimielarit saava kahden lapsen yksinhuoltajakaan ei saisi toimeentulotukea?! :eek: Vai saako sitä jos tarpeeksi kitisee ja valittaa, ja raahaa sinne kaikki laskut alkaen kirjaston sakoista ja lasten uusista alkkareista, päättyen harrastusmaksuihin ja laajakaistalaskuun?
 

Yhteistyössä