Käsittämätöntä että jotkut vanhemmat kattoo aikuisten ohjelmia lasten läsnäollessa

  • Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti
---
[QUOTE="Vieras";23979107]No ainut, joka täällä myöntää, että salkkareita katotaan, olen minä, jolla nuorin lapsista 14-vuotias, joten en nyt allekirjoita tota, ja ei, meillä ei salkkareita sillon katottu kun nuorin oli pieni, ei kuulunut sillon ohjelmistoon..[/QUOTE]

Kirjoitinkin, että esim. salkkareita.
 
"eva"
[QUOTE="vieras";23978709]jotkut ne vaan jatkaa elämää ja katsoo telkkaria kun lapset syntyy, käy baarissa, pukeutuu syntisesti tai meikkaa kuin gootit, lasten läsnäollessa kuuntelee metallimusiikkia tai ronskisanaista räppiä, ottaa naaman täyteen lävistyksiä, juttelee rivouksia. Kaikista ei tule seesteisiä lasten kautta eläviä hiljaisia ihmisiä, joilla ei ole enää mitään muuta kuin aikaa miettiä katsooko joku toinen salkkareita lasten ollessa samassa huoneessa. Kiva jos teillä raikaa päivällä lastenlaulut ja tuoksuu tuore pulla, sun lapsista varmaan tuleekin tottakai tasapainoisempia ihmisiä kuin minun pennuistani, joilla ei ole mitään toivoa tässä elämässä. Eikun vielä ottamaan Mikkosista mallia miten elämä pitää elää! :)[/QUOTE]

niin samaa mieltä:)
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";23979111]mä en kyllä käsitä millainen ajatusmaailma on niillä mammoilla jotka edes tuijottavat mitään salkkareita. ihan täyttä paskaa. saatika että sitä sit lapsille näytettäis.[/QUOTE]

no täällähän on enimmäkseen sitä kouluttamatonta roskasakkia.
 
"aapee"
Minua ihmetytti kun eskarin vanhempainillassa erikseen otettiin puheenaiheeksi se, että esim. salkkarit ei ole eskari-ikäisen ohjelma. Pitääkö tuollaista erikseen mainita.

Nyt luettuani muutamia vastauksia huomaan, että näköjään pitää.
meillä oli eskarissa sama juttu, samoin päiväkodin vanhempainillassa asiasta puhuttiin. ilmeisesti ihan tarpeeseen tuli mutta eri asia meneekö jakeluun.
 
"vieras"
Päätän itse mikä on lapsilleni vahingollista ja mikä ei. En kuitenkaan suosittele muita tekemään samalla tavalla. Siitähän syntyisi kaaos, jos kaikki valistumattomat ajattelesivat omilla aivoillaan. Se ei käy suurimmalle osalle kansasta.
 
"aapee"
Mun ystäväni on lastenpsykologi ja tuomitsee jyrkästi sen että alle kouluikäiset saa katsoa salkkareita, uutisia ja muuta mikä sisältää aineistoa mitä he eivät oo valmiita ymmärtämään. Hän on hyvin tarkka siitä mitä omat lapsensa saa kattoa. ja mä uskon ennemmin hänen mielipiteisiinsä kuin jonkun kouluttamattoman palstamamman oletukseen että lapsi kestää mitä vain.
 
"Vieras"
[QUOTE="aapee";23979133]no täällähän on enimmäkseen sitä kouluttamatonta roskasakkia.[/QUOTE]

No nyt kyllä vähän vedän herneen nenääni tästä! Sinä et tiedä minun koulutustaustani yhtään mitään, puhumattakaan työurastani yms. asioista elämästäni! Ja se, että salkkareita katsoo tai ne taustalla pyörii ei kyllä kenestäkään "white trashia" tee, ja sitä paitsi tuo sanonta toimii jossain Amerikassa, Suomessa se on lähinnä huono vitsi näitten keskustelupalstojen välityksellä levinnyt käsitys työttömistä kotiäideistä!
 
"aapee"
[QUOTE="Vieras";23979222]No nyt kyllä vähän vedän herneen nenääni tästä! Sinä et tiedä minun koulutustaustani yhtään mitään, puhumattakaan työurastani yms. asioista elämästäni! Ja se, että salkkareita katsoo tai ne taustalla pyörii ei kyllä kenestäkään "white trashia" tee, ja sitä paitsi tuo sanonta toimii jossain Amerikassa, Suomessa se on lähinnä huono vitsi näitten keskustelupalstojen välityksellä levinnyt käsitys työttömistä kotiäideistä![/QUOTE]

no älä ny ota niin ittees, mä sua sillä tarkoita. mun tuttavapiiris salkkarikoukussa on ne kouluttamattomat tyypit. ne kellä on enempi koulutusta ja tietoa ei kato sitä saati anna lastensa kattoa.
 
Huom harmaana
[QUOTE="aapee";23979288]no älä ny ota niin ittees, mä sua sillä tarkoita. mun tuttavapiiris salkkarikoukussa on ne kouluttamattomat tyypit. ne kellä on enempi koulutusta ja tietoa ei kato sitä saati anna lastensa kattoa.[/QUOTE]

Niinhän se yleensä menee, että koulutuksen myötä ihminen kiinnostuu lastenpsykiatriasta, ravitsemuksesta jne. Kukaan joka on tutustunut yhtään lastenpsykiatrien näkemyksiin ja erittäin yhtenäiseen kantaan asiasta, ei voi olla sitä mieltä että uutisten ja aikuisten viihdeohjelmien katsominen on pikkulapselle ihan ok. Siinä se ero, jonka koulutus ja tieto tuo.
 
"vieras"
Niinhän se yleensä menee, että koulutuksen myötä ihminen kiinnostuu lastenpsykiatriasta, ravitsemuksesta jne. Kukaan joka on tutustunut yhtään lastenpsykiatrien näkemyksiin ja erittäin yhtenäiseen kantaan asiasta, ei voi olla sitä mieltä että uutisten ja aikuisten viihdeohjelmien katsominen on pikkulapselle ihan ok. Siinä se ero, jonka koulutus ja tieto tuo.
Ei se mene ihan noinkaan. Koulutettu on tosin pätevämpi arvioimaan mikä on omalle lapselle sopivaa ja mikä ei. Tosin jos tarkoitat k18 elokuvia, niin olet oikeassa. Otetaan esimerkiksi vaikka Avatar-elokuva K13. K15 elokuvat tarvitsevat jo tarkkaa harkintaa.
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";23979506]Ei se mene ihan noinkaan. Koulutettu on tosin pätevämpi arvioimaan mikä on omalle lapselle sopivaa ja mikä ei. Tosin jos tarkoitat k18 elokuvia, niin olet oikeassa. Otetaan esimerkiksi vaikka Avatar-elokuva K13. K15 elokuvat tarvitsevat jo tarkkaa harkintaa.[/QUOTE]

Nyt sulla taisi mennä puurot ja vellit hieman sekaisin. Oli kyse tv-ohjelmista ja pikkulapsista, ei K-18 elokuvista.
Itse pidän aika tarkkaan kiinni noista leffojen ikärajoista, ei niitä ole sattumalta asetettu siihen missä ne ovat enkä ihan luottaisi tuollaisessa asiassa vanhempien arvostelukykyynkään. Ainakaan tällä palstalla olevien, sen verran karua tekstiä välillä kuulee.
 
Mä en sensuroi Suomen tv:n uutisia lapsilta, mutta Turkin tv:n uutisia ei lapset saa katsoa. Siellä näytetään ruumiita ja muuta joka ei lasten silmille sovi. Meillä ollaan käyty lasten kanssa pitkiä ja hyviä keskusteluja siitä, miksi jotkut on sairaita ja kuolevat, miten kamala asia sota on, millaisia ovat maanjäristykset ja tsunamit, yms. Eikä ole lapsilla pelkotiloja. 7 v ja 5 v ovat nyt.

Sairaalamaailmaan sijoittuvia dokumentaarisia sarjoja lapset katselee joskus mun kanssa, samoin minusta ihan harmittomia sarjoja kuten Naapureina Madridissa, Rillit huurussa tai Suurin pudottaja. Ei siis pelkkiä lastenohjelmia. Mutta CSI:t yms katson heidän ollessaan jossain muualla.
 
"vieras"
Nyt sulla taisi mennä puurot ja vellit hieman sekaisin. Oli kyse tv-ohjelmista ja pikkulapsista, ei K-18 elokuvista.
Itse pidän aika tarkkaan kiinni noista leffojen ikärajoista, ei niitä ole sattumalta asetettu siihen missä ne ovat enkä ihan luottaisi tuollaisessa asiassa vanhempien arvostelukykyynkään. Ainakaan tällä palstalla olevien, sen verran karua tekstiä välillä kuulee.
En minäkään luota kaikkien muiden, mutta omaani luotan. Olen antanut seitsenvuotiaan katsoa yöllä tulleita tv-ohjelmia. Tosin veikkaan että niitä ei ole laitettu tuonne sopiattoman sisällön takia, vaan sen takia että ne ei ole niin suosittuja :)
 
sensuuri
Uutiset on uutisia, pahoja asioita tapahtuu, sitä kutsutaan elämäksi.
Aikuisen homma on annostella sitä "elämää" lapsen käsiteltäväksi sen mukaan, miten lapsi kestää. Säännöstelyn poisjättöä voidaan kutsua myös laiskuudeksi, välinpitämättömyydeksi tai ihan vaan paskaksi vanhemmuudeksi.

Mun 3-vuotiaani näki vahingossa Egyptin mellakoiden aikaan uutispätkän, jossa mies hakkasi toista kättä pidemmällä. Lapsi huusi pelosta ja sitä näkyä sitten puitiin monta päivää. Oliko tossakin muka jotain positiivista lapsen kannalta?
 
sensuuri
[QUOTE="vieras";23978709]jotkut ne vaan jatkaa elämää ja katsoo telkkaria kun lapset syntyy, käy baarissa, pukeutuu syntisesti tai meikkaa kuin gootit, lasten läsnäollessa kuuntelee metallimusiikkia tai ronskisanaista räppiä, ottaa naaman täyteen lävistyksiä, juttelee rivouksia. Kaikista ei tule seesteisiä lasten kautta eläviä hiljaisia ihmisiä, joilla ei ole enää mitään muuta kuin aikaa miettiä katsooko joku toinen salkkareita lasten ollessa samassa huoneessa. Kiva jos teillä raikaa päivällä lastenlaulut ja tuoksuu tuore pulla, sun lapsista varmaan tuleekin tottakai tasapainoisempia ihmisiä kuin minun pennuistani, joilla ei ole mitään toivoa tässä elämässä. Eikun vielä ottamaan Mikkosista mallia miten elämä pitää elää! :)[/QUOTE]

Eiköhän se kultainen keskitie ole paras, eli ei kuvailemaasi hedonistista vastuunpakoilua, muttei myöskään mitään ahdasmielistä mikkostelua...
 
kuka edes jaksaa/ehtii kattoa telkkaria alkuillasta? o_O varsinkaan jos on pieniä lapsia. Meillä se aika millon salkkarit tms, tulee niin menee iltapalan merkeissä ja kylpemisessä, huoneen siivouksessa, iltasadussa ja sit ku lapset on nukkumassa- kuten nyt, ni mä istun tässä koneella ja suunnittelen jos kohta laittais telkkarin päälle. Tosin en jaksa kyllä varmaan tänäänkää keskittyä sitä kattomaan, mut mies kuitenki haluaa jotai sieltä kattoo ku tulee kohta koiran kans sisälle.

Multa jäi salkkarit sillon ku Eka lapsi synty, kun en vaan yksinkertasesti ehtiny siihen aikaan enää telkkaria kattomaa ja jos oisin ehtinytki niin en ois kuullut siitä mitään -.-

Päivisin joskus on katottu sitä birth stories- vai mikä onkaan. Tyttöjen mielestä on kauheen hauskaa nähä niitä syntymiä, joita katotaan äänettömänä jos on kovaääninen synnyttäjä. Ja sitä hääpukuohjelmaa kans joskus katon, vaikka tytöt oiskin hereillä ja leikkis olkkarissa, en muista tuleeko jälkeen vai ennen. Sen jälkee menee telkka kiinni kun ei sitä jouda sitten taas kattoa ennenku tytöt on nukkumassa, ku on kaikkee ruualaittoo ja ulkoiluu ja siivoomista yms..

jos joku ohjelma pitäs mainita mikä ei lapsille sovi ni CSI on kyllä sellanen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hähh;23978673:
Mitä järkkyä sieltä tv:stä sitten tulee? Kauhuleffat on asia erikseen, mutta muuten minusta ihan normi kamaa. Itsekin olen lapsena saanut katsoa kaikkea, enkä ole traumatisoitunut.
Ainakin South Park ja Simpsonit. Niissä on visuaalisesti ihan hirveitä juttuja, esim. Tikku ja Takku -pätkät ja Kennyn kuolemiset. Ainakin meidän lapsi on vielä sen verran empaattinen, että järkyttyy semmoisesta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23981235]Ainakin South Park ja Simpsonit. Niissä on visuaalisesti ihan hirveitä juttuja, esim. Tikku ja Takku -pätkät ja Kennyn kuolemiset. Ainakin meidän lapsi on vielä sen verran empaattinen, että järkyttyy semmoisesta.[/QUOTE]

Meillä kuusivuotias on katsonut simpsoneita, South Park on jo eri maata.
 
"jep jep"
Minua ihmetytti kun eskarin vanhempainillassa erikseen otettiin puheenaiheeksi se, että esim. salkkarit ei ole eskari-ikäisen ohjelma. Pitääkö tuollaista erikseen mainita.

Nyt luettuani muutamia vastauksia huomaan, että näköjään pitää.
Sanoppas muuta! Näin se vaan on että joiltakin on se vanhemmuus ja vastuu hukassa ja aika pahasti :(
Meillä tosiaan katsotaan milloin tv saa olla auki, mikä kanava ja mitä tulee. Lapset tietävät itsekin jopa ne LASTENOHJELMAT joita eivät saa katsoa. Osaavat kääntää kanavaa tai laittaa tv:n kiinni.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23981253]Meillä kuusivuotias on katsonut simpsoneita, South Park on jo eri maata.[/QUOTE]

On Simpsoneissakin säännöllisesti Tikku ja Takku -piirrettyjä ja epäsäännöllisen säännöllisesti tappeluja jne.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23981446]On Simpsoneissakin säännöllisesti Tikku ja Takku -piirrettyjä ja epäsäännöllisen säännöllisesti tappeluja jne.[/QUOTE]

On, mutta ei nuo ole haitanneet lastani. Salkkareita ja Bratzeja en mielelläni anna lasteni katsoa, ne eivät ole sopivia.
 

Yhteistyössä