Käsitöistä:)

• Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
IhanaValo
Oon miettinyt että joku järkevä harrastus olis kiva, joku mistä olis hyötyäkin:)

Tuli mieleen käsityöt, ikinä en oo niissä kovin hyvä ollut mutta aina haaveillut että osaisin vaatettaa itteni omatekemillä vaatteilla..Liekkö liian suuri pala haukattavaksi? Kun osais tehdä ees jotain.. :ashamed:

Mistä olis aloittelijan helpoin alottaa?

mma momotso
Itse olen ollut taivaassa tämän kevään, kun tajusin hakeutua työväenopiston ompelukurssille. Nyt mulla on yks ilta (3h) viikossa ihan omaa aikaa, ajatukset tiiviisti harrastuksessa ja saan käsilläni aikaiseksi milloin kestovaippoja tai vaatteita yms. mukavaa.. Mulla ollut ongelmana kotona puuhastellessa, että homma aina keskeytyy ja kotityöt syövät ilta-ajan helposti.

Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla erilaisia käsityökursseja on runsaasti oman kiinnostuksen mukaan ja opettajat on todella ammattitaitoisia. Ja kurssilaisista saa uusia kavereita ja uusia ideoita/näkökulmia näpertelyyn. Lisäksi taidot kasvaa koko ajan huomaamatta! Niin, ja kotona olevalle kurssimaksut ovat puolitetut eli harrastuksen kustannukset ovat erittäin kohtuulliset.

IhanaValo
En asu pääkaupunkiseudulla ja muutenkin on vähän vaikea yrittää sovittaa mitään tuommoista kellotettua juttua aikatauluihin kun mies on vuorotyössä.
Aattelin nyt alkuun kokeilla onnistuuko jos yritän itekseen vaan, tosin mummoilta ja äidiltäni voin tarvittaessa pyytää apua:)

Varmasti onnistut! Itse haaveilen myös vaatteiden ompelusta, toistaiseksi olen pysynyt neulomisessa joka on itselle ihana tapa rentoutua omissa oloissa. Kun muksut oli pienempiä, ne nukahti aina sukkapuikkojen kilinään :)

UHU
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Mä voisin näyttää paljon kaikkea mitä mä olen tehnyt (siis sellaisia mitä säkin voisit tehdä)
Joo laita kuvia vaikka omaan ketjuun! Niitä on aina mukava katsoa. Saisi ideoitakin :) Minä tykkään myös tehdä kaikenlaista käsin.

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Mä voisin näyttää paljon kaikkea mitä mä olen tehnyt (siis sellaisia mitä säkin voisit tehdä)
Joo laita kuvia vaikka omaan ketjuun! Niitä on aina mukava katsoa. Saisi ideoitakin :) Minä tykkään myös tehdä kaikenlaista käsin.
Mulla on täällä ollutkin oma ketju niistä...

Yhteistyössä