Käsilaukun sisältö

Oltiin viime viikolla äidilläni, ja pois lähtöä kun tehtiin, minulta kippaantui käsilaukku ympäri: tuloksena oli se, että kaikki tavarat olivat pitkin lattiaa! Äitini nauroi vatsa kippurassa laukkuni sisältöä:

superpallo, sukat (lasten),pyyhekumi,päivyri,huulipunia varmaan kolme, huulirasva, kyniä useita,lasten neuvolakortit,nenäliinoja useita,kännykkä,avaimet,kassakuitteja,sokeripalakuutio....

Siis mitä ihmettä mie teen superpallolla?? :LOL: :LOL:

Mitä teiltä löytyy näitten tavanomaisten lisäksi?
 
Aurinkolasit,tyhjä silmälasikotelo,ammattiliiton kalenteri,1 puuväri,vohveliraudan käyttöohje,lompakko ja rahapussi,kynsiviila,rajauskynä,huulipuna,bepanthen voide,2 mustekynää,välipalakeksi sekä kirppiksen hinnoittelulappuja,ja kännykkä tietysti :D


 
No jaa..mulla on nykyään sellainen muodikas iso käilaukku ja mä en edes uskalla ajtella mitä siellä on kännykän,kukkaron ja kalenterin-joiden pitäis olla siellä, mutta on siinä, misä on viimeksi käytetty-lisäksi...
Ainakin siellä on kertakayttölusikoita ja mahdollisesti tölkki hdelmäsosetta, jotain välipalapatukoita tms. annetavaksi autossa lapsille, hanskat, luultavasti jotkut lasten sukat tai tumput,meikkejä, kuitteja, vaipp(oj)a ja "märkää paperia" (kosteuspyyhkeitä, lapset sanoo märäksi paperiksi)...kaikkea minkä joku on käteen työntäny, kun on ollu laukku olalla ja topivottavasti ei kovin paljon vanhoja omenanpaloja tai muuta mikä lähtee vielä kävelemään....
 
meikkejä, rahapussi, puhelin , avaimet, leegopalikoita, kampa, kuitteja, tyhjä hammastahnatuubi (??!) purkkaa, sokerittomia pastilleja, särkylääkettä,hanskat (eriparia tietty :headwall: ) vaippa, muovinen dinosaurus.. siinäpä ne tärkeimmät :D
 
Heh, mun laukun sisältö kuulostaa normaalisti hyvin pitkälle samalta kuin LisaMariella, mutta just siivosin käsilaukkuni ennen reissuun lähtöä ja uudestaan kotiin palattuamme. Mutta jos nyt tuonne kurkkaan ja vähän inventoin, niin sisältä löytyy: lompakko, tyhjä cokispullo jossa kuljetan päivän juomavettä, silmälasikotelo, A4-kansio, kaikki meikit edelleen minigrip-pussissa plus käsidesi, pieni anopilta saatu vaaleanpunainen pörssi jossa kaksi liuskaa aspirin 100mg, xylident tablettipurkki, lauantaikarkkipussista jäänyt avaamaton pieni toffeepussi, jenkkiä, neljä purtua purkkapalloa paperinmutkassa, kaksi kuulakärkikynää ja yksi lyijytäytekynä sekä lyijyjä, tyttären uusi matkamuistoavaimenperä, tyttären rannekello sekä kolme rannekorua, jotka ovat menossa pienennettäväksi, yksi parkkikuitti, yksi h&m -kuitti, kolikoita 1,30? sekä pohjalla reilusti mustaa kreetan rantahiekkaa!

Hyödyllinen aloitus, tulipahan tässä samalla siivottua taas tämä laukku! =)
 
Kävimpä hakemassa laukkuni tähän ja tyhjennämpä sen sitten samantien ja Suuri kiitos Pitkä kiekko hienosta laukun siivous aloituksesta :D
Ekasta taskusta öytyy avanne pusii levyineen, kuulakärkikynä,pojan kegän nauhojen sellanen valkoinen pää, vanha metro & bussilippu.
Seuraavasta taskusta löytyi vain silmälasien putsauskangas.
Tarranauhataskussa on pino tarjouskuponkeja osa mennyt jo umpeen ja pari vanhaa parkkilappua.
Sisätaskussa pojan ja minun passit ja pojan pankkikirjat ja tänään maksettujen laskujen kuitit.
Isosta osastosta löytyy taskulamppu jossa myös laserlamppu,lompakko, silmälasikotelo, kuulakärkikynä,vanha kauppakuitti, o.b-tamppooni,leipätikun muruja, kotiavaimet ja ostoskärryjen kolikko.
Olipas siisti laukku :)
 
mun laukku on tyhjä :LOL:
En osaa semmosta kapistusta käyttää... joskus oon yrittäny ja aina oon meinannu jättää sen jonnekki huoltoaseman kahvioon tai vastaavaan yhtä fiksuun paikkaan.Mulla on lompakko,avaimet,kännykkä ja huulirastaaina takin taskussa.
 
Mulla on aika tyhjä yleensä.
Lompakon lisäksi kännykkä, huulirasva/kiilto, harja, pieni peili..
nenäliinoja toisinaan, kynä, pieni vihko.
Enkä edes tykkää näistä isoista muoti laukuista, pienehkö reppu on kyllä enemmän mun juttu. Uusi vaan pitäis saada ostettua. ;)
 
Minulla on laukussa vaippoja, nannia, tuttipullo, pilttipurkki+lusikka ja pikkuinen pyyhe. Sitten siellä minun puolella, eli pikkutaskussa on lompakko, känny, kynä ja puoliksi syöty nutrilet-suklaapatukka. Ja tietysti nenäliinoja ja buranaa täytyy kantaa mukana.
 
mielenkiintoinen kysymys =) mulla laukkuja useita joita vaihtelen/ otan käyttöön, suurin osa laukuista pieniä käsilaukkuja joten ei sinne kovin kummia mahdu.
Tänään käytössä olleessa käsilaukussa känny, kukkaro, kauppakuitti ja viime kevään risteilyltä baarikuitti.
Naulakossa "vuoroaan odotavissa" laukuissa kynä, karkkilaatikko, siteitä...

Päivittäin kuitenkin töissä mukana kulkee reppu, missä sisältönä 2 riekaleista vihkoa, tarrapapereita, polkupyörän lamppu, teatteriesite, kynä, sateenvarjo,kuitti hammaslääkäristä, pakastepussi, jossa lusikka ja pieni tupperin kippo, henkilökorttia varten oleva kaulanauha, siteitä, puuteri, huulikiilto, voltaren-voide, nenäsumute, toinen puuteri, hiusharja, kampa, työterveyskortti.... herttinen sentään mikä määrä rojua! :eek:

 
Käsilaukkuni on ihanan kevyt. Ei paljon tartte mammalomalla tavaroita, hoitolaukku on nyt se tärkein! Eli mitäs siellä tekee työpaikan kulkukortti ja huulipuna, häh?! Ihan tarpeettomia molemmat, töissä en käy ja huulirasva ja kiilteet korvanneet punat. Muutama kynä ja ilmaisjakuluna saatu kynäavaimenperä. Ja tärkein, suklaalevyn rippeet, jos sattuu huikomaan! :) Kohta käy kuin Marakatille, etten osaa käsilaukkua käyttää! Kaikki tarpeellinen, kuten kukkaro, on pienessä sporttisessa olkalaukussa, että kädet vapaaksi, ulkoillessa kätevä, muttei niin naisellinen...
 
Yleensä sieltä löytyy ainakin nämä: lompakko, kännykkä, avaimet, huulirasva, hiuslenkkejä, hiusharja, pinnejä, särkylääkettä, kynä, laastaria, nenäliinoja, purkkaa, rusinoita, puhdistuspyyhkeitä, puklurätti, vaippoja, varavaatekerta vauvalle, varahousut 2v taaperolle.

Voi myös olla myös esim. rintapumppu :LOL:
 
Lompakko, kukkaro kolikoille, kalenteri, puhelin, kuulakärkikynä, huulipuna, rajauskynä, 2 huulirasvaa, liuta lappuja ja luitteja, koti ja työ avaimet, muutama sisupastilli, yver rocherin ohut taitetava kassi (- jos käyn kirpparilla/ kaupassa, niin ei tarvi ostaa muovipussia sieltä)

Ja nää tavarat seuraa aina kassista kassiin, mulla ku noita käsilaukkuja piisaa :whistle:
 
- lompakko
- kolikkopussi
- koti- ja auton avaimet
- auton vara-avaimet
- miehen auton avaimet ja vara-avaimet
- mummolan avaimet
- lukkosula
- autonsoittimen nappulat ja varanappulat
- huulirasva
- puhelin, laturi, autolaturi ja "häntä"
- toinen puhelin
- pienempi käsilaukku
- harja + lenksut
- pieni meikkipussi sisältöineen
- nenäliinoja
- kalenteri + kyniä
- hanskat (omat)
- sukat (omat)
- sateenvarjo
- vesipullo (oma)
- lääkkeet (närästys-, päänsärky- ja allergia sekä mobilat)
- metrinmitta (näköjään 2kin)
- taskulamppu
- taskulampun varalamppu
- työkalusetti
- ruuveja ja pari naulaa
- rautasahanterä
- ompelutarvikkeet
- pattereita
- rakkolaastareita
- muita laastareita
- 2 lusikkaa koteloineen ja hedelmäsose
- räsy
- pehmolelu
- pari muovipussia
- kangaskassi
- neuvolakortit
- tupakat :ashamed:
- rannetuki
- pari vaippaa ja puhdistuspyyhkeet
- tutteja
- kamera
- valokuvia
- siteet ja tamponit
- aurinkolasit koteloineen
- silmälasit koteloineen
- piilarit tarvikkeineen
- kosteusvoide
- salmiakkiaski
- piirturinkiekkoja
- legoja (?)

Jokohan tuli kaikki... :ashamed: :whistle: :LOL:
 
Jahas, katsotaan vetikö SuperÄiti pohjat meikäläiseltäki :D ; kaveripiirissä kun on tapana sanoa, että mitä ei mun laukusta löydy, ei varmasti tarvikkaan!!!

Lyijytäytekynän lyijyä, rikka, avainnippu, pikkuhousunsuojia sellaisessa violetissa pussissa, muistilappu, kalenteri&lyijytäytekynä, muistivihko, lompakko, reseptinippu, minihiuslakkapullo, laskunippu, korjausteippirulla, piirtoheitinkalvokyniä 4kpl, aurinkolasit suojapussissa, tilinauha, rakentamisbudjettivihko, kuitteja, paracetamol purkki, aqualan L miniputkilo, Bemetson voideputki, Stanley 2metrin mitta, karkkipussi, väliovien toimitusvahvistus lappu, jonkun lehden tilauslomake (hyvä, että on jäänyt viemättä =) ), Oriflamen kuvasto, lääkepussi (vahvempia särkylääkkeitä, migreenilääkkeitä=kärsin siis pahasta migreenistä, imodiumia ), rakkolaastareita, tavallisia laastareita, mustekynä, kampa, kurkkupastillirasia, lasten uusimmat valokuvat, ja kappas; toinenkin varalyijypkt, nenäliinapkt, huulirasva, huulipuna x2, kynsiviila (lasinen), peili, taskulaskin, apteekkarin salmiakkia, omassa pikku pussukassaan puhelimen laturi, mp3soitin, handsfreekuulokkeet ja yllättäen huulirasva (pakko olla jokataskussa ja kassissa kun olen huulirasvariippuvainen), puolen litran pullossa vettä, puhelin ja autonavaimet.

Mulla myös tapana vaihdella kasseja aina fiiliksen ja asun mukaan; miestä aina huvittaa kun tämä romumäärä vaihdetaan toiseen kassiin :LOL:
 
Mulla mitat ja muu rakentamiseen liittyvä sälä ei liity insinööriyteen vaan siihen, että rakennetaan tällähetkellä (ja vielä monta hetkeä eteenpäin :LOL: ) taloa...

Jonku sortin "sihteerikkö" olen olevinani =) (olihan kassissa myös kynsiviila ;) )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Footballers Wife:
Huh huh, kyllä meikäläisen laukku kalpenee teidän laukkujen rinnalla :D Saanko kysyä minkä alan ihmisiä olette? Tuo 2m mitta viittais jonnekin insinööripuolelle, ja oli siellä muutakin rakentamiseen liittyvää :D
Kotiäitihän minä vaan :ashamed: :whistle: .
 
Mä olen vähentäny rojua laukustani, ja hankkinu työkalupakin ja kuorma-auton :D
No joo...siis pyrin siihen, et mitään mitta-sirkelinterä-vasara-linjalta ei mene käsilaukkuun, vaan sen tuikkaan kädestä suoraan työkalupakkiin auton takaovesta. (käytännössä mä ihmettelin aamulla, kun lähdin muksuja viemään kouluun, miksi takki painaa tonnin. Taskussa oli 8m:n mitta, mattopuukko ja merkkauskynä...mut ne ei ollu käsilaukussa!)
Mut tuli mieleen tosta "mitä laukusta ei löydy, sitä ei tarvita": miesväellä on ehtymätön usko siihen, että kannan aina koko meikkivalikoimaa mukanani; multa kysytään muittamutkitta kynsilakanpostoainetta työmaalla, jos pitäis joku pieni sauma putsata tai tahra poistaa... :eek: Että naisen velvollisuus on huolehtia ulkonäöstään, pettymys on suunnaton, jos mä kerron, ettei nyt kyllä löydy kynsilakanpoistoainetta... Miehellä on muuten lakanpoistoainetta työkalupakissa! Se on kätevämmän kokoinen pullo, kun rautakaupan asetooni...
Siihen, et mulla on sitä lakanpostajaa mukana isäntä tottu joskus kun veneiltiin. Useamman päivän venereisuilla mulla oli kynsilakanpoistoaine mukana joten pieneen veneremonttiin ei sit tarvittukkaan kun emännän käsilaukku :D
Joskus mulla oli pienempi laukku, missä oli kukkaro, kännykkä ja kalenteri ja isompi laukku, jossa oli kaikki muu ja johon sen pienemmänkin voi tarvittaessa tuikata, mut ei tarvinnu kantaa koko säkkiä aina mukana.
Nykyään mulla on kuorma-auto, jossa on käsilaukku, jossa on kantohihnallinen kukkaro, niin tarvittaessa voi tuikata kännyn taskuun ja pujottaa lompakon ranteeseen B)
Te saatte mut kohta niin uteliaiksi, kun tarkkaan kerrotte, mitä käsilaukuissanne on, et mun on pakko siivota laukku ja mä en oikein uskaltais...sit mulla on vadillinen tavaraa, jota ei voi heittää pois, mutta joka ei kuulu mihinkään :whistle:
 
Huh, pitkästä aikaa taas palstailen ja täähän oli hauska juttu. Mä rakastan laukkuja kenkiä ja niitä on paljon... Mut nyt tällä hetkellä käytössä olevassa on lompakko, kännykkä, kalenteri, suklaapaperi, aurikolasikotelo, kynä, meikkipuuteri, rajauskynä, huulipuna, eväsrasia eiliseltä työpäivältä, veikkaustasku... Siinä tais olla kaikki. Pitää varmaan ottaa tuo suklaapaperi ja eväsrasia pois :LOL:
 

Yhteistyössä