Käsi ylös kenen lapsia ei ole kastettu!

"vieras"
Ei ole kastettu eikä juhlittu, paikallisen lain mukaisesti nimi annettiin jo synnärillä. Mietin vähän juhlistamista kotona, mutta hölmöltä olisi tuntunut jälkikäteen juhliminen, kun kaikki sen nimen kuitenkin jo tiesivät.

Kokkikoo
Lapseni ja mieheni eivät kuulu kirkkoon,vaikka itse kuulun. Ei se kastaminen minulle niin tärkeä juttu ollut,joten tehtiin tälläinen päätös. Sain kyllä myöhemmin kirkosta postia,missä kyseltiin miksi emme kaataneet lastamme. Onko joku muu saanut em. kirjettä ?

Lapseni ja mieheni eivät kuulu kirkkoon,vaikka itse kuulun. Ei se kastaminen minulle niin tärkeä juttu ollut,joten tehtiin tälläinen päätös. Sain kyllä myöhemmin kirkosta postia,missä kyseltiin miksi emme kaataneet lastamme. Onko joku muu saanut em. kirjettä ?
Me asutaan Ruotsissa ja kuulutaan kirkkoon, kaksi vanhempaa lasta kastettiin mutta kuopusta ei. Ei tullut mitään kyselyä mutta kylläkin sellainen esittelyvihkonen missä kerrottiin kasteesta ja neuvottiin ottamaan yhteyttä jos haluamme kastaa lapsen.

Multa kysyi yksi ikäiseni nuori nainen ihan suu ammollaan että "miten teidän lapsille sitten voidaan antaa nimi jos niitä ei kasteta?" Niin...
Multakin on kysytty tota, mm. entinen työkaveri, johon törmäsin kaupungilla ihasteli meijän PikkuKakkosta, ja kyseli millon on ristiäiset. Sanoin ettei tätäkään kasteta, saavat isosiskonsa kanssa ripari-iässä itse päättää uskostaan. Työkaveri kysyi aivan tosissaan, että "miten sä saat niille esim. KELA-kortin kun niillä ei oo nimeä??".
Ja ko. tyyppi on 3 lapsen äiti, päälle kolmenviiden, joten ei mikään pikkutipsukka.

Itteänikään ei oo kastettu, ja multakin on kysytty monesti, että onko mulla ihan virallinen nimi. :headwall: :rolleyes:

Yhteistyössä