Käsi sydämellä:Annatko lapsellesi d-vitamiinit?

  • Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ihana kyllä lukea, että meitä lapsiensa terveydestä välittäviä on kuitenkin näin paljon! Yleisemmältä on tuntunut se, kun täällä saa jatkuvasti lukea, ettei anneta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihana kyllä lukea, että meitä lapsiensa terveydestä välittäviä on kuitenkin näin paljon! Yleisemmältä on tuntunut se, kun täällä saa jatkuvasti lukea, ettei anneta.
Näin on! Mut toisaalta mua oikeesti kiinnostais tietää, että ne ketkä ei tarkoituksella anna d-vitamiinia lapselle, niin miksi ihmeessä? Eli jos joku sellainen täältä löytyy, niin kertokaa mulle, että miks ette anna? :attn: Kiinnostais kovasti tietää!
 
meillä
On annettu TIETENKIN alusta asti. Tytöllä ikää nyt 2,5-v ja varmaan alle 10 kertaa on unohtunut koko aikana.
Minisun tabletteina on annettu 1,5-vuotiaasta asti ja aamupuuron jälkeen ne menevät fluoritablettien kanssa rutiinilla. Jos itse meinaa unohtaa, muistaa tyttö kyllä muistuttaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihana kyllä lukea, että meitä lapsiensa terveydestä välittäviä on kuitenkin näin paljon! Yleisemmältä on tuntunut se, kun täällä saa jatkuvasti lukea, ettei anneta.
Näin on! Mut toisaalta mua oikeesti kiinnostais tietää, että ne ketkä ei tarkoituksella anna d-vitamiinia lapselle, niin miksi ihmeessä? Eli jos joku sellainen täältä löytyy, niin kertokaa mulle, että miks ette anna? :attn: Kiinnostais kovasti tietää!
Muakin kiinnostaa :attn:
 
AAM
meillä poika on ihan kiltisti ottanut tipat vastaan syntymästään asti näyttää jopa nauttivan edelleen niiden mausta ?? :LOL: musta ne on niin ällön makuisia ja tosi karvasta..

Täytyy sanoa että on mulla on taas kerran helppo muksu tän suhteen.. kaverini saa nauttia omansa kenkkuiluista ja yrittänyt kaikilla konsteilla saada d:tä annettua, vaikeaa on ollut, siksi en lähdekään liikoja sanomaan niiden antamisesta.. :hug: voimia vaan niiden lasten vanhemmille joilla on vastahankoisempia tapauksia vitamiinien/pillereiden suhteen...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Liinastina:
En anna käsi sydämellä enkä ilman. Eiks sitä maitoon tosiaan ole lisätty, ja litkinyt aina paljon sitä. Enkä tunnustaisi neuvolassa. Kyl tyyliin"joo joo tottakai" olisin.
Miksi ihmeessä sitten valehtelet asiasta neuvolassa :eek: ? Sä kuulut varmaankin sitten siihen valtaväestöön, joka kuvittelee ihan oikeasti, että kyllä sitä d-vitamiinia ruoasta tarpeeksi saa, ilman että ottaa selvää saako. Miten voi olla noin lapsensa terveydestä piittaamaton...
 
vieras
Annan Jekovitit ihan joka päivä aamupuuron kanssa. Poika nyt reilu 11kk eikä ole ollut vaikeuksia antaa tippoja ja pyrin muistamaan jatkossakin antamaan joka päivä kolmevuotiaaksi asti...vaikka eihän yhden kahden päivän unohtamisesta nyt mitään haittaa olekaan. Kun siitä tekee tavan, että antaa tipat aina tietyn aikaa päivästä, niin ei pääse niin helpolla unohtamaan. D-vitamiinia lapset kun eivät saa tarpeeksi muuten.
 

Yhteistyössä