kaduttako ketään muuta JOKU lapsensa nimistä, ei välttämättä etunimi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
me uskoimme, että poika tulee... nimetkin oli mietitty vain pojalle. tyttö oli tottakai tervetullut, positiivinen ylläri MUTTA sitten mies ilmoitti että tyttö saa sen nimen (kolme nime) jonka keksin myöhään yöllä, puoliunessa kun pitihän tytöllekin olla nimi ja tallensin miehen kännykkään... eikä tyttö mielestäni ollut yhtään sen näköinen, mutta en jaksanut sektion &raskausmyrkytyksen jälkeen kinastella vaan sanoin että olkoot sitten noin... no, nyt on selvää että tyttö on x, en enää vaihtaisi neidin etunimeä :) MUTTA toinen, keskimmäinen, nimi kaduttaa ja harmittaa... sen olisi pitänyt olla taika tai lumi, ei sara... :( varmaan liika csi:n katselu hormonihuuruissa aiheutti, että pidin saraa kivana nimenä... nyt lapsi vuoden ja harmittaa aika ajoin tuo nimivalinta...

Sitä toista nimeä tarvitaan kuitenkin loppujen lopuksi missään niin älyttömän vähän, että luultavasti pääset asian "yli" ajan mittaan, kun et vain tee itsellesi asiasta liian suurta ongelmaa.

Ja vastaus kysymykseesi - emme ole kumpikaan katuneet hetkeäkään pojan nimeä. Ajan myötä on käynyt selväksi, että Otso Valo Elmeri on paras mahdollinen nimi pojallemme.

Sara on kaunis nimi :heart:

Mä olen niiiin tarksti valinnut tytöille nimet, että ei harmita. Miestä voi kyllä vähän harmittaa vaimon peräänantamattomuus varsinkin kolmannen tytön kolmannen nimen kohdalla :whistle: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Sara on kaunis nimi :heart:

Mä olen niiiin tarksti valinnut tytöille nimet, että ei harmita. Miestä voi kyllä vähän harmittaa vaimon peräänantamattomuus varsinkin kolmannen tytön kolmannen nimen kohdalla :whistle: :ashamed:

kiitos :)

Meille ei olisi sopinut Lumi toiseksi nimeksi, kun se on jo ensimmäisenä :D En oo kummankaan lapsen tokaan nimeen mitenkään huipputyytyväinen...mutta eipä niillä niin väliäkään. Ekat nimet ovat hyvät ja edelleen mun mielestä parhaat meidän lapsille.

Tulen ikuisesti olemaan katkera siitä, etten saanut tytölle heti syntymästä mun sukunimeä. :D Hävisin taiston, vaikkakin meillä on sovittu, et tyttö saa vaihtaa sukunimeään heti, jos haluaa. :D

Mutta muuten ei oikeastaan. Olen pari kertaa miettiny, että kolmas nimi olis ollu kyl kiva etunimenäkin, mutta sen kanssa painittii jo ennen nimenantoa. Eli kolmas nimi olisi alunperin ollu tulemassakin etunimeksi, mut kun oli kaks kivaa vaihtoehtoa eikä osattu päättää, laitettiin niin päin, miten ne sopi parhaiten. Toka nimi on semmoinen täytenimi, ainakin meillä. Piti keksiä vaan joku, joka sopii siihen väliin. Ja muuten meilläkin on Sara. =)

Mulla aina tulee mieleen eri vaihtoehtoja. kerraan jo aattelin vaihtaa, mut kun ois tullu kuluja ja mies on tarkka rahasta. kaveri ehdotti, että kiristäisin, että tulisi sit uusi lapsi muka halvemmaksi...=)

Sukunimi harmitti, mutta se on nyt vaihdettu. :) Lisäksi on alkanut vaivata, etten pitänyt päätäni ja antanut paappani nimeä lapselle kolmanneksi nimeksi. Mies vastusti sitä ja annoin periksi. Pojalla on siis vain kaksi nimeä. Haluaisi itsekin tuon kolmannen nimen, mutta en ehkä ala sitä lisätä vielä 5-vuotiaan pyynnöstä. Voi tuo mieli muuttua lapsella vielä moneen kertaan...

Vain se harmittaa, ettei pojalle annettu myös minun sukuni perinteistä toista nimeä (Mikael), miehen puolelta sai. Toisaalta eipä niillä toisilla tai kolmansilla nimillä juuri merkitystä ole. Ihan sama, kunhan etunimet ovat hyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kolmosen toinen nimi on Valtteri. En kauheasti tykännyt silloin aikanaan. Enkä tykkää nykyäänkään. Ei vain sillon keksiny parempaakaan.

Tosi hyvä nimi! Sopii kaikenikäisille ja on reippaan kuuloinen:)

Yhteistyössä